News Flash:

Obiceiuri alimentare care cresc riscul de cancer la colon

8 August 2018
202 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7524 RON (-0.0012)
USD: 4.3164 RON (+0.0092)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
colon

Alimentatia joaca un rol extrem de important pentru sanatate, fiind una dintre principalele cauze raspunzatoare de aparitia bolilor. De exemplu, daca dieta ta este bogata in grasimi, atunci riscul de a dezvolta cancer la colon este crescut. La fel se intampla si in cazul dietelor care contin multa proteina animala, de aceea este util sa cunosti care sunt factorii care iti pot influenta sanatatea intr-un mod negativ.

Aditivi periculosi

Nu doar grasimile nesanatoase si consumul exagerat de alimente de origine animala contribuie la cresterea riscului cancerului de colon. Din pacate, mancarea procesata, cea de tip fast-food contine doi aditivi foarte periculosi, si anume: carboximetilceluloza - cunoscuta si sub denumirea de guma de celuloza si polisorbat 80. 

Cum poti reduce riscul

Cafeaua

Cafeaua are proprietatea de a impiedica dezvoltarea acestui tip de cancer. Potrivit studiului inclus in jurnalul „Epidemiologia Cancerului – Biomarkeri si Preventie?, una dintre cele mai populare bauturi cu care oamenii isi incep ziua, cafeaua, poate reduce semnificativ riscul cancerului colorectal. Daca bei una sau doua cesti de cafea zilnic, acesta scade cu 26 de procente, in timp ce doua cesti si jumatate reduc riscul la jumatate.

Acidul clorogenic

O dieta cu alimente bogate in acid clorogenic, precum: merele, morcovii, semintele de in, ananasul, cartofii si capsunile te va ajuta sa mentii sanatatea colonului, iar riscul de a dezvolta cancer va scadea. Pe langa faptul ca inhiba dezvltarea numeroasele forme de cancer, te protejeaza de imbatranirea prematura, fiind de folos si in tratarea diabetului.

Fibre

Include fibrele in alimentatia ta zilnica. Consuma legume, cereale integrale si fructe, dar si plante care contin fitonutrienti, printre care cei mai cunoscuti se numara carotenoidele si flavonoidele. 

Renuntarea la obiceiurile daunatoare

Este important ca pe langa alimentatie sa acorzi atentie si celorlati factori care pot fi daunatori sanatatii, precum fumatul si sa le inlocuiesti. Adopta un stil de viata activ, daca nu faci miscare frecvent, propune-ti ca macar 10 minute pe zi sa le dedici sportului.

sursa: clickpentrufemei.ro


acidul clorogenic fibre
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1143 (s) | 35 queries | Mysql time :0.021339 (s)