News Flash:

Semne ale deficitului de potasiu pe care nu trebuie sa le ignori!

26 Aprilie 2018
224 Vizualizari | 0 Comentarii
deficit potasiu energie

Semne ale deficitului de potasiuPotasiul este esential pentru sanatatea inimii si a creierului. Exista si o serie de alimente care ne pot aduce aportul de potasiu in organism. Potasiul este extrem de important pentru organism pentru ca intareste muschii, regleaza functiile nervilor si mentine sanatatea cardiovasculara.


Potasiul se gaseste in fructe, peste si cereale integrale, este absorbit prin intestine si depozitat in rinichi si celule. Nivelul sanatos de potasiu este esential pentru mentinerea transmisiei nervoase, nivelului de fluide si sanatatii inimii, potrivit blogs.naturalnews.com. Nivelul foarte scazut de potasiu poate duce la deces, de aceea doza zilnica recomandata este de 4,700 de mg.

O dieta bogata in fructe si legume este esentiala pentru a atinge doza zilnica recomandata de experti de 4,700 mg. Doza zilnica recomandata de potasiu este de 400mg/zi pentru copii intre 0-6 luni, 700mg pentru copii intre 7-12 luni, 3.000 mg pentru copii intre 1-3 ani, 3.800 pentru copii intre 4-8 ani, 4.700 mg intre 9-13 ani, 4.500 pentru adolescenti intre 14-18 ani, adulti si femei insarcinate si 5.100 mg pentru femeile aflate in perioada de alaptare.

Semne ale deficitului de potasiu – Monitorizeaza-ti activitatea inimii.
Un ritm anormal al batailor inimii poate sa semnifice un deficit de potasiu, asa ca, daca ai in mod curent palpitatii, este bine sa iti faci analize.

Semne ale deficitului de potasiu – Te simti ametita sau slabit
Nivelul potasiului poate varia pe parcursul zilei, iar o scadere mare poate sa-ti incetineasca bataile inmii, creand senzatia de lesin, cauzata de tensiunea arteriala scazuta. Aceasta reactie nu este una obisnuita si este posibil sa fie declansata si alti factori, dar este important sa mergi la un consult. Furnicaturile, fierbinteala si amorteala la nivelul mainilor si picioarelor sunt un alt semn pe care nu ar trebui sa il ignori.
Deficitul de potasiu este extrem de periculos si pentru sanatatea rinichilor: determinand pierderi mari de apa prin intermediul rinichilor (aduce cu sine urinari frecvente). Senzatia permanenta de sete este o alta urmare a urinarii frecvente determinate de deficitul de potasiu din organism.

Semne ale deficitului de potasiu – Acorda atentie crampelor musculare si slabiciunii resimtite tot la nivel muscular.
Muschii au nevoie de mult potasiu pentru a functiona cum trebuie, iar cand nivelul scade peste limita, vei simti dureri din senin. Furnicaturile si amorteala musculara sunt si ele semne demne de luat in seama.

Semne ale deficitului de potasiu – Esti tot timpul obosit
Daca ti se pare ca nu te odihnesti niciodata suficienta si ca nu ai suficienta energie s-ar putea ca o posibila cauza sa fie chiar deficitul de potasiu. Fiecare celula din organismul tau are nevoie de potasiu pentru a functiona. Daca esti tot mai obosit, desi dormi suficient, lipsa de potasiu ar putea fi de vina. (O dieta nesanatoasa, stres sau lipsa somnului pot fi cauze ale oboselii cronice, asa ca nu trebui sa te grabesti sa tragi concluzia ca deficitul de potasiu este principala cauza inainte de o vizita la medicul de familie!).

Senzatia de voma si greata inexplicabila poate sa apara si ea tot din cauza ca nivelului prea mic de potasiu din corpul tau.

Ai tensiune mare
Potasiul ajuta vasele de sange sa se relaxeze. Cand nu ai suficient, acestea devin rigide, astfel ca iti creste tensiunea.

Mananci alimente procesate
Daca mananci frecvent alimente procesate, riscul sa ai lipsa de potasiu este foarte mare, deoarece chips-urile si semi-preparatele sunt bogate in sodiu. Renunta la produse sartate daca vrei ca organismul tau sa absoarba potasiul.

Te constipi
Prea putin potasiu incetineste si alte functii ale organismului, iar sistemul digestiv nu face exceptie. Balonarea si crampele abdominale pot, de asemenea, sa apara.

Doza zilnica recomandata de potasiu, de unde o luam?
Potasiul se gaseste in cantitate mare in fructe si legume ca banane, cartofi, prune, rosii, stafide, spanac, migdale, seminte de floarea soarelui, caise uscate, mango sau pestele (somon, cod si sardine).

De exemplu, o banana medie contine aproximativ 450 mg potasiu, iar un cartof copt cu coaja contine aproximativ 930 mg.

Pestele este o sursa importanta de potasiu.
Sardinele au cea mai mare cantitate, dar gasesti acest nutrient si in somon. Carnea de pui la gratar te ajuta sa ai un nivel sanatos de potasiu, mai ales cand este combinat cu rosii, frunze verzi si seminte.

Spanac
Spanacul este o leguma foarte sanatoasa pe care o poti adauga in nenumarate preparate. Acesta contine 554 mg de potasiu la 100 g.

Probabil ca nu te gandesti la deficitul de potasiu atunci cand iei in calcul nutrientii de care are nevoie organismul tau pentru a se mentine sanatos. Nu uita insa ca acest mineral joaca un rol fundamental in multe dintre functiile organismului.

Acum ca ai aflat care sunt alimentele care contin cele mai mari doze de potasiu, iti recomandam sa incepi sa le adaugi in dieta zilnica. Secretele.com


spanac spanacul potasiul
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1006 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015080 (s)