News Flash:

Traian Basescu, la FINAL DE MANDAT: Romania este o tara sigura, nu este riscul unei invazii. Ii predau lui Iohannis o tara care indeplineste toate criteriile pentru a intra in zona euro

21 Decembrie 2014
1148 Vizualizari | 0 Comentarii
basescu
Presedintele Traian Basescu a declarat, sambata, in conferinta de la finalul mandatului, ca Romania este in prezent o tara sigura din punct de vedere al securitatii si nu risca o invazie, dar sunt necesare investitii in armata, el mentionand totodata gazduirea a doua comandamente NATO.Traian Basescu a declarat ca ii va preda lui Klaus Iohannis o tara care indeplineste toate criteriile de convergenta, in vederea intrarii in zona euro, el apreciind ca vom deveni membri ai zonei euro mai devreme de 2019.
DECLARATIILE PRESEDINTELUI:
- Vreau sa stabilim de la bun inceput cum se desfasoara conferinta de presa. Nu este o conferinta de bilant, ci de final de mandat
- as vrea ca romanii sa aiba poza Romaniei, nu cea propovaduita la televizor de cei care nu prezinta cifrele reale
 ma voi fixa pe trei segmente foarte importante pentru viitorul romanilor
- vreau sa multumesc romanilor pentru onoarea pe care mi-au facut-o de a fi presedinte 10 ani
- nu voi uita pana la sfarsitul vietii nici eu, nici familia mea
- trei teme sunt vitale pentru Romania: securitatea, Romania si UE, statul de drept
- cand mi-am inceput mandatul, principul pe care am ales sa functionez a fost: acestea sunt institutiile, legile, sa le facem sa functioneze mai bine
- nu am plecat de la premiza ca trebuie luate lucrurile de la capat
- am pus virgula dupa mandatul presedintelui Iliescu si am imbunatatit ceea ce am considerat
- romanii traiesc intr-un stat sigur. Intr-o lume in care atacurile teroriste sunt la ordinea zilei, in care UE si NATO sunt tinte ale atacurilor, Romania este o tara sigura, datorita modului in care institutiile sale functioneaza
- daca privim la agresivitatea din regiune, a presedintelui Putin, Romania este sigura. Vladimir Putin e interesat de Romania, dar tara este intr-un sistem de aliante solid. Avem confortul ca nu suntem singuri in fata riscurilor. Romania a devenit furnizor de securitate pentru multe state NATO, prin participarile la misiuni in strainatate. Militarii romani s-au instruit in teatre de operatii. Armata s-a perfectionat in conditii de razboi
- furnizam securitate prin scutul de la Deveselu, destinat sa protejeye multe alte state NATO, inclusiv SUA
- sute de puscasi marini sunt dizlocati la Kogalniceanu; la exercitiile din Marea Neagra participa nave romanesti, franceze, britanice, americane
- doua comandamente NATO vor fi operationale in Romania pana la viitorul summit al Aliantei
- Romania este mai sigura ca niciodata. Mesajul meu catre romani este ca suntem in siguranta
- dincolo de arhitectura prezentata, serviciile romanesti, SRI, SIE, serviciul armatei, sunt totalmente conectate la sistemele de informatii ale Aliantei, mai ales in privinta cooperarii in interiorul NATO
- parteneriatul cu SUA vizeaza si educatia, cultura, schimburile turistice, o paleta larga ce trebuie pusa in practica pana la ultima consecinta
- din punct de vedere al structurilor de securitate, Romania este un stat sigur. 
- internetul a devenit pentru noi toti un mod de viata. Nimanui nu trebuie sa ii treaca prin cap sa abuzeze
- daca la inceputul mandatului meu eram o tara NATO, in momentul de fata sunt o tara NATO credibila in interiorul Aliantei
- Romania trebuie sa investeasca mai mult in aparare. Trebuie sa spunem ca obligatia este sa continuam. Totul trebuie consolidat
 - este nedrept sa nu raspunzi atunci cand ti se cere o misiune in Afganistan, de exemplu
- drumul normal al Romaniei este sa se consolideze in aliat credibil si sa consolideze parteneriatul cu SUA in interiorul aliantei
- a doua poza care trebuie facuta romanilor si pe care nu o vad pusa sub amenintare, este legata de prezenta noastra in UE
- UE este singura optiune viabila pentru a ajunge la prosperitate, candva. Asa cum pentru securitate nu avem alternativa la NATO, pentru cresterea nivelului de trai nu avem alta alternativa decat UE
- Schengen si absorbtia tin de Guvern. Suntem departe de imaginea pe care ne-o facem cand vorbim de noi si de UE. Este la fel ca in cazul garantarii securitatii prin NATO
- am primit o Romanie care terminase procesul de negociere, dar avea o lunga lista de lucruri de rezolvat
- am semnat in aprilie 2005, cu onoare, la Luxemburg, Tratatul de aderare. A fost un efort al guvernelor, diplomatic. In 2007 am devenit membri ai UE
- a fost perioada crizei. In interiorul UE era un curent puternic de separare a zonei euro de zona non euro. Am avut sansa unei - Germanii care nu a vrut doua categorii de state in Europa. Cu sprijinul Germaniei am avut dreptul de a fi partenerii la deciziile ce vizau zona euro. Am devenit parteneri in zona Euro plus. Romania participa o data pe an la reuniunea grupului din zona euro. Am adoptat Tratatul fiscal, care stabileste ca statele sa isi garanteze dezvoltarea si prosperitatea din resursele pe care le produc. Se interyic deficitele si se stabileste ca deficitul structura sa fie de maxim 1%, limita la care Romania a ajuns, dar trebuie sa ajungem si la excedentul generat de economie in urmatorii ani.
