News Flash:

Au inceput lucrarile pe marile santiere ale Timisoarei. O intersectie majora va fi inchisa

15 Februarie 2022
497 Vizualizari | 0 Comentarii
centru TM

Primaria a inceput lucrarile la santierele anuntate inca de anul trecut. Intersectia Calea Bogdanestilor - Hasdeu - Circumvalatiunii va fi inchisa. Se vrea restrictionat traficul de mare tonaj care tranziteaza orasul. Inca se asteapta avize pentru Podul de la ISHO. Ce mai urmeaza.
 
 
2022 a fost decretat „anul santierelor” pentru Timisoara. Fondurile se indreapta spre santierele de infrastructura de mari dimensiuni. Viceprimarul Ruben Latcau a vizitat sambata, 12 februarie, santierul Clinicii de Balneologie, unde au fost aduse in discutie cele mai importante proiecte deja demarate.

„In momentul acesta am inceput lucrul cam la toate santierele din oras, pentru ca temperatura este favorabila”, a anuntat viceprimarul.

Maresal Constantin Prezan
A inceput deja activitatea la sensul giratoriu dintre Maresal Constantin Prezan, Venus si Calea Urseni. Lucrarile din cadrul proiectului de investitii „Modernizare si extindere la patru benzi str. Maresal C-tin Prezan (Lidia) – Venus” au fost stopate ca urmare a instalarii sezonului rece. Partea de utilitati a fost finalizata, urmand ca de luna aceasta sa fie finalizata fundatia si turnat asfaltul. In decembrie 2021 s-a facut racordul dintre magistrala de 1.000 mm apa-canal de pe Prezan cu reteaua din sensul giratoriu de la AEM (Piata Gheorghe Domasneanu).

Potrivit reprezentantilor primariei, strada Maresal C-tin Prezan va avea doua benzi de circulatie pe sens, incadrata cu bordura si rigola la bordura. Strada Venus va avea doua benzi de circulatie pe sens, incadrata cu bordura si rigola la bordura. Se va amenaja un sens giratoriu la intersectia dintre strazile Maresal C-tin Prezan si bd. Sudului cu 3 intrari/iesiri, dar si un sens giratoriu la intersectia dintre strazile Maresal C-tin Prezan, Venus si Calea Urseni cu 3 intrari/iesiri. Vor fi piste de biciclete pe ambele sensuri cu latime intre 1-2 m, trotuare pe ambele parti cu latime intre 1-2,50 m, zone verzi pe o suprafata de 19.550 mp. Se va extinde reteaua de troleibuz pana la Bulevardul Sudului.

Bulevardul Cetatii
Lucrarile au fost deja reluate pe Bulevardul Cetatii. Este al doilea santier mare din oras inceput de administratia actuala, dupa Calea Bogdanestilor. Contractul a fost semnat inca din luna septembrie a anului 2020. Executia propriu-zisa a lucrarilor tine 30 de luni.

Linia noua cale dubla de tramvai se va intinde pe 1,57 km, carosabilul va fi reabilitat la cate doua benzi pe sens – 25.800,94 mp, trotuarele vor fi reabilitate pe o suprafata de 12.291,45 mp, pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele sensuri – 3.590,62 mp, spatiul verde va fi amenajat pe 20.530,79 mp si vor fi amenajate zece statii de tramvai.

Calea Bogdanestilor
Santierul de pe calea Bogdanestilor a fost si el reluat. Reteaua de termoficare a fost schimbata, urmand sa fie turnata fundatia si sa se refaca toate retelele de utilitati din subteran.

„Pe Bogdanestilor au fost reluate lucrarile, s-a finalizat schimbarea retelelor de apa si de canalizare. In partea dinspre Alexandrescu, in partea dinspre calea ferata a bulevardului, probabil undeva in urmatoarele doua luni de zile se va introduce o restrictie pentru intersectia Bogdanestilor, Hasdeu, Circumvalatiunii”, a declarat Ruben Latcau.

Zona va fi inchisa in aceasta vara, autoritatile preconizand reluarea circulatiei undeva in luna septembrie.

Teoretic, lucrarile pe Calea Bogdanestilor au inceput in aprilie 2021, la cateva luni bune de la semnarea contractului de proiectare si executie. Acesta a fost semnat de vechea administratie in iunie 2020, cu asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic Romania.

Lucrarile costa 116 milioane de lei, din care aproape 90 de milioane sunt bani europeni.

Stan Vidrighin
Santierul de pe Stan Vidrighin asteapta autorizatia de constructie. Valorificarea contractului semnat de Primarie cu Porr Construct este conditionata de cateva avize.

„Pe Vidrighin, suntem in momentul asta in ultima faza de avizare. Am stabilit organizarea de santier, care va fi pe Podeanu, in spatele Salii Polivalente pe care o construieste Politehnica si Primaria. Probabil in urmatoarea luna se va emite autorizatia de constructie si vom putea incepe lucrarile. Pe Vidrighin se va lucra la fel ca pe Cetatii: pe o singura parte”, informeaza Ruben Latcau.

Pentru reabilitarea liniei de tramvai si a tramei stradale pe Calea Stan Vidrighin, Primaria a propus Directiei Regionale Drumuri si Poduri (DRDP) restrictionarea traficului de tonaj care tranziteaza Timisoara. In acest moment, DRDP analizeaza propunerea.

„In momentul in care jumatate de bulevard de acolo va fi inchis, automat coada de camioane va fi de la intrarea in Timisoara pana la Remetea, probabil”, a explicat viceprimarul.

