News Flash:

Analiza lui Latcau: Sofatul este un sport periculos in Timisoara. Avem 1.500 de treceri pe rosu pe zi

3 Decembrie 2021
88 Vizualizari | 0 Comentarii
trafic


Viceprimarul Ruben Latcau a cerut „o analiza mai pe larg” a tuturor intersectiilor supravegheate video din oras, dupa ce a constatat ca sofatul a devenit „un sport periculos si adesea sangeros” in Timisoara. Dupa un an la primarie, Latcau ne anunta ca nu se folosesc sistemele de detectie a trecerii pe rosu si nici radarele instalate de fosta administratie.
 
 
„Intre 2017 si 2019 in Timisoara am avut 1.350 de accidente cu peste 1.600 de persoane implicate. 1380 au avut rani usoare, 225 rani grave si 31 de morti. Avem o medie de 10 morti pe an in trafic. Hartile pe care le vedeti in imaginile alaturate reprezinta accidentele ce au avut loc in Timisoara intre 2017-2019. Icoanele galbene sunt accidentele cu victime iar cele rosii reprezinta accidente cu raniti grav sau decese. Nu exista zona sau cartier sigur”, le explica viceprimarul Ruben Latcau celor 10.000 de urmaritori pe care ii are pe pagina de Facebook.

Edilul a gasit si cauza pentru care numarul de raniti si numarul accidentelor cresc in fiecare an.

„Un motiv este viteza excesiva. Un alt motiv este nerespectarea cvasi-generala a legislatiei rutiere. Astazi (joi, 2 decembrie – n.r.) au avut loc 960 de treceri pe rosu in 10 intersectii de la ora 00:00 la ora 16:00. 960, o medie de 60 de treceri pe rosu pe ora. Avem 160 de intersectii semaforizate in Timisoara. Extrapoland de la cifrele de mai sus, numarul trecerilor pe rosu este pur si simplu ametitor”, a completat Latcau.

Viceprimarul Timisoarei spune ca nu putem sa continuam in acelasi mod, „nu putem sa crestem viteza pe strazile din oras stiind ca asta va creste si numarul de morti”. Explicatiile vin la o zi de cand maxima legala admisa a devenit 50 km/h in Timisoara.

Radarele si camerele primariei sunt tot nefunctionale
La cateva luni de cand noua administratie a Timisoarei s-a instalat in primarie, reporterii Tion au cerut oamenilor noi din institutia de pe C.D. Loga sa dezvaluie planul legat de radarele si sistemele de detectie a trecerii pe rosu instalate in intersectiile din oras. Ni s-a spus sa asteptam, ca urmeaza sa aiba loc o intalnire cu Politia Rutiera si ca vom fi contactati pentru lamuriri. Acum, dupa un an, Ruben Latcau realizeaza ca aceste radare si camere nu functioneaza si ca acesta este motivul pentru care sofatul in Timisoara a devenit un sport periculos.

„Lipsa unui cadru legal care sa permita Politiei Rutiere sa foloseasca radarele si camerele primariei, a unei colaborari eficiente intre institutiile de control si autoritatile locale, ne-au dus in situatia aceasta in care sofatul in Timisoara a devenit un sport periculos si adesea sangeros. Am cerut o analiza mai pe larg de la centrul de management al traficului pentru toate intersectiile pe care le supraveghem si voi trimite acest raport la Politia Rutiera. Bineinteles il voi face si public.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1210 (s) | 22 queries | Mysql time :0.030127 (s)