News Flash:

Taxa noua pentru toti soferii: Nimeni nu scapa, toata lumea plateste

20 Decembrie 2017
1358 Vizualizari | 1 Comentarii
sofer

„Noua taxa auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent daca au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice alta taxa auto la masina.

Aceasta taxa auto se va plati anual, la fel ca si impozitul auto sau RCA-ul.

Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: masinile cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an.

Masinile cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an.

Cu cat vor aparea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi „premiate” cu o taxa mai mica, de 50 de euro/an, si celorlalte clase de poluare le vor creste taxele, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat.

Inseamna ca cei care au acum un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita 50 de euro/an vor plati mai mult in momentul in care apar norme noi de poluare, pentru ca acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an.

Cei care s-au grabit sa isi cumpere si inmatriculeze masini in acest an in speranta ca vor scapa de taxe, nu au scapat. Majoritatea masinilor inmatriculate in acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plati taxe mari”, spune Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discutiilor de la Ministerul Mediului privind taxa auto 2018.

TAXA AUTO 2018 –

O inlocuire a timbrului de mediu ar putea avea loc in luna martie a anului viitor, inainte de aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului, in cadrul audierilor din comisiile de specialitate pentru aprobarea bugetului ministerului de resort pe anul viitor.

‘Bugetul AFM va fi aprobat undeva in martie – aprilie, anul viitor. Sper ca, pana atunci, sa avem o inlocuire a Timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea sa fie diminuata. Nu stiu cum va iesi forma finala a acestei penalitati pentru masinile care vor polua si sper ca, in martie anul viitor, inainte ca bugetul de venituri si cheltuieli al AFM sa fie aprobat, sa avem si o forma finala. Principiul va fi acelasi, adica ‘Poluatorul plateste!’. Amprenta trebuie sa fie neaparat carbonul ca emisie. De asemenea, speram ca saptamana viitoare sa avem HG-ul de adoptare a Planului National de Gestiune a Deseurilor si, in felul acesta, procedura de infringement si o conditionalitate ex-ante pentru Romania sa fie bifata, sa notificam Comisia Europeana’, a spus Gavrilescu.

Masinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate in functie de emisii

Masinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate in functie de emisii, a declarat pe 24 octombrie 2017, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu. Taxa va fi aplicata de anul viitor.

Ministrul Mediului Gratiela Gavrilescu a declarat in cadrul conferintei Live Business ECONOMICA.NET organizata pe 24 octombrie 2017 ca noua forma a timbrului de mediu, pe care a denumit-o „certificat, nu taxa”, va fi cunoscuta in trei saptamani (n.r. data declaratiei a fost 24 octombrie 2017), dupa care va fi adusa la cunostinta Comisiei Europene, apoi va intra in dezbatere publica, iar incepand cu anul 2018 va intra in vigoare.

Gratiela Gavrilescu a mentionat ca vor fi trei criterii in functie de care va fi stabilita noua taxa: capacitatea cilindrica a autovehicului, norma de poluare si cantitatea de emisii de dioxid de carbon a masinii. Desi surse apropiate situatiei spun ca noua taxa va viza toate masinile care circula in Romania, si nu doar pe cele inmatriculate la momentul aparitiei taxei, ministrul a refuzat sa confirme acest lucru, spunand doar sa avem rabdare.

‘Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina’, a spus Gavrilescu.

Ea a mai aratat ca este pusa in pericol calitatea aerului pentru ca de la inceputul anului au intrat in tara foarte multe masini poluante.

‘Calitatea aerului este pusa in pericol, tinand cont ca un numar foarte mare de masini au fost introduse in perioada 1 ianuarie – 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016, cu o crestere de 80%. Pe de o parte acordam, prin Administratia Fondului de Mediu, bani pentru a finanta fiecare roman sa poata sa-si cumpere o masina noua, care sa nu polueze si cu care sa circule in siguranta, si pe cealalta parte e un numar mare de masini care au norma de poluare euro 2, euro 4. Noi lucram intr-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 saptamani astfel incat forma finala sa imi fie prezentata. Noi trebuie sa facem o informare si la Comisie, iar apoi sa fie si dezbatuta’, a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus in cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

P. A. CALESCU  | #10311
D-na ministru ar trebui sa aiba in vedere si nr. de km. parcursi in timp de un an .Spre exemplu, eu am masina din 2003 si pana acum am facut abia 54.000 km. Este normal ca eu sa platesc aceeasi taxa ca cineva care face acesti km. in timp de 2 ani ??
Adauga comentariu

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1114 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004353 (s)