News Flash:

Noua Calea Bogdanestilor va costa 32 de milioane de euro si va avea linii de tramvai inierbate

28 Noiembrie 2018
543 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6478 RON (-0.0072)
USD: 4.0820 RON (-0.0247)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

 Transformarea Caii Bogdanestilor presupune un efort financiar urias, asa ca primaria pregateste proiectul pentru fonduri europene. Soseaua ar urma sa fie reabilitata in intregime si va avea cate doua benzi pe sens, linii de tramvai noi, care vor fi „inierbate”, trotuare, piste pentru biciclete si spatii verzi. Intersectiile de pe traseu vor fi semaforizate si supravegheate video, iar investitia se ridica la 32 de milioane de euro.

Consilierii locali vor trebui sa voteze actualizarea Studiului de Fezabilitate „Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Bogdanestilor – Timisoara”, care a fost intocmit in 2009, pentru ca municipalitatea sa poata depune proiectul la finantare pe POR – Axa 4. Suma este imensa si reprezinta mai mult de jumatate din toti banii pe care Timisoara ii are la dispozitie pe aceasta axa.

Mai mult, fata de 2009 aproape ca s-a dublat valoarea estimata a investitiei. SF despre care vorbim a fost pregatit, de fapt, de fosta administratie, condusa de Gheorghe Ciuhandu, tot cu scopul depunerii pentru fonduri europene. In 2009, lucrarea a fost estimata la 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA, iar acum a ajuns la 149,4 milioane de lei cu tot cu TVA. In 2009, conform SF, santierul ar fi trebuit sa fie gata in 11 luni, dar acum s-a ajuns la 28 de luni de lucrari.

De unde aceste diferente? Potrivit documentatiei de acum noua ani, ar fi trebuit sa fie reabilitata linia dubla de tramvai pe o distanta de 2,3 km, carosabilul sa fie refacut pe o suprafata de 36.300 mp, trotuarele pe 11.500 mp, iar spatiile verzi pe 8.230 mp. Se vorbea si despre plantarea a 100 de arbori.

    „Traseul care urmeaza a fi modernizat este: pe Calea Bogdanestilor: traseul este prevazut cu linie cale dubla in platforma proprie amplasat central pe strada, cu stalpii retelei de contact amplasati in mijloc intre linii; tronsonul cuprins intre Bd. Cetatii si str. Dan Capitan va pastra structura existenta pe relatia E-V, executandu-se un drum nou pe relatia V-E, amenajandu-se intersectiile in dreptul strazilor Grigore Alexandrescu si Agricultorilor”, se arata in referatul proiectului din 2009.

In documentatia de acum, acelasi sef al fostei Directii Tehnice, actuala Edilitara, scrie ca „din anul 2009 si pana in prezent au intervenit mai multe situatii care determina actualizarea SF, cum ar fi rata inflatiei, modificarea cotei TVA si modificarile legislative”.

    „In vederea lansarii procedurilor de accesare a fondurilor nerambursabile, respectiv intocmirea cererii de finantare si a contractului de executie lucrari este necesara adoptarea unei noi hotarari de consiliu local. Investitia vizeaza modernizarea intregului ansamblu rutier si a liniilor de tramvai, inclusiv retelele edilitare stradale, subterane si supraterane, avand ca limite: intersectia Calea Bogdanestilor cu Bd. Cetatii (inclusiv) si intersectia cu str. Casian Muntean (bucla de intoarcere Ronat). Prin proiect se vor realiza urmatoarele: linia cale tramvai va fi cale dubla si se va amplasa in axul strazii, in platforma proprie; reteaua contact se va realiza in varianta dubla, intr-o solutie de compensare totala; se vor inlocui cablurile de alimentare a retelei contact (600 Vcc); se va moderniza substatia de transformare-redresare care va alimenta cu energie electrica linia cale modernizata; largirea la 2 benzi pe sens a strazii; realizarea de piste pentru biciclete; realizarea de trotuare; spatii verzi, atat in platforma proprie a linie de tramvai, cat si in zona de siguranta a strazii semaforizarea intersectiilor si supravegherea video, integrate in sistemul de management al traficului”, scrie Culita Chis in referatul proiectului ce ajunge in curand in atentia consilierilor locali.

Studiul de fezabilitate de acum noua ani a fost realizat de IPROTIM S.A., iar acum a fost actualizat de BAICONS IMPEX SRL.

Asadar, vorbim acum despre o investitie de 149,4 milioane de lei, pentru 2,1 km de linie cale dubla tramvai, 0,2 km de linie cale simpla tramvai (bucla intoarcere), 35.900 mp de carosabil modernizat, sapte statii tramvai, 12.220 mp de trotuare, 4.000 m piste de biciclete.

Mai mult decat atat, „pentru reducerea zgomotului si vibratiilor se va utiliza suplimentar inierbarea liniilor de tramvai”, se mai arata in documentatie. Cum spuneam mai sus, lucrarile ar trebui sa dureze acum aproape doi ani si jumatate.

Reprezentantii PMT vor sa obtina 80,35% din investitie din fonduri europene, 17,65% de la bugetul de stat si ei sa puna 2%. Vorbim, per total, despre costuri totale estimate prin SF de aproape 32 de milioane de euro, dar PMT are la dispozitie pe Axa 4 suma de 54 milioane de euro, bani cu care vrea sa cumpere si tramvaie noi, in cazul garniturilor estimarile ajungand la 40 de milioane de euro. Municipalitatea are timp pana in 31 decembrie sa depuna toate proiectele pe Axa 4.


caii bogdanestilor financiar proiectul fonduri europene soseaua
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1133 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017681 (s)