 - vechii membrii ai UE au ajuns la grade de indatorare de peste 100%, sau peste 100%, ca in cazul Greciei sau Portugaliei. Este enorm. Optiunea de a ratifica Tratatul Fiscal a fost buna. Ne garantam o dezvoltare durabila, cu resurse credibile. Indatorarile sunt destinate investitiilor, nu consumului
- de la aderare, Romania a facut progrese formidabile, pe care nu le recunoastem, dar ele sunt. Sunt consemnate. Rata inflatiei: 1,4%, rata la dobanzi pe termen lung 4,8%, cursul, mai mic decat marja de 15%, deficitul sub 3%. Astazi Romania indeplineste criteriile de convergenta. Ii voi preda lui Iohannis o tara care indeplineste criteriile aderarii la zona euro
- in ultimii 10 ani a scazut inflatia. PIB in euro - 61 miliarde euro in 2004, 152 miliarde, in 2014. O crestere de 2,5 ori a PIB. Exporturile in 2005 - 11,6 miliarde, in 2014 vor depasi 50 de miliarde. Spectaculos in raport cu situatia medie din UE e ponderea industriei. Daca la nivelul UE, ponderea industriei in PIB este de 17-18, in Romania este de peste 33%
- investitiile straine directe s-au facut preponderent in industrie. Agricultura a avut ani de succes, datorita voii Domnului, dar si a subventiilor. Avem o perspectiva buna, dar trebuie sa cheltuim fondurile europene pentru infrastructura de transport, pentru competitivitate
- sunt niste realitati si in privinta salariilor si pensiilor: Salariu mediu brut: 2004 - 768 lei, 2014 - 2358 lei. Cam asta e poza reala a Romaniei, nu am construit-o eu cu consilierii la Cotroceni. Am vrut doar o poza mai buna fata de cea din 2004. Acestea sunt schimbarile din ultimii 10 ani. Romani pot fi optimisti in privinta evolutiei economiei si capacitatea de a genera resurse pentru cresterea nivelului de trai
- investitiile si reformele structurale au fost importante in acest interval. Liberalizarea pietei fortei de munca, din 2010, a flexibilizat mult piata muncii, a creat conditii de optimizare a costurilor in societati. Primul pas care ne-a scos din era comunista a contractului de munca. Desi multe tari UE au fost si sunt in criza, Romania a avut doar 2 ani din 10 cu crestere negativa. In restul de 8 ani, Romania a avut crestere economica pozitiva
- cresterea economica poate fi asigurata cu bani europeni si investitii straine direct
- reformele structurale nu s-au oprit la piata muncii. Reforma educatiei, a sistemului de pensii, care a nemultumit, reforma in justitie, materializata prin legea micii reforme, cele 4 coduri, care au schimbat fata justitiei. Lucrurile trebuie sa continue in cresterea nivelului de eficienta. Justitia a devenit tot mai eficienta in ultima vreme
- reforma educatiei, ca reforma structurala, ne-a ajutat ca stat UE. A fost buna. Cel mai mare castit, legat de invatamantul universitar si cel dual. La terminarea scolii copiii au sansa unei meseri. Am fost criticat de oamenii din presa cand am spus ca nu avem suficienti ospatari sau tinichigii
- reforma in sanatate are o lege pregatita, dar sistemul trebuie reformat. Nu e dorita de sistem, dar reforma ar pune in centrul sistemului de sanatate oamenii. Am esuat cu aceasta initiativa din cauza unei interventii nefericite
- pentru modernizarea clasei politice avem nevoie de reforma finantarii partidelor, e respectarea referendumului din 2009, prin care poporul a votat pentru 300 de parlamentari, avem nevoie de votul prin corespondenta. Este o mare nedumerire cum a fost posibil in Romania ca oamenii sa vrea sa voteze si sa fie impiedicati. Trebuie rezolvat acest lucru pentru recredibilizarea Romaniei
- Romania are nevoie de o reforma a Finantelor Publice. Imi permit sa sugerez sa se schimbe centrul de greutate de pa intreprindere si cetatean pe proprietate. Taxele pe proprietate sunt prea mici si pe productie prea mari. Trebuie sa stimulam propria noastra dezvoltare prin aceasta schimbare
