News Flash:

Ministrul Educatiei: Nu este normal sa avem si evaluare nationala, si examen de admitere la liceu

1 Iunie 2015
429 Vizualizari | 0 Comentarii
evaluare
Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, sustine ca nu este normal sa existe si evaluare nationala, si examen de admitere in liceu, de aceea se lanseaza in dezbatere publica un proiect de modificare a Legii educatiei, de la care se pleaca, urmand sa fie aleasa, dupa consultari, varianta potrivita.
Ministrul Sorin Cimpeanu, prezent luni, in Parcul Herastrau, la evenimentele organizate cu ocazia Zilei Internationale a Copilului, a declarat ca proiectul final de modificare a Legii educatiei trebuie sa fie rezultatul unei dezbateri profunde, profesioniste si transparente, fiind asteptate opiniile asociatiilor de parinti, Consiliului Elevilor, asociatiilor studentesti, sindicatelor si societatii civile in legatura cu acest proiect.
"Legea educatiei trebuie sa fie rezultatul unei dezbateri profunde, profesioniste si transparente. Este o lege deosebit de importanta si este de astazi in dezbatere publica acel proiect de la care se pleaca", a spus Sorin Cimpeanu.
Ministrul Educatiei a precizat ca in varianta de proiect a Legii educatiei sunt idei lansate in dezbatere, fiind un proiect care are "o oarecare vechime, intrucat este pe agenda Parlamentului, singurul care putea fi luat in discutie si cu bune si cu rele, un proiect ce va putea sa ramana pana la final intr-o proportie de 90, 80, 70, 60, 50, 40 la suta". Cimpeanu a adaugat ca, in acest context, nu doreste sa se antepronunte in privinta variantei de proiect lansate in dezbatere publica.
"Tocmai asta este rolul dezbaterilor pe care le-am lansat cu ocazia zilei de astazi (1 iunie, n.r.). Sunt foarte multe lucruri care trebuie sa ramana la fel pentru a nu bulversa sistemul de educatie, precum si foarte multe lucruri cerute de sistem cu titlu de schimbare, de imbunatatire. Toate aceste idei sunt lansate in dezbatere si se asteapta opinii si idei de la asociatiile de parinti, de la Consiliul Elevilor, de la asociatiile de studenti, de la sindicate si de la toti cei implicati. Nu este normal sa avem si evaluare nationala la clasa a opta - capacitate, si examen de admitere in liceu. O sa vedem care este varianta cea mai potrivita asteptata de sistem", a mai spus ministrul Sorin Cimpeanu.
Intrebat cand estimeaza ca va fi gata proiectul de lege, Cimpeanu a spus ca ar putea fi definitivat pana la sfarsitul acestui an.
Potrivit uneia dintre variantele proiectului de modificare a Legii educatiei, o initiativa legislativa aflata pe agenda Parlamentului, pentru admiterea in invatamantul liceal este necesara promovarea evaluarii nationale de la finalul clasei a VIII-a.
Admiterea la liceu sau la scoala profesionala se realizeaza prin concurs, in baza fiselor de optiuni individuale depuse de candidati la inscriere. Fisa cuprinde optiuni din oferta educationala nationala exprimate in ordinea preferintelor, conform acestei variante de proiect.
In document se mai arata ca, in cazul in care, la un liceu, numarul candidatilor la un profil, potrivit primei optiuni, este mai mare decat numarul locurilor oferite, liceul organizeaza, pentru acel profil, o proba de admitere.
Admiterea la acel profil se face luand in calcul portofoliul educational, cu o pondere de 20%, media probelor scrise ale evaluarii nationale de la finalul gimnaziului, cu o pondere de 30% si nota obtinuta la proba de admitere, cu o pondere de 50%, conform proiectului.
In cazul in care, la un liceu, numarul candidatilor la un profil, potrivit primei optiuni, nu depaseste numarul locurilor, admiterea la acel profil se realizeaza luand in calcul portofoliul educational, cu o pondere de 40% si media probelor scrise ale evaluarii nationale de la finalul gimnaziului, cu o pondere de 60%, se mai arata in documentul citat.
In aceasta varianta de proiect de modificare a Legii educatiei este prevazut ca admiterea la scolile profesionale se face prin concurs, in baza portofoliului educational.
Procedura de admitere are doua etape: in prima etapa se organizeaza admiterea potrivit primei optiuni, la profilurile liceale cu proba de admitere si la scolile profesionale; in a doua etapa se organizeaza admiterea prin repartitie computerizata la liceele si scolile profesionale cu locuri libere. In cazul profilurilor vocationale, sunt obligatorii si eliminatorii una sau mai multe probe de aptitudini.
Proiectul mai prevede ca metodologia-cadru de organizare si desfasurare a admiterii la liceu si scoala profesionala este elaborata de Ministerul Educatiei si este data publicitatii, pentru fiecare generatie, cel tarziu la inceputul clasei a VII-a.
Liceele au obligatia sa anunte public continutul probei de admitere si al probelor de aptitudini, procedurile de organizare ale acestora, precum si modul de utilizare a portofoliului educational, pana cel tarziu la inceputul clasei a VII-a, conform documentului citat.
In prezent, admiterea in liceu se face prin repartizare computerizata, dupa ce elevii sustin, la finalul clasei a VIII-a, testele scrise de la Evaluarea Nationala, la limba romana, matematica si limba materna. Media de admitere in liceu se calculeaza ca medie ponderata intre media de la Evaluarea Nationala (75 la suta) si media notelor din gimnaziu (25 la suta). Pentru admiterea in liceu nu este necesara o medie minima.
Repartizarea computerizata in licee are loc in trei etape. In prima etapa de admitere se pot inscrie candidatii din seria curenta, precum si cei din seriile anterioare care nu implinesc 18 ani pana la data inceperii cursurilor anului scolar 2014-2015. In a doua etapa se pot inscrie candidatii care nu au participat la prima repartizare si cei care au ramas nerepartizati. In etapa a treia se inscriu elevii care nu au participat la nicio repartizare, care nu au fost repartizati in etapele anterioare, care nu s-au inscris in perioada prevazuta de metodologie sau care si-au incheiat situatia scolara mai tarziu.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1374 (s) | 34 queries | Mysql time :0.040560 (s)