News Flash:

Primarul Robu nu renunta la visul sau. Vrea metrou in Timisoara

30 Aprilie 2014
463 Vizualizari | 0 Comentarii

Primarul Nicolae Robu vrea cu orice preț metrou în Timișoara. Edilul a readus în discuție posibilitatea trecerii liniei de cale ferată în subteran și folosirea ei pentru transport urban.


Potrivit acestuia, nu s-a stabilit încă traseul subteran al liniilor, deoarece trebuie avută în vedere extinderea orașului. Nicolae Robu vorbește despre posibilitatea unei uniri cu Aradul până în 2030.


“Dispariția liniei de cale ferată ar fi prin ducere în subteran și prin ducere undeva pe o cu totul altă rută, departe de oraș. Numai că departe de oraș, în 2014 nu știm ce înseamnă în 2030, poate să însemne mijlocul unei aglomerări urbane formată din Timișoara și Arad. Noi trebuie să gândim vizionar, să ne uităm pe termen lung ce s-ar putea întâmpla, fără ca asta să însemne că neapărat se va și întampla ceea ce putem vedea noi. Dar, dacă ne uităm la modelele de dezvoltare din alte părți și nu foarte departe fiind Germania, atunci putem vedea că acolo s-au creat aglomerări urbane pe sute de kilometri. Nu mai există graniță între un fost oraș chiar mai mare ca Timișoara și un alt oraș și mai mare ca Timișoara. Pur și simplu s-au unit, chiar dacă și-au păstrat identitatea, denumirea. Dar pe teren este o aglomerare urbană. Aici ar fi problema dacă muți liniile mai departe, mai departe este foarte relativ. Fiți convinși că atunci când liniile de cale ferată au fost poziționate pe aici, ele erau înafara orașului, erau la periferia orașului de atunci. Dar iată că acum sunt chiar la mijlocul orașului”, susține primarul Timișoarei, Nicolae Robu, citat de Pentrutimisoara.ro.


Costurile necesare pentru o lungime de 7 kilometri ajung la 2 miliarde de euro. Banii pot veni doar de la Bruxelles, pentru că  CFR nu dispune de fonduri să realizeze o asemenea investiție.


„Eu am făcut o estimare plecând de la investiția în metroul din București, am vorbit cu unele persoane, ar fi nevoie de 1,5 – 2 miliarde de euro, complet, deci pe toată lungimea și inclusiv ducerea în subteran. În subteran, dacă tot s-ar face amenajarea pentru a avea transportul feroviar, s-ar putea face și amenajarea acelor stații încât să folosim liniile pentru transport public urban. Acești bani însemnau doar ducerea în subteran și eliberarea suprateranului. Mai departe, investițiile de realizare a bulevardului vor fi private. Adică, municipalitatea realizează rețelele de utilități. Schița este facută, apare în noul PUG, cu trei  benzi pe sens, piste de biciclete, piste de alergare, piste pietonale, trei rânduri de arbori pe fiecare parte… Este un bulevard superb”, adaugă Nicolae Robu.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0646 (s) | 24 queries | Mysql time :0.010845 (s)

loading...