News Flash:

Semaforisoara va functiona 100% abia din iarna

1 Iulie 2016
208 Vizualizari | 0 Comentarii
giratoriu cu semafoare9 e1458725711390
Va informam deja ca radarul montat in pasajul subteran Michelangelo urma sa fie pus in functiune din 1 iulie. Restul de semafoare sau camere video ori radare de viteza sau panouri de informare vor incepe sa functioneze… pe rand.

„Sistemul va fi gata, dar nu de la inceput. Eu am spus tot timpul ca va fi montat pe teren pana la 30 iunie tot ce este de montat si, dupa 30 iunie vor fi necesare cateva luni in care se vor face ajustari parametrice, ajustari ale parametrilor pentru ca semafoarele sa fie controlate incat sa asigure trafic optim. In functiune 100% va fi de la 1 noiembrie, in mod normal. Pana acum nu am dat un termen, ci am spus doar ca in cateva luni. El va functiona intre timp, incercam sa vedem, numai ca va functiona pe tronsoane, pe portiuni”, a declarat Nicolae Robu pentru tion.ro.

S-a discutat in nenumarate randuri despre termenul final al proiectului si despre faptul ca daca municipalitatea timisoreana nu il implementeaza pana in 30 iunie 2016, risca sa dea banii inapoi Uniunii Europene. Primarul Nicolae Robu spune totusi ca… s-a cerut o prelungire si ca nu exista niciun pericol.

„La sistemul de trafic management a fost montat tot ce trebuia montat pana la 30 iunie. Asa am fost asigurat. Pentru acordarea sistemului, pentru optimizarea traficului mai sunt la dispozitie luni, puteam sa cerem inca doi ani daca voiam, dar am cerut doar cateva luni. Am cerut o prelungire, sigur ca se poate, se poate pana in doi ani. Dar nu am vrut sa spunem, ca sa nu demobilizam. Pe proiect european se poate, dar am vrut sa tinem secret acest lucru. Am stiut putini acest lucru. Se poate cere o prelungire pentru ce mai e de facut”, a explicat Robu pentru tion.ro.

Proiectul „Trafic management si supraveghere video” prevede semafoare noi in 44 de intersectii, 90 de intersectii modernizate, montarea de camere de supraveghere in 134 de intersectii, montarea a 230 de camere video in trafic, a sapte radare de viteza, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afisare numerica, precum si montarea unui numar de 37 de sisteme de detectie a trecerii pe rosu, a 17 panouri de afisare a mesajelor variabile si amenajarea unui centru de comanda pentru trafic si supraveghere video, acesta din urma fiind inaugurat inca de anul trecut.

Lucrarile pentru sistemul de management al traficului sunt efectuate de asocierea Swarco Traffic Romania, Avitech.Co si Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fara TVA, adica aproximativ 5,5 milioane de euro, cu tot cu TVA. Aproape 10 milioane de lei – 2,2 milioane de euro sunt pusi din bugetul local.

La acesti bani se adauga si cei 1,3 milioane de euro pentru lucrari neprevazute, ce vor fi executate de Backup Technology. Prin urmare, cel mai performant sistem de trafic management din Europa, asa cum il laudau reprezentantii primariei, ne costa aproximativ 6 milioane de euro.

UPDATE. Robu explica cum va functiona sistemul de trafic management

Primarul Timisoarei a revenit cu precizari cu privire la functionarea sistemului de management al traficului. Potrivit edilului-sef, intr-adevar acesta va functiona suta la suta abia din luna noiembrie, dar pe timpul verii vom avea unda verde in anumite zone din Timisoara. Totul depinde de cum gandeste sistemul.

„Avem inca patru luni la dispozitie pentru ca sistemul sa auto-invete din traficul real al Timisoarei. Sistemul nostru este unul foarte evoluat, adaptiv, el nu are un algoritm pe care software-ul sau il inglobeaza, parametri prestabiliti, ci parametrii sistemului se ajusteaza pe masura ce acesta cunoaste traficul real din oras. Acea multime de camere video, 230 parca sunt, transmit in permanenta sistemului de control informatii privind traficul real pe diversele artere. Si asa este conceput si realizat acest software incat in cadrul algoritmilor pe care ii inglobeaza, diversii parametri se modifica dinamic in timpul functionarii, astfel incat intr-un anumit moment sa se ajunga la valorile ce asigura optimul. Astfel, asigura sa existe unda verde, pe arterele importante. Asta e tinta. Nu poti avea unda verde peste noapte. E nevoie de parcurgerea acestei etape de invatare, de autoinstruire, care sa asigure optimul. Pe parcursul acestei luni, in diverse zone, se va ajunge sa se vada ca functioneaza unda verde. Rezultatele vor aparea pe parcurs, pe zone ale orasului prinse in sistem. Nu avem nicio penalizare, totul e in regula”, a explicat Nicolae Robu.  Sursa tion.ro
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1030 (s) | 35 queries | Mysql time :0.022191 (s)

loading...