Investitia vizeaza toata soseaua, pe 1,8 km, dar si schimbarea liniei cale dubla de tramvai, de la intersectia cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Stefan cel Mare pana la sensul de la AEM. Va fi schimbata si reteaua de contact si sunt prevazute si lucrari edilitare, la instalatiile de gaz, retea termica, telecomunicatii, energie electrica, iluminat public, apa-canal.

Pasajul Solventul
Despre Pasajul Solventul se discuta inca de pe vremea administratiei Ciuhandu, iar pe vremea lui Nicolae Robu s-a reusit actualizarea studiului de fezabilitate si semnarea contractului de proiectare si executie – in septembrie 2020, chiar inainte de alegerile locale. Atunci s-a dat si ordin de incepere si timp de sase luni ar fi trebuit sa se lucreze la proiectare. La proiectul tehnic s-a lucrat insa mai bine de un an, dupa ce administratia Fritz a cerut si modificari.

In prezent, Ruben Latcau anunta ca „s-au semnat contractele pentru relocarea de utilitati, pentru gaz a fost semnat contractul, la fel si pentru fibra optica”. Contractul cu Enel va fi semnat in aceasta saptamana si, probabil, de saptamana viitoare va incepe revocarea de utilitati.

Firmele contractante se ocupa de organizarea santierului si aducerea echipamentelor. In perioada imediat urmatoare, lucratorii ar trebui sa fie vazuti pe santier.

In prima jumatate a anului vor fi efectuate de activitatile de relocare a utilitatilor, groapa urmand a fi sapata in mai-iunie. Viceprimarul si-a exprimat unele rezerve pe care le are cu privire la devotamentul constructorului pentru proiect.

„Aici va zic sincer ca am niste emotii cu constructorul, pentru ca nu pare la fel de motivat ca Primaria sa execute lucrarea si uneori noi suntem cei care tragem de el mai mult decat trage el de lucrare. O sa il tinem din scurt, o sa il supraveghem cat mai des si o sa speram ca isi face treaba”, a afirmat Latcau.

Pasajul Solventul va avea patru benzi de circulatie, cate doua pe sens, si va fi construit in continuarea strazii Bogdanestilor, aflata acum in santier pentru modernizare. Pasajul va avea o lungime totala de 87,10 metri, va avea linii de tramvai, trotuare si piste de biciclete si va trece pe sub zece linii de cale ferata. Ar urma sa fie continuat cu un pod peste Bega care va asigura apoi legatura cu str. Garii, planul fiind sa fie inchis Inelul IV de circulatie pe partea de vest a orasului.

Podul ISHO
Se mai asteapta avizul Directiei de Cultura pentru a putea fi dat drumul lucrarilor la Podul ISHO. Inca sunt discutii si cu Transelectrica, dar viceprimarul asigura ca anul acesta se va incepe executia proiectului.

„Pe podul de la ISHO mai avem un singur aviz de care avem nevoie: de la Directia de Cultura. Ma rog, de la Directia de Cultura si Transelectrica. Transelectrica e o situatie putin mai diferita. Dar luna aceasta cred ca vom putea sa obtinem avizele si sa avem o autorizatie de constructie aici si sa putem sa dam drumul la licitatia de executie de lucrari”, spune Ruben Latcau.

Viceprimarul acuza procesul de avizare ca fiind principalul vinovat pentru amanarea inceperii santierului de la ISHO. Directia de Sanatate Publica (DSP) a cerut Primariei sa intocmeasca un studiu de impact asupra populatiei. Realizarea studiului a solicitat sistarea procesului de avizare. Dupa noua luni, Agentia pentru Proiectia Mediului (APM) si DSP-ul si-au dat acordul pozitiv.

Scoala Generala 30
Primaria Timisoara a lansat in aprilie 2021 licitatia pentru modernizarea Scolii Generale 30. A fost sapata groapa pentru fundatie si se monteaza fierul. Unitatea de invatamant ar trebui sa fie transformata complet pana in 31 mai 2023. Practic, vor fi extinse, modernizate si echipate spatiile educationale din unitatea de invatamant. Vor fi construite doua corpuri noi de cladire, in regim D+P+2 etaje pe langa cele trei deja existente. Terasele circulabile vor fi modernizate, iar cladirile actuale vor fi izolate termic. Din 2023, la scoala din Soarelui vor invata cu 291 de elevi mai mult decat in prezent. Ar trebui sa rezulte 16 sali de clasa in plus.

Valoarea totala a contractului pe fonduri europene este de 24,3 milioane de lei cu tot cu TVA, dintre care 23,8 milioane de lei de la Uniunea Europeana.

Campusul Lenau
Din septembrie 2019 se lucreaza, teoretic, la noul campus al Liceului „Nikolaus Lenau”. Atunci a fost semnat ordinul de incepere pentru constructia celor patru cladiri care vor fi ridicate de la zero in zona Popa Sapca – Oituz.

„La Lenau si lucreaza; luna aceasta vom monta ultima placa si vom finaliza structura; saptamana viitoare o s sa mergem acolo sa vedem cum arata lucrarile. Acolo ne propunem si noi si constructorul ca pana vara anului viitor sa finalizam constructia”, a declarat viceprimarul.

Noul campus a fost gandit cu 48 de sali de clasa, laboratoare de fizica, biologie, chimie si informatica, sala de sport, biblioteca in limba germana si biblioteca digitala, cu un cabinet medical si multe alte spatii administrative.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1256 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005251 (s)