News Flash:

Primaria Timisoara cauta diriginti de santier care sa supravegheze muncitorii SDM si Colterm. Cu 600.000 de euro

22 Iulie 2021
674 Vizualizari | 0 Comentarii
diriginte santier

Jumatate de milion de euro sunt dispusi sa dea reprezentantii Primariei Timisoara unor diriginti de santier care sa supervizeze lucrarile facute de SDM la strazile si trotuarele din oras. Alti 100.000 de euro sunt pentru alti diriginti care vor urmari ce face Colterm. Societatile primariei se ocupa de intretinerea strazilor si trotuarelor prin incredintare directa sau de reparatiile la cladirile municipalitatii.

 

Primaria Timisoara a lansat doua licitatii pentru gasirea unor diriginti de santier care sa supravegheze ce fac SDM si Colterm. Societatea de Drumuri Municipale se ocupa de intretinerea strazilor din oras, in timp ce Colterm se ocupa de reparatiile la cladirile primariei.

Supervizarea SDM, de 500.000 de euro
„Primaria Timisoara doreste sa achizitioneze serviciile de asistenta tehnica prin diriginti de santier pentru lucrarile de «Reparatii si intretinere a strazilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiul Timisoara, precum si a infrastructurii intrainstitutionale a municipalitatii»”, scrie in anuntul publicat in urma cu cateva zile pe SEAP – Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Suma pusa la bataie este de 2,46 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a putin peste 500.000 de euro. PMT vrea sa incheie un contract de 48 de luni (4 ani – n.r.) sau pana la epuizarea valorii acordului-cadru. Vor fi semnate mai multe contracte subsecvente, pe maximum 12 luni. Ofertele pot fi depuse pana la 31 august.

Reprezentantii PMT spun si ce are de facut dirigintele de santier: trebuie sa urmareasca daca se respecta Normativul pentru intretinere si repararea strazilor. Potrivit acestuia, in scopul asigurarii unei viabilitati corespunzatoare a drumurilor, trebuie ca la intretinerea acestora sa se urmareasca utilizarea unor materiale cu caracteristici corespunzatoare si executarea unor lucrari de foarte buna calitate.

„Serviciul de asistenta tehnica prin diriginti de santier este necesar a se asigura din urmatoarele motive:

in conformitate cu Legea 10/1995, privind calitatea in constructii, pentru obtinerea unor constructii de calitate corespunzatoare, investitorii au obligatia de a asigura verificarea executiei corecte a lucrarilor de constructii prin diriginti de specialitate sau agenti economici de consultanta specializati, pe tot parcursul lucrarilor;
urmarirea acestor lucrari complexe presupune un volum mare de munca, lucrarile de intretinere desfasurandu-se simultan pe mai multe strazi deodata;
in cadrul Directiei nu exista suficient personal atestat ca diriginte de santier in specialitatea de drumuri si poduri, intrucat acest atestat il pot obtine numai inginerii constructori cu specializarea de drumuri, poduri sau constructii civile, ori la Serviciul de Drumuri si Poduri, Utilitati Hidrotehnice isi desfasoara activitatea si ingineri cu alta specializare decat cele mentionate anterior;
Prin achizitionarea serviciului de asistenta tehnica de specialitate s-a dorit asigurarea unei bune urmariri si verificari a lucrarilor, precum si rezolvarea cu competenta a unor probleme ce ar putea apare pe parcursul desfasurarii lucrarilor de intretinere”, se mai arata in anuntul de pe SEAP.

De lucrarile propriu-zise se ocupa societatea primariei (Societatea de Drumuri Municipale) inca din martie 2017, cand a primit contractul prin atribuire directa, fara organizarea unei licitatii. Contractul era valabil timp de patru ani, dar a fost prelungit prin HCL 585/2019 cu inca patru ani, mai explica cei din primarie. Dirigintii de santier vor presta serviciul pentru PMT si in perioada de garantie a lucrarilor, mai scrie pe SEAP.

Diriginte de 100.000 de euro pentru Colterm
Cea de-a doua licitatie lansata recent de primarie face referire la „servicii de asistenta tehnica de specialitate prin diriginti de santier pentru executia lucrarilor de «Reparatii si intretinere a imobilelor detinute sau aflate in administrarea municipiului Timisoara, a infrastructurii din incinta lor eliberarea bunurilor rezultate din evacuari, precum si demolare imobile si alte constructii, manipulare, transport»”.

In acest caz, valoarea estimata a contractului este de 506.556 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 100.000 de euro. Durata acordului cadru va fi tot de 48 de luni, adica patru ani, iar ofertele pot fi depuse pana in 1 septembrie.

De reparatiile si intretinerea cladirilor primariei se ocupa tot o societate a municipalitatii, Colterm, care a primit serviciul prin incredintare directa in anul 2017. Suma estimata era de 20 de milioane de euro pe patru ani. Luna trecuta, contractul a fost prelungit in consiliul local cu inca patru ani, lucrarile fiind estimate la 7,6 milioane de lei/an.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1147 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006164 (s)