News Flash:

CJ Timis vrea sa adere la Societatea Metropolitana de Transport Timisoara. Tot mai putine trasee spre comunele din judet

31 August 2021
460 Vizualizari | 0 Comentarii
STP

Doar 30 de trasee in judet din 100 posibile este concluzia unei analize efectuate de Consiliul Judetean Timis privind transportatorii care fac curse in judet. Interesul este scazut, astfel ca alesii judeteni vor sa adere la Societatea Mitropolitana de Transport Timisoara. O comisie a institutiei va negocia si analiza aceasta posibilitate.
 
 
Consilierii judeteni au votat proiectul de hotarare „privind constituirea Comisiei mixte pentru analizarea conditiilor aderarii Judetului Timis la Asociatia Societatea Metropolitana de Transport Timisoara (SMTT)”. Ce vor mai exact alesii judeteni sa faca este sa analizeze si sa vada daca parteneriatul cu SMTT ar fi o solutie sau nu. Problema este ridicata in contextul in care operatorii economici privati nu mai fac trasee de transport public in judet, doar o treime din traseele posibile fiind functionale.

„Acest proiect priveste o situatie mai speciala pe care o avem in judetul nostru cu privire la transportul public. Din cele 100 de trasee existente in judetul nostru, in ultimii ani, tot mai multe firme care aveau licenta de transport pe traseele intra judetene au renuntat la aceste trasee sau am avut licitatii esuate, nereusind sa atragem niciun transportator pe drumurile din judetul nostru, in prezent fiind operationale 30 de trasee din cele 100 pe care le vrem la nivelul judetului. Acest lucru ne-a facut sa facem o analiza a factorilor care impiedica mediule economic sa se implice in rezolvarea acestei probleme cu cat mai mult ca peste doua saptamani incepe scoala si avem semnale din partea multor parinti dar si navetisti din multe parti din Timis cu privire la acest aspect. In urma analizei pe care am facu-o a reiesit ca pe masura ce SMTT si-a extins raza de activitate de la zona strict periurbana pana la 38 de comune, acest lucru a facut ca anumite trasee, majoritatea lor, care faceau legatura intre orase si comune si municipiul resedinta de judet sa nu mai fie rentabile din punct de vedere economic pentru ca SMTT a scos statiile din acele trasee, facand traseele cu localitatile ramase ineficiente din punct de vedere economic”, a explicat Alin Nica, presedintele CJ Timis.

In aceasta situatie s-au propus doua solutii: infiintarea unei societati de transport judetean sau „aderarea” la SMTT. Alesii judeteni sunt pentru a doua varianta, astfel ca la nivelul institutiei s-a format o comisie de negociere si analiza de intrare a judetului in SMTT.

„Noi aveam doua variante – fie cream o asociatie de transport judetean prin care sa realizam acest sistem de transport public la nivel asociativ si sa fie posibila subventionarea de catre primarii, fie participam in cadrul SMTT ca parteneri, alaturi de toate celelalte UAT-uri si sa extindem aceasta asociatie la nivel judetean si sa facem posibila rentabilizarea acestor trasee intra judetene si posibilitatea de subventionare din partea primariilor pe traseele considerate rentabile de catre mediul economic privat. Prima varianta ar fi cea de concurenta cu SMTT si acest lucru nu ar duce la avantajele scontate, in consecinta, s-a propus constituirea acestei comisii de negociere si analiza de intrare a judetului Timis in SMTT si sa se discute cu membrii acestei asociatii pentru ca nu putem intra in asociatie cu forta”, a mai punctat Nica.

Din comisia de analiza si negociere vor face parte urmatorii consilieri judeteni: Cosmin Costa, Lucian Blaga, Vlad Sendroiu, Laura Boldovici, Mihai Ritivoiu si Valentin Corman.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1169 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006002 (s)