News Flash:

Cand va fi testat primul tramvai reabilitat in Timisoara

1 Octombrie 2014
1229 Vizualizari | 0 Comentarii
Timisorenii se vor putea plimba cu un tramvai… ca nou prin orasul lor la sfarsitul anului, in luna decembrie. Atunci estimeaza conducerea RATT ca va ajunge la Timisoara primul tramvai reabilitat, care ar urma sa fie pus in circulatie pentru teste pe liniile din zona centrala. Ar trebui sa arate exact la fel ca un vehicul ultramodern si sa aiba toate dotarile care tin de confortul calatorilor – chiar si scaune incalzite, daca tot va fi testat iarna -, dupa ce va trece printr-o transformare de peste jumatate de milion de euro.
Daca vechea administratie a orasului intentiona sa contracteze un credit pentru a cumpara tramvaie noi, actuala administratie a decis sa inceapa reabilitarea vagoanelor second-hand primite din Germania, pentru ca… pot arata ca noi si mai ales costa mai putin.
Reprezentantii Primariei Timisoara au anuntat inca din primavara finalizarea licitatiei pentru reabilitarea vechilor tramvaie care circula pe strazile urbei. Au castigat Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad.
La inceputul verii, oficialii municipalitatii au anuntat ca doua tramvaie au intrat in sfarsit in reabilitare. Daca primarul Nicolae Robu estima atunci ca in toamna ar putea fi gata lucrarile, directorul general al RATT, Ioan Goia, preconizeaza acum ca primul tramvai reabilitat ar putea fi testat in luna decembrie.
„Modernizarea vechilor tramvaie este in faza terminala pe parte de specificatie tehnica. Beneficiarul, care suntem noi, Regia de Transport, si constructorul, cei doi constructori in asociere, am punctat toate problemele tehnice legate de modernizare. Adica ce subansamble, cu furnizori folosesc si asa mai departe. Ca lucrari realizate, se estimeaza ca primul model prototip care va fi testat in Timisoara va fi undeva la inceputul lui decembrie. Il vom aduce pentru probe dinamice. Noi mergem saptamana viitoare sa-l vedem, la prototip trebuie sa vedem fiecare etapa. La Arad mergem, de la Arad vine prototipul si ceilalti se conformeaza doar la tehnologia de modernizare”, a explicat Goia.
Reprezentantii RATT s-au gandit deja si pe ce linii ar putea fi pus in circulatie tramvaiul modernizat. In principiu, pe cele din zona centrala. Daca autoritatile locale vor fi multumite in urma testelor, vor fi reabilitate in aceeasi maniera si alte vagoane.
„Va functiona probabil numai pe liniile centrale, pentru ca acolo avem linia in regula, nu avem probleme cu deraierile si cu alte evenimente pe care le avem – linia 2 de exemplu, linia 1 poate sa fie, linia 6 (…) In decembrie va fi gata pentru livrare, noi il vom prelua pe proces verbal de punere in functiune, facem testele si, daca testele dinamice sunt in regula, am dat unda verde la diferenta de contract”, a adaugat Goia.
Cum vor arata tramvaiele modernizate
Cum va arata un tramvai reabilitat si prin ce transformari va trece? „Acest nou tramvai va avea echipamentele moderne de la un tramvai nou – echipamentul de tractiune complet schimbat, de la motor la echipament de alimentare si asa mai departe. Va avea instalatii de climatizare asa cum ni le-am dorit dintotdeauna, separat salon fata de personalul de bord. Mai facem modernizari la partea de instalatie de franare, reparatia boghiului cu inlocuire chiar a osiilor de tramvai, caroseria are un design nou complet, nu mai seamana cu ceea ce este. Limitele acestui design au fost impuse tocmai de structura sasiului, deoarece acest sasiu nu se putea nici lungi, nici scurta, fiindca omologarea era data pe acest tramvai si nu poti face modificari ale structurii de rezistenta. Mai avem instalatii de validare, partea de sistem de ticketing, care se vor monta si sisteme de numaratoare pentru calatori la fiecare din usi”, a anuntat seful RATT.
Un lucru pe care s-a pus un accent deosebit este monitorizarea video si culoarea. Tramvaiele reabilitate vor fi alb-violet interior-exterior si vor fi prevazute fiecare cu cate sase camere video din spusele primarului Nicolae Robu.
„Vom avea sistem de supraveghere video pe usi, pe interior, si am mai pus acum, mai nou, dupa ultimele incidente, si pe directia de mers si asupra vatmanului, sa vedem cum conduce prin oras – masuram la un moment dat si modul de conducere al vatmanului prin diferite proceduri ale noastre, de zgomot si vibratii, si in functie de asta facem o categorisire a acestor vatmani. Ca si culoare a ramas un alb-violet, cum am facut autobuzele si troleibuzele. Se pare ca timisoreanul are un respect fata de alb-violet. Nu ni-l dau cu graffiti, nu ni-l scriu, nu ni-l zgarie… de ce nu stiu. Inca nu”, a concluzionat Ioan Goia, citat de Tion.ro.
De asemenea, Robu a anuntat ca in tramvaiele reabilitate calatorii vor beneficia de incalzire in scaune, Internet wireless gratuit si plasme prevazute cu sistem touch screen.
Potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, pentru un tramvai second-hand reabilitat se vor plati 480.000 de euro fara TVA, bani de la bugetul local.
Autoritatile locale au in vedere reabilitarea unui numar de 30 de tramvaie in decurs de 4 ani.

timisorenii timisoara
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1157 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006313 (s)