News Flash:

Revolta comerciantilor de la Targul de Craciun Timisoara. Jumatate au fost refuzati, sunt doar 50 de casute

16 Noiembrie 2021
380 Vizualizari | 0 Comentarii
Craciun

Scandal la sediul Casei de Cultura Timisoara, pentru Targul de Craciun. Comerciantii care au depus dosare pentru a ocupa casutele care vor fi amplasate in centru au mers peste conducerea institutiei, dupa ce jumatate dintre ei au fost respinsi. Au depus contestatii, dar nu au mari sperante, pentru ca a fost injumatatit numarul de casute. Vor fi doar 50, cu tot cu cele din zona de mancare.
 
Casa de Cultura Timisoara a anuntat recent ca targul va avea loc in perioada 1 decembrie 2021 – 17 ianuarie 2022, in Piata Victoriei, in Piata Libertatii, pe str. Marasesti, pe str. Victor Vlad Delamarina si in parcarea Modex. Timisorenii vor gasi acolo produse alimentare de tip fast-food, preparate traditionale, inclusiv la food truck-uri, dulciuri, produse alimentare ambalate, ciocolata calda, cafea, vin fiert, produse handmade, dar si produse naturiste si de ingrijire personala, precum si decoratiuni de Craciun. In fata Operei Romane va exista un patinoar, iar in parcarea de la Modex va fi un parc de distractii, in timp ce zona cu mancare se va intinde pe cele doua strazi pietonale.

Comerciantii au putut depune dosare, iar Casa de Cultura a anuntat acum doua zile cine a fost acceptat si cine nu. Lista a fost publicata pe Facebook, vineri seara, dupa ora 18, iar luni s-au putut depune contestatii. Zeci de oameni nemultumiti au mers peste conducerea Casei de Cultura, pentru ca nu li s-a spus de ce le-au fost respinse dosarele. Au cerut mai multe casute, ca in alti ani, directoarea Camelia Mingasson a mers sa le explice ca, de fapt, reprezentantii primariei au ales numarul de casute.

„Nu stim de ce ne-au respins”
Au fost depuse in total 96 de cereri si au fost acceptate doar 50 de dosare, pentru ca vor fi doar 50 de casute.

„S-a alocat mai putin spatiu pentru comercianti. Daca ar aloca mai mult spatiu, evenimentul s-ar derula pe mai multi metri patrati, ceea ce ar insemna ca oamenii nu s-ar strange 50 sa astepte la rand la kurtos. Noi cerem, ca si comercianti care suntem de 10, 15, 18 ani, sa avem si noi un spatiu. Nu stim deocamdata de ce ne-au respins. Intr-un an au fost 140 de casute, acum sunt 50”, ne-a spus unul dintre comercianti.

Alti vanzatori s-au plans de faptul ca au fost aprobate dosarele unor firme din alte orase sau ale unor firme infiintate anul acesta, in conditiile in care timisorenii au fost respinsi, iar un criteriu de selectie spunea ca trebuie trimise fotografii cu produsele.

„Sunt firme care sunt noi. Noi, timisoreni, am fost inchisi un an. Acum vin oameni de la Baia Mare, de la Arad… cu firme deschise in 2021. Noi avem firme din 2009, unii din 2005. Una e ca refuzau 4-5 persoane, dar 40… si cei mai multi din Timisoara… asta nu s-a mai intamplat”, ne-a spus alt nemultumit.

Oamenii nu au inteles care a fost logica selectiei, in conditiile in care reprezentantii primariei ar fi putut sa puna mai multe casute si mai indepartate si adune mai multi bani la bugetul local

„Faptul ca restrangi un eveniment, lumea n-o sa se inghesuie? Vrei un kurtos, vrei stiu eu ce… Care e logica? Faptul ca o sa se imprastie festivalul… Suntem 40 de firma, calculati la 5.000 de lei… Eu am vrut sa platesc 10.000 lei, voiam sa vin cu un parc de distractii. Cati bani ar fi venit la buget? Nu se putea plati, de exemplu, caldura?”, a adaugat alt vanzator.

Sefa Casei de Cultura le-a explicat ca ar vrea ca Targul de Craciun din Timisoara sa fie ca cele din alte orase europene, cu produse de calitate si alt stil.

