News Flash:

Regia Autonoma de Transport Timisoara are o datorie uriasa catre Fisc

26 August 2016
194 Vizualizari | 0 Comentarii
tramvai1
Curtea Suprema a emis o sentinta definitiva si irevocabila prin care Regia Autonoma de Transport Timisoara este obligata sa ii achite Fiscului peste 38.000.000 de lei, bani care reprezinta TVA si penalitati pe care RATT ar fi trebuit sa le plateasca la Finante odata cu modernizarea liniilor de tramvai, lucrari realizate in timpul administratiei Ciuhandu. RATT au obtinut o esalonare a platilor pe o perioada de cinci ani. Nerespectarea planului de esalonare, care este o misiune aproape imposibila, ar trebui sa atraga dupa sine executarea silita a RATT prin vanzarea unor mijloace de transport in comun pentru recuperarea creantelor.

Sentinta Curtii Supreme, prin care RATT este obligat la plata unei sume uriase catre Fisc, vine dupa cinci ani de procese in care RATT a castigat de doua ori in prima instanta, dar recursul Finantelor a fost admis de Inalta Curte. „A fost o interpretare diferita a legislatiei pe vremea fostei administratii cand s-a facut achizitiile respective si nimeni nu si-a pus problema ca ar trebui sa se plateasca TVA in acele circumstante. A urmat un proces si s-a stabilit ca ar fi trebuit sa se plateasca TVA. Acum sunt in situatia, ca primar, sa fac fata unei cheltuieli total neavuta in vedere de catre administratia pe care o conduc, de un nivel foarte ridicat. Evident ca nu avem de unde sa scoatem acesti bani si cred ca cea mai buna solutie ar fi o esalonare pe un termen foarte lung”, a declarat primarul Nicolae Robu pentru Radio Timisoara.

Edilul a evitat sa se pronunte cu privire la ce ar insemna „un termen foarte lung”. Ladislau Elek, director executiv Colectare in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Timis a declarat pentru Radio Timisoara ca s-a ajuns deja la o intelegere cu RATT pentru esalonarea datoriei, cu plata unor rate lunare pe o perioada de cinci ani, maximul permis de lege. „S-a aprobat esalonarea la plata a obligatiilor, iar pe perioada esalonarii este suspendata masura executarii silite si regia este obligata in fiecare luna sa plateasca debitele curente plus ratele de esalonare lunare. Este problema Consiliului Local sa faca rost de bani. Important este ca platesc si nu ne apucam de executarea silita pentru ca ar trebui sa vindem autobuzele, tramvaiele, cladirile. Au doua cladiri”, a declarat Ladislau Elek.

Potrivit reprezentantului Fiscului, esalonarea datoriei de peste 38 de milioane de lei pe care o are RATT genereaza costuri suplimentare, astfel ca regia va avea de platit in final mai mult decat are in prezent.

Reprezentantii RATT au refuzat sa comenteze situatia, argumentand ca regia se afla inca in proces cu Fiscul. Surse din Primaria Timisoara au declarat, insa, pentru Radio Timisoara, ca RATT-ului ii va fi aproape imposibil sa plateasca datoria catre Fisc in cei cinci ani stabiliti pentru esalonare, in conditiile in care regia va fi transformata in societate comerciala pentru accesarea fondurilor europene, Consiliul Local nemaiavand posibilitatea din acel moment sa aloce bani pentru plata datoriilor.

Potrivit raportului propriu de activitate pe anul 2015, RATT a inregistrat anul trecut venituri de 87.000.000 de lei, rezultand un profit net de 4,7 milioane lei. In aceste conditii, RATT ar avea nevoie de cel putin 9 ani pentru achitarea creanetelor catre Fisc.

Sursa: Radio Timisoara

curtea suprema
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0893 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017181 (s)

loading...