News Flash:

Cum sa faci turul Romaniei cu masina in doar 24 de ore

23 Octombrie 2014
459 Vizualizari | 0 Comentarii
turul romaniei2
Ne-a venit, la un moment dat, o idee nebuna. E oare posibil sa faci turul Romaniei in 24 de ore, cu o masina? Avem oare drumuri suficient de bune pentru a putea inconjura tara pe parcursul unei singure zile (si nopti) in siguranta? Nissan a raspuns provocarii noastre. Toate detaliile, mai jos.


Ne plangem cu totii (pe buna dreptate) de starea drumurilor. De duratele lungi ale traseelor care ar trebui sa ia, de fapt, doar 2-3 ore. De faptul ca nu avem autostrazi si ca ne pierdem zilele, anii, viata pe soselele romanesti. In acest context, ne-am zis, intr-o buna dimineata, ca ar fi o idee foarte buna sa incercam un tur al Romaniei in 24 de ore. Sa vedem, oare reusim sa-l facem?! Tot ce vrei sa stii despre acest tur, mai jos:

1. De ce Turul Romaniei in 24 de ore?

Pentru ca vrem sa vedem daca putem sa-l facem. Pentru ca nu a mai incercat absolut nimeni treaba asta. Pentru ca suntem putin nebuni, dar si calculati totodata, astfel incat credem ca avem o sansa, cat de mica, sa inconjuram tara intr-o singura zi. Cu masina. 


2. Cum vreti sa faceti acest Tur al Romaniei?

Am stabilit deja traseul, il poti urmari aici. Vom porni joi dimineata la ora 10.00 AM si ar trebui sa fim in stare sa ajungem vineri dimineata, tot la ora 10.00 AM. 23-24 octombrie 2014, mai precis. O echipa va porni spre Vest (de unde si numele Echipa VEST) si alta va porni spre Est (Echipa, v-ati dat seama, EST). Avem in fata circa 1.700 de kilometri, pe un traseu despre care atat Google Maps cat si Waze ne spun ca il putem face in circa 23.5 ore, mergand cu viteza medie obisnuita pe respectivele bucati de traseu.


Ambele echipe vor parcurge acelasi traseu, dar in sens invers (ne vom intalni pe drum, probabil, undeva spre Satu Mare, in miez de noapte). Voi va puteti ajuta echipa favorita cu ponturi privind traversarea oraselor, folosirea sau nu a centurilor oraselor, mici scurtaturi intre anumite sate etc.

Am fixat cateva puncte cheie pe traseu, pe care echipele sunt obligate sa le atinga: Bucuresti - Suceava - Satu Mare - Timisoara - Turnu Severin - Craiova. Restul va depinde de deciziile echipelor, dar si de sfaturile voastre.

Pornirea se face din fata sediului Mediafax din centrul Bucurestiului, iar sosirea se face tot aici, ne asumam riscul de a infrunta traficul horror de dimineata din Bucuresti, vinerea :)

3. De ce nu o luati si prin Constanta, Iasi etc?

I-am spus „Turul Romaniei”, iar nu Ocolul Romaniei, pentru ca, pur si simplu, drumurile romanesti nu ne permit sa desenam Romania pe harta in doar 24 de ore, cu masina. Un traseu care sa cuprinda absolut toate judetele limitrofe ale tarii ar dura vreo 30-32 de ore pe putin. Ne-am framantat, am calculat si paracalculat un traseu care sa fie, totusi, un tur al Romaniei, dar care sa ne dea si sansa de a-l termina in 24 de ore. Cand om avea pod la Galati sau la Braila, atunci vom relua nebunia incluzand si Dobrogea. De asemenea, Iasiul a fost un punct nevralgic in toate discutiile noastre, dar am renuntat la el ca punct cheie din cauza proastei conexiuni cu restul traseului. Cine stie, pe drum poate ne vom da seama ca reusim sa-l includem, macar sa trecem pe langa el. Dar vedem :)

4. Competitiile sunt interzise pe drumurile publice. Nu e o competitie?

Este o competitie, dar nu de viteza. Oricat ar parea de ciudat, va castiga nu echipa care merge mai tare, ci aceea care reuseste sa opreasca cel mai putin, dar si sa fie atenta cu consumul. Si asta pentru ca vom cronometra timpul fiecarei masini, dar vom lua in calcul si consumul afisat de computerul de bord. Fiecare 0.1 litri in plus fata de cel mai bun consum vor penaliza echipa respectiva cu 10 minute. Asa ca degeaba ar da o echipa bice sa ajunga repede la destinatie, daca va avea consumul cu 0.3 litri in plus/100 km. Ar pierde 30 de minute.

