News Flash:

Primaria Timisoara schimba procedurile pentru concursurile de sefi. Politia Locala e cu director interimar de un an

3 Noiembrie 2021
394 Vizualizari | 0 Comentarii
Primaria Timisoara

Dezbatere publica la Primaria Timisoara, saptamana viitoare. Se discuta proiectul de hotarare privind aprobarea procedurilor si criteriilor de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de conducatori ai institutiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local din subordinea consiliului local. Reprezentantii PMT spun ca procedurile nu exista decat pentru cateva institutii.
 
Proiectul de hotarare a ajuns deja in atentia consilierilor locali, dar a fost retras de pe ordinea de zi la cea mai recenta sedinta, dupa ce s-a cerut dezbatere publica.

Reprezentantii primariei spun ca, „desi obligativitatea legala este din anul 2019, pana in prezent nu exista proceduri si criterii aprobate de Consiliul Local Timisoara cu privire la organizarea concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor de conducatori ai institutiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local”. Regulamente exista doar pentru institutiile de cultura din subordinea CLT, dar acestea nu au mai fost actualizate.

Concursurile despre care vorbim sunt pentru functionarii publici si personalul contractual care se angajeaza in institutiile din subordinea consiliului local. Au calitate de functionar public sefii Directiei Fiscale, Directiