News Flash:

Bine de știut!

Timişoara va avea un nou pod peste Bega și o pasarelă pietonală inedită

24 Aprilie 2024
70 Vizualizari | 0 Comentarii
Sursa foto banatulazi ro

În Timișoara se va construi un nou pod peste râul Bega, împreună cu o pasarelă pietonală inedită. Lucrările sunt programate să înceapă în 2025, iar estimarea pentru finalizarea lor este de opt până la zece luni.

Planurile includ construcția unui pod peste râul Bega, care va închide inelul de circulație II și este proiectat să treacă peste bulevardul Take Ionescu, împreună cu noul complex rezidențial ISHO. Dezvoltatorul proiectului ISHO, Mulberry Development, a predat deja proiectul pentru podul auto și pasarela pietonală încă din 2020, dar acum sunt necesare revizuiri.

„Suntem în proces de reavizare, au fost expirate unele avize, certificatul de urbanism a fost și el înlocuit și ne așteptăm ca undeva în această vară să avem toate avizele obținute și să putem să ne mișcăm spre autorizația de construire. Primăria Timișoara deja are un acord de finanțare semnat cu BERD-ul pentru aproximativ 15 milioane de euro. Asta nu va acoperi cu siguranță întregul cost, dar va fi probabil procentul majoritar din costul de execuție. Ne așteptăm ca pe undeva pe anul viitor să putem să începem execuția”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.


Proiectarea podului auto a fost realizată de biroul de arhitectură Gaivoronschi & Andreescu din Timișoara. Este caracterizată de simplitate, eficiență și eleganță. În ceea ce privește pasarela pietonală, aceasta a oferit o oportunitate pentru crearea unei lucrări remarcabile din punct de vedere arhitectural. Include un amfiteatru spectaculos care coboară către malul râului Bega și pune un accent special pe iluminatul nocturn. Proiectul pasarelei este semnat de arhitectul timișorean Bogdan Zaha, care în prezent activează în Viena.

„Proiectul este realizat, au fost obținute la începutul acestui an toate avizele. Ultimul aviz a fost obținut în ianuarie. Acum, unele avize au expirat și trebuie reobținute, dar este un proces relativ simplu. Este un proiect care nu se referă doar la poduri, ci se referă la întreg inelul II, de la calea ferată de pe Baader până la sensul giratoriu de pe Pestalozzi. Costurile cele mai mari sunt cele legate de infrastructura rutieră și mai ales de utilitățile care se înlocuiesc complet pe acel tronson, plus desigur podul auto și pasarela pietonală”, a afirmat și Ovidiu Șandor, dezvoltatorul proiectului ISHO.


Se așteaptă și inaugurarea bulevardului cu patru benzi construit pe cheltuiala celor de la ISHO. Drumul care străbate cartierul este complet finalizat, având marcaje rutiere, semne de circulație și semafoare. Se așteaptă ca acesta să fie preluat de către Primăria Timișoara.


„Așteptăm să finalizăm procedurile de predare către primărie. E o donație a devoltatorului către oraș. Presupun că de îndată ce acele proceduri sunt realizate, primăria va activa bulevardul”, a mai precizat Ovidiu Șandor.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1257 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005727 (s)