Tinem sa subliniem foarte tare asta: nu ne vom pune in pericol nici vietile noastre, nici pe cele ale altora. Nu ne vom risca nici carnetele, nici buzunarele. Oricum, o singura oprire pentru a plati o amenda pentru un radar inseamna 15 minute pierdute si un risc foarte mare de a pierde sansa de a termina traseul in 24 de ore. 

Vom merge asa cum merge traficul pe soselele patriei, cu mare atentie la pietoni, la biciclisti, la carutasi, la gropi si toate cele. Asta nu inseamna ca vom merge, totusi, la consum, ci sustinut, dar cu responsabilitate.

5. Cu ce masina faceti turul? N-ar fi mai bine un elicopter?

Facem turul cu noul Nissan X-Trail. De ce noul Nissan X-Trail? Pentru ca aveam nevoie de o masina solida, capabila sa reziste la ce ii va arunca in fata Romania, capabila sa o ia, la o adica, pe vreo scurtatura neasfaltata, capabila sa treaca peste gropi cu dezinvoltura, dar si suficient de confortabila la drum lung, astfel incat redactorii nostri sa nu oboseasca excesiv din cauza faptului ca vor petrece peste 23 de ore in masina.


De asemenea, pentru ca motorul turbodiesel de 1.6 litri 130 CP, cuplat la transmisia manuala, consuma foarte putin - am facut „scouting” pe o parte din traseu si am obtinut un consum de 6.4 l/100 km desi am avut viteza medie de 83 km/h, iar voi stiti ce inseamna aceasta viteza medie in Romania, da? Practic, nu trebuie sa oprim prea des la benzinarii, doua opriri sunt suficiente.


Apoi, avem spatiu suficient pentru trei oameni si bagajele lor, astfel incat un redactor sa se odihneasca pe bancheta din spate in timp ce ceilalti doi sunt treji, fara a se chinui cumva si fara a se lua la bataie. Faptul ca fiecare redactor sa doarma cateva ore este esential pentru reusita turei, in deplina siguranta.

6. De ce doua echipe?

Nu atat pentru competitie, ci pentru ca vrem sa reusim in ce ne-am propus. Ori, asa cum ne-am obisnuit deja in Romania, apar tot felul de chestii pe drum - de la bariere, la blocari de drum etc. Doua masini inseamna o sansa in plus pentru a reusi. In plus, e mai amuzant asa, sa asmutim redactorii nostri unii contra altora intr-un concurs de condus eficient pe sosele patriei. Repetam, condus eficient nu inseamna viteza, inseamna o foarte atenta planificare. Detaliile de genul scurtaturilor din orase, opririle extrem de rapide la benzinarii, gasitul bucatelelor de autostrada la timp, toate astea vor face diferenta, nu viteza maxima pe anumite tronsoane.

7. Cine castiga, pana la urma?

Atat noi, cat si voi, pentru ca speram sa va distrati bine pe seama noastra si a incercarii noastre. Ne veti putea urmari LIVE pe pagina speciala a turei noastre, iar noi vom fi atenti si la sfaturile voastre. Apropo, puteti castiga si voi ceva frumos, deci alegeti o echipa pe care sa o sustineti si dati-ne sfaturi! :)

Acum, pe bune, va castiga echipa care va completa traseul in cel mai scurt timp, luand in calcul si minutele de penalizare. sursa: Promotor.ro

Galerie Foto

turul_romaniei.png
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0981 (s) | 24 queries | Mysql time :0.023933 (s)

loading...