- Romania trebuie sa-si asigure independenta energeti pentru ea si Moldova. Trebuie gasite solutii fiscale pentru mass-media, pentru presa. Sistemul fiscal si realitatile economice fac ca presa sa fie mult prea incorsetata in interesele patronilor de presa 
- am enumerat reforme structurale facute si reforme ce trebuie facute pentru ca Romania sa se consolideze in UE si sa fie un important jucator in zona euro. Ne-am intregrat pe piata muncii, am indeplinit criteriile de la Maastricht si suntem cu criteriile tehnice, pregatiti pentru Schengen. Sunt cele trei criterii care definesc integrarea deplina
- e multa demagogie legata de liberalizarea pietei muncii. A fost o batalie importanta pana ce toate statele au liberalizat piata muncii pentru Romani. Libertatea de a pleca in UE la lucru e un bun extraordinar. Va asigur ca va veni si vremea refluxului si nu este prea departe. Este o realitate pe care am stiut-o si am dorit-o si nu trebuie sa o respingem acum din demagogie
- am auzit intrepretarea legata de aderarea la zona euro. Este bine sa intram indata ce toate criteriile sunt indeplinite, si acum toate criteriile sunt indeplinite
- statul de drept: Romania a facut progrese uriase din 2004. Progresele din justitie nu s-au datorat neparat schimbarii legilor. Procurorii si judecatorii au simtit nevoia schimbarii, ca oamenii politici nu mai sunt intangibili. Nu lipsa de modernizare a codurilor a facut justitia sa functioneze mai bine, ci oamenii, judecatorii si procurorii care nu s-au mai temut de factorul politic
- a fost probabil zona de conflict cea mai puternica intre mine si clasa politica. De aici a plecat ideea presedintelui conflictual, fara respect pentru institutii, altfel spus presedintele face scandal. Am fost constient tot timpul de atacurile asupra institutiilor care nu-si faceau treaba: Parlament, Inalta Curte de Justitie. Justitia este cheia evolutiei noastre. A fost nevoie de un efort care a avut ca efect umilirea mea. M-am dedicat acestui efort, alaturi de cel legat de siguranta nationala. Nu m-am batut cu ziaristii
- rezultatul din 16 decembrie inseamna si ca poate romanii au inteles riscurile stoparii proceselor din justitie
- imi aduc aminte cati ma acuzau ca justitia e la comanda mea, ca se stabileste la Cotroceni cine e arestat, condamnat. Spun public ca nu a existat niciun dosar care a pornit pentru ca a spus Basescu procurorusui sau judecatorului. Niciun dosar nu s-a oprit din cauza mea. Singurul dosar pe care l-am urmarit permanent a fost cel de terorism al lui Hayssam. Nu am spus unui judecator niciodata: Da solutia asta
- acum atat PSD cat si liberalii au in discurs statul de drept si independenta justitiei
- pentru acest discurs m-au suspendat de doua ori. Cind PSD si PNL vor internaliza acest discurs avem garantia ca reforma justitiei e ireversibila. Iata satisfactia mea dupa 10 ani de mandat: sa auzi PSD-istii batrani vorbind despre stat de drept
- ceea ce am spus este ceea ce mi s-a parut mai important ca s-a intamplat in mandatul meu
- suntem intr-o tara sigura, mai avem intrarea in zona euro si accesul la Schengen. Suntem intr-o tara in care s-a diminuat riscul de regres in abordarea pe care justitia o are
- asa cum eu am pus o virgula dupa mandatele lui Iliescu si Constantinescu, si dupa mandatul meu trebuie pusa virgula si continuat. Punctul inseamna sa o lum in cealalta directie
- amintiti-va de SRI-ul din timpul lui Timofte, de SIE din timpul lui Fulga. Vantu punea masina la dispozitia sefului SRI. SRI functioneaza azi pe exact aceeasi lege ca in timpul lui Iliescu. Dar avem alt SRI, alt SIE. Si avem exact aceleasi legi. Aprecierea mea a fost corecta: Nu schimbam neaparat legile, ci obiectivele si oamenii. Cu oamenii mai ai si ghinon.

comandamente nato familia mea
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1499 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005336 (s)