News Flash:

Propunere inedita in Timis: Piste pentru biciclisti de-a lungul drumurilor judetene

23 Octombrie 2015
275 Vizualizari | 0 Comentarii
pista bicicla
Propunere inedita la Timisoara. Constantin Vasile, liderul grupului de consilieri judeteni PNL din Timis, a depus un proiect de hotarare care priveste accesarea fondurilor europene pentru constructia unor piste de biciclete in paralel cu drumurile judetene din Timis. Pentru aceste piste exista si oportunitatea de finantare pe fonduri transfrontaliere, spune consilierul.


Practic, aceste piste ar urma sa faca legatura intre mai multe localitati din Timis, urmand sa fie construite pe langa drumurile judetene, iar pentru acest proiect, spune Marian Constantin Vasile, exista oportunitatea de finantare prin programul Romania-Serbia – cu termen de depunere a proiectelor ianuarie 2016, respectiv martie 2016, scrie tion.ro.

„Ar fi foarte bine sa avem pana la acel moment un studiu de oportunitate si documentatia tehnico-economica facute pentru implementarea unor piste de biciclete. Exista aceasta oportunitate care nu trebuie ratata. Eu i-am solicitat domnului presedinte Bojin sa introduca cu celeritate acest proiect pe ordinea de zi pentru a nu pierde finantarea europeana nerambursabila”, spune Marian Constantin Vasile.

Pistele de biciclete ar urma sa se faca pe drumurile judetene pe directiile Mosnita Noua, Dumbravita, Giroc, Sanmihaiu Roman si chiar si acel segment care duce spre Aeroportul Timisoara plecand de la DN6 catre sensul giratoriu cu centura Timisoarei.

Si pe asa-numita pseudo-centura a Timisoarei ar urma sa se faca piste de biciclete – acel tronson Sanandrei-Dudestii Noi – Becicherecu Mic, care, recent, a fost clasificat drum judetean, mai ales ca acolo exista anumite fabrici, iar multi muncitori folosesc ca mijloc de locomotie bicicleta. Mai este si tronsonul Bucovat-Mosnita Veche, Sacalaz-Sanmihaiu Roman.

„Ar fi oportun si de-a lungul pseudo-centurii sa se implementeze aceste piste de biciclete. Exista foarte multe argumente, ne-am dori in prima faza sa vizam cat mai autonom drumurile judetene si sa incercam sa facem proiecte in parteneriat cu unitati administrativ – teritoriale si CNADNR. Trebuie sa fie facute investitii cat mai eficiente si de impact”, mai spune conilierul judetean.

El a solicitat alocarea de bani pe anii 2015 si 2016 pentru a se face studiul de fezabilitate si documentatia economica pentru fonduri Romania-Serbia. Pana in ianuarie se depun proiectele simple, apoi cele strategice, in martie. Ar fi necesari de la 30.000 de euro in sus pentru studiul de fezabilitate si documentatia tehnico-economica.

„Cea mai mare parte a populatiei judetului se concentreaza in Timisoara si zona periurbana – cartierele cresc, zonele urbane, periurbane, exista carente mari in ceea ce priveste sistemul public de transport in comun, dar si cursele speciale. Nu mai vorbim de siguranta precara a biciclistilor care folosesc aceste rute actualmente, siguranta are mult de suferit. Exista si alte aspecte – obligativitatea judetului Timis de a reduce noxele pana in anul 2020, asta inseamna si folosirea mijloacelor alternative de transport, exista multe ambuteiaje. Ar fi de dorit sa existe o continuitate pe distante mult mai mari. Trebuie sa se faca o corelare foarte buna a lucrarilor judetene cu lucrarile celorlalte unitati administrativ-teritoriale, mai ales Timisoara”, a mai explicat Marian Constantin Vasile.

timis romania-serbia
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1023 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019919 (s)

loading...