News Flash:

De ce nu sunt mai multe zboruri de pe Aeroportul Timisoara? Director: Nu avem festivaluri si banateni multi care merg la munca in alta parte

15 Decembrie 2021
348 Vizualizari | 0 Comentarii
aeroport

Un studiu „facut de un baiat destept de pe aeroport” a scos in evidenta faptul ca nu sunt mai multe zboruri la Aeroportul International „Traian Vuia” Timisoara pentru ca nu avem „festivaluri deosebite” si nici multi banateni care merg la lucru in alta parte, spre deosebire de Cluj. Explicatiile vin de la Dorel Gradinaru, directorul aeroportului.
  
Aeroportul International „Traian Vuia” Timisoara nu mai are zboruri noi de mai bine de un an si jumatate, iar cele existente nu au legaturi foarte bune, astfel ca inclusiv timisorenii prefera sa plece spre anumite destinatii din Budapesta sau Belgrad. E si pandemie, dar exista si o alta explicatie, care vine chiar de la directorul principalei porti aeriene din vestul Romaniei.

„E un studiu facut de un baiat destept de pe aeroport. Ala a facut profilul pasagerului de pe Timisoara si profilul traficului de pe Timisoara. Va intreb ceva, ca sa intelegeti: cate festivaluri deosebite aveti la Timisoara? Clujul parca are. E, la traficul asta, Clujul are foarte multi oameni care merg la munca in alta parte. Banatenii nu se duc, ca au un stil mai asezat, si eu ma bucur ca este asa. Deci nu pleaca la munca cum pleaca din acea parte sau cum pleaca din Moldova. Asta o data. Companiile cand vin, nu vin sa te traga de maneca. Eu pot sa le facilitez anumite avantaje legale, adica poti imparti riscul pe o perioada de timp, ca sa functioneze cursele. Orice deschidere de cursa noua poate reprezenta un risc. Merge sau nu merge”, a precizat Dorel Gradinaru.

Ar putea veni Turkish Airlines
Directorul aeroportului din Timisoara spune ca a avut discutii cu mai multe companii aeriene si Turkish Airlines si-ar dori sa opereze de pe Timisoara chiar de la vara. Dar nu a fost stabilit nimic concret.

„Le-am explicat ce putem sa facem, le-am spus ca poate fi un parteneriat foarte, foarte corect. Acum se pare ca in vara vor incepe sa opereze. Ne-am mai dus si spre alti operatori. Avem din Franta, din sudul Frantei, de la Toulouse, sa deschida o linie aeriana, cu conditia ca ei vor finanta in Franta, autoritatile locale, ajutorul asta pe care trebuie sa-l primeasca compania, dar sa puna si Timisoara ceva bani. Sa vedem cine pune banii astia”, a mai explicat Gradinaru.

Seful aeroportului din Timisoara crede ca traficul aerian isi va reveni de la sine in momentul in care se va reveni la viata normala si vom scapa de pandemie.

„Partea cu pasagerii isi va reveni si faptul ca sunt conditii deosebite la Timisoara si pentru companii sunt niste avantaje sa vina aici si vor avea pasageri, asta inseamna ca traficul va creste. Dar cel mai important lucru este traficul de marfa, de cargo, care a crescut cu peste 100% in perioada de pandemie si sunt sanse sa mearga pe un trend ascendent.

Multa lume intreaba de ce nu mergem cu avionul la Viena, ca facem 40 de minute. Eu am invitat toti operatorii de turism si i-am intrebat cu ce pot sa-i ajut. Ca noi suntem legati de ei, daca ei au turisti, avem si noi. Una dintre solutiile pe care le-am spus, care se practica afara, sunt mai multi operatori de turism care iau un singur avion. Ii putem ajuta cu aceasta solutie, ca sa poata sa dea drumul la pasageri”, a mai declarat Dorel Gradinaru.

Se retrage Wizz?
Intrebat daca sunt adevarate zvonurile care spun ca Wizz Air s-ar putea retrage de la Timisoara, directorul aeroportului a evitat un raspuns direct si a precizat doar ca, daca se va intampla asa, atunci Wizz se va retrage si din alte parti.

„Trebuie sa stiti ca s-au cumparat foarte multe avioane, companiile mergeau din plin inainte de pandemie. S-au trezit cu avioanele, au trebuit sa incerce sa le vanda, au lasat pilotii sa-si ia lumea in cap si acum nu mai vor sa vina, o stqre de asta de incertitudine nu-ti creeaza un confort. Orice se poate, eu nu exclud (sa se retraga Wizz – n.r.), dar, pe de alta parte, aceste conditii care se vor crea la Timisoara vor crea un atu pentru Timisoara”, a conchis Gradinaru.

Aproape 575.000 de pasageri au fost pe Aeroportul Timisoara in primele 11 luni ale acestui an, in scadere cu 61% fata de perioada similara din 2019 si cu o crestere de 25% fata de 2020. Vara aceasta, in plina pandemie, AIT a inregistrat cel mai mare numar de pasageri pe zboruri charter din istorie: 76.000 de oameni, cu 19% mai mult ca in anul 2019.

De la Timisoara se zboara deocamdata cu Wizz Air doar catre Londra (Luton, Charleroi), Roma (Ciampino), Memmingen, Dortmund, Paris (Beauvais), Bologna, Bari, Madrid, Valencia, Frankfurt Hahn, Barcelona, Karlsruhe (Baden Baden), Venetia (Treviso) si Milano (Bergamo), cu Lufthansa se poate ajunge la Frankfurt Mainz si Munchen, cu Ryanair doar la Milano (Bergamo) si cu Tarom doar spre Bucuresti.

Dorel Gradinaru a venit in iulie 2020 de la Bucuresti, sa gestioneze cea mai dificila perioada a aeroportului timisorean. El a fost sef al Inspectoratului de Aviatie al Ministerului de Interne si a fost numit director al Aeroportului Timisoara in perioada in care ministru de Interne era Marcel Vela.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1151 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006329 (s)