News Flash:

Vrei sa ai un salariu de start de peste 1.450 euro? Afla aici cum

24 Octombrie 2013
419 Vizualizari | 0 Comentarii

O analiză realizată de compania americană furnizoare de soluţii de outsourcing arată că în industria de call center din Romania există posturi de începători ( de entry-level) care sunt remunerate cu salarii cuprinse între 1.450 – 1.900 euro brut pe lună.


Condiţiile pentru un astfel de salariu sunt cunoştinţele de limbi nordice sau de olandeză. In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se află, de asemenea, vorbitorii de germană, portugheză sau limbi central-europene, cu o medie de 850–1.200 Euro brut pe lună.


"Salariile acordate angajaţilor care cunosc limbile străine menţionate anterior ajung la acele niveluri în primul rand întrucat vorbitorii respectivi sunt greu de găsit pe piaţa muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienţi pentru care furnizăm serviciile de outsourcing. In plus, în general solicităm aceloraşi angajaţi inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competenţe suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor susţinute în firmă împreună cu companiile beneficiare; desigur că ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe măsură", a precizat Vladimir Sterescu, country manager CGS în Romania.


Companiile care doresc să îşi externalizeze o serie de servicii (precum suportul tehnic, relaţiile cu consumatorii, vanzările etc) devin clienţi ai call centerelor, astfel încat pe funcţiunile menţionate lucrează angajaţi care trebuie să interacţioneze cu persoane din întreaga lume. Angajarea vorbitorilor de limba germană pune cele mai mari probleme, întrucat standardele solicitate ca şi cunoaştere a limbii vorbite sunt foarte ridicate şi trebuie să fie completate de diferite aptitudini tehnice, aşa încat selecţia este foarte riguroasă. Cunoscătorii de poloneză, cehă, olandeză şi suedeză sunt, de asemenea, în topul candidaţilor greu de găsit pe piaţa muncii.


Ca şi număr de angajaţi, call centerele au cel mai mare număr de posturi pentru vorbitorii de romană, engleză, franceză, germană şi italiană. "Pentru proiectele pe limba romană, unde nu sunt solicitate competenţe tehnice avansate, salariile din call centere se situează în jurul salariului mediu pe economie şi- conform performanţelor fiecărui angajat- veniturile cresc adesea cu 20-30%, în funcţie de bonificaţii. In ceea ce priveşte limba engleză, media salarială se situează între 450 - 750 Euro brut pe lună, în funcţie de proiect, tipul de call center, competenţele tehnice ale angajatului etc", a arătat Vladimir Sterescu. "In multe firme, la salarii se adăugă bonusuri de performanţă, premii, tichete de masă etc. Astfel, vorbitorii de limbi de circulaţie europeană ajung în primul an de muncă la venituri situate între 600 – 850 Euro brut", a arătat Vladimir Sterescu.


Analiza realizată de CGS arată că, în ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajaţilor din industria de call center au crescut faţă de perioada similară anterioară, în această categorie fiind incluse bonusurile de performanţă, primele, premiile şi alte stimulente non-financiare. "Este o evoluţie firească, încurajată de creşterea generală a competitivităţii în această industrie. Avem în faţă provocări consistente pentru anii viitori, în condiţiile în care mediul economic va continua să impulsioneze necesitatea unei cat mai mari eficientizări a fiecărei companii, iar outsourcingul reprezintă o soluţie în acest sens. Componenta profesională caştigă deci o amploare din ce în ce mai mare, aşa încat, în măsura în care tinerii se vor orienta spre studii şi calificări care au şi vor avea cerere pe piaţa muncii, se va genera o situaţie "caştigătoare" pentru toată lumea, iar cifrele şomajului în randul generaţiei tinere din Romania vor putea să scadă consistent de la nivelul ameninţător din prezent", a precizat Vladimir Sterescu.


 


vladimir sterescu
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0939 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012338 (s)

loading...