News Flash:

Cate muraturi poti manca, astfel incat sa nu-ti afecteze sanatatea

20 Septembrie 2017
76 Vizualizari | 0 Comentarii
muratura

Metodele de murare au fost folosite de mult timp pentru a conserva alimentele dupa sezonul lor de crestere. Cele mai multe retete fac apel la sare, otet si condimente. Atunci cand te intrebi cate muraturi poti manca, trebuie sa iti dai seama ca fiecare muratura contine o cantitate diferita de calorii, sodiu si chiar grasime. In general, un castravete murat contine intre 1 si 35 de calorii si o cantitate minima de grasime, dar si o treime sau o jumatate din consumul zilnic recomandat de sodiu.



Murarea reprezinta o forma de fermentatie. Atunci cand legumele si fructele sunt murate, bacteriile sanatoase te ajuta sa descompui celuloza greu de digerat din alimente. Acesta este motivul pentru care unii oameni intoleranti la lactoza pot manca iaurt. Aceste bacterii sanatoase ajuta la mentinerea alimentelor fermentate in siguranta si pot contribui la cresterea bacteriilor bune din intestin atunci cand sunt consumate. In plus, antioxidantii naturali gasiti in fructe si legume ajuta in lupta impotriva radicalilor liberi.



Insa muraturile vin si cu efecte negative.



Muraturile foarte sarate pot creste riscul aparitiei cancerului de stomac. In Turcia si Japonia, unde alimentele murate sunt foarte populare, cancerul gastric este mai des intalnit in randul populatiei. Recent, o echipa de medici din Turcia a analizat dietele pacientilor cu cancer gastric si a descoperit ca acestia consumau mai multe muraturi decat pacientii fara cancer. Pastrarea oricarui tip de mancare necesita sare, iar sarea reprezinta aproximativ 5% din retetele de murare. Persoanele care ar trebui sa evite alimentele sarate nu ar trebui sa manance mai mult de o muratura, avand in vedere ca deja ating jumatate din cantitatea recomandata de sare pentru o intreaga zi.



Luand in calcul beneficiile lor pentru sanatate, se pare ca muraturile pot fi cu siguranta benefice atunci cand sunt consumate cu moderatie. Solutia de reducere a factorilor de risc poate fi reprezentata de prepararea propriilor muraturi. Murarea propriilor legume si fructe te poate ajuta sa pastrezi alimentele din frigiderul tau care sunt pe cale de a se strica.



sursa: eva.ro



murare alimentele muratura calorii
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0977 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013438 (s)