News Flash:

Unda verde santierului de la Gara de Nord Timisoara. Primaria a emis autorizatia de construire

7 Decembrie 2021
92 Vizualizari | 0 Comentarii
Gara Timisoara

Primaria Timisoara a emis autorizatia de construire pentru reabilitarea Garii de Nord, la cateva luni de cand a fost depusa documentatia. CFR a gasit constructor in urma cu mai bine de un an, cand a semnat si contractul, iar santierul poate incepe in sfarsit.
Despre reabilitarea Garii de Nord din Timisoara se vorbeste de foarte multi ani. CFR SA – Sucursala Regionala Timisoara a gasit inca de anul trecut, de la a treia licitatie, proiectant si executant pentru „reabilitarea fatadei, reparatii platforme, iluminat, acces intrari in cladirea de calatori statia CF Timisoara Nord si reparatii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”.

Singura oferta depusa a venit de la asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lastun SRL, cu care a si fost semnat contractul inca din noiembrie 2020. Valoarea acestuia este de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 4,2 milioane de euro.

Lucrarile n-au putut incepe pana acum pentru ca nu exista autorizatia de construire. Studiu de fezabilitate exista, iar proiectul tehnic a fost gata in luna mai. Tot din mai se asteapta dupa autorizatia de construire care trebuia emisa de primarie.

A venit si autorizatia pentru Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, cu numarul 880, luni, 6 decembrie. Este pentru „Lucrari de tip a) -Reabilitare fatada, reparatii platforme, iluminat, acces intrari in cladirea de calatori statia CF Timisoara Nord si reparatii acces peron linia 1 si la tunel de acces pietonal”.

Documentatia spune ca imobilul in care functioneaza Gara de Nord „prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura si pe linie de siguranta in exploatare”.

„Din cauza nerealizarii intretinerii corespunzatoare si a neefectuarii reparatiilor curente, cladirea a suferit unele degradari structurale si pe partea de finisaje, izolatii si instalatii”, se arata in caietul de sarcini.

Conform documentatiei, pardoseala peronului 1 va fi refacuta cu placi de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu placi de granit denivelate, pentru nevazatori. Se doreste si o instalatie de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Durata contractului de proiectare si executie este de doi ani. Lucrarea este inclusa intr-un proiect mai amplu al CFR care prevede modernizarea a 47 de statii, valoarea totala fiind de 82 de milioane de lei.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1136 (s) | 22 queries | Mysql time :0.031049 (s)