„Unele schimbari trebuie facute. Mai trebuie sa intelegeti ca pot aparea apar producatori care fac lucruri mai frumoase. Nu scrie niciunde ca trebuie sa aveti un loc anume. (…) Comisia care a evaluat cererile este formata din oameni, iar oamenii sunt subiectivi”, le-a spus Mingasson celor peste 20 de comercianti nemultumiti adunati in holul Casei de Cultura.

Mingasson: Primaria a decis sa fie doar jumatate dintre casute
Ea le-a promis acestora o intalnire cu cei din primarie si a vrut sa stie daca vanzatorii ar fi de acord sa mearga sa isi vanda marfa si in cartiere, fara sa fie perceputa chirie.

„In momentul in care te prezinti la o competitie, exista acest risc, sa apara cineva pentru prima data si sa aiba produse mai bune ca ale tale. Daca o comisie a hotarat lucrul asta… Nu suntem aici sa facem pe plac unor firme, nici nu suntem sa facem pe plac primariei sau casei de cultura. Suntem aici ca sa facem bucurie locuitorilor orasului. (…) Motivul pentru care a fost redus numarul de casute este legat de Covid. Decizia a fost luata in primarie. Eu cand am venit cu planul din casa de cultura, am venit pregatita pentru 96 de casute. Atatea avem. Ulterior s-a redus numarul si ne-am adaptat. Nu s-a stiut de la inceput cate casute sunt”, a declarat Mingasson.

Potrivit directoarei Casei de Cultura Timisoara, institutie subordonata primariei, din comisia de evaluare au facut parte doi reprezentanti ai PMT, Lucian Buda si Roxana Patrulescu, si trei de la Casa de Cultura, printre care si ea.

„A fost ziua de contestatii, contestatiile se pot alege si cu un raspuns negativ. Am avut 27 de contestatii. (…) Este important ca oamenii sa inteleaga. Nu cred ca ii deranjeaza foarte tare ca au fost admisi sau respinsi, ci faptul ca nu au inteles de ce. Au fost obisnuiti cu un alt fel de practica, pe de o parte, iar pe de alta parte, vine dupa o perioada foarte grea si ii afecteaza financiar. Le inteleg supararea”, ne-a explicat Camelia Mingasson.

Organizarea targului pare sa se fi facut pe repede inainte. Anuntul pentru inscrieri s-a dat pe 1 noiembrie, dupa un regulament pregatit de Casa de Cultura. Nu s-a anuntat din start cate casute vor fi si nici cum vor fi impartite acestea, in functie de produse.

„Dupa ce s-au depus toate cererile, in momentul in care am vazut cate avem din fiecare, am hotarat sa fie din fiecare categorie de produs un anumit numar. Adica sa nu fie numai gogosi, fara kurtos, sau invers. Langa patinoar era normal sa fie vin fiert si patiserie, pe care oamenii sa le poata servi in timp ce copiii patineaza, de pilda”, a mai precizat directoarea Casei de Cultura.

Sefa institutiei culturale a explicat ca in Piata Victoriei vor fi casute doar in zona patinoarului, dar si pe langa iesle, care va fi ca si in alti ani, vizavi de catedrala. Cel mult 15 casute se vor gasi in Piata Victoriei, in timp ce mestesugarii vor sta in Piata Libertatii, iar zona de mancare va fi pe strazile Victor Vlad Delamarina si Marasesti, cu cinci casute.

Va reamintim, cei care vor sa vanda la Targul de Craciun trebuie sa scoata bani frumosi din buzunare. Ei trebuie sa plateasca, in avans, sume cuprinse intre 3.000 si 50.000 de lei, cel mai mult pentru carusel si parcul de distractii.

„Ati dat tot spatiul destinat parcului de distractii unei singure firme, fara a organiza o licitatie. Ati trimis un reprezentant al primariei cu o luna inainte sa masoare terenul si locul unde va fi amplasat, cu o firma care, surpriza, este si acceptata”, a scris unul dintre cei nemultumiti pe pagina de Facebook a Casei de Cultura.

Ramane de vazut daca cei care nu au fost primiti sa-si vanda marfa la Targul de Craciun vor afla vesti bune de la reprezentantii primariei. Acestia nu au spus pana acum de ce s-a decis injumatatirea numarului de casute care vor fi amplasate in centrul Timisoarei.\

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1142 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005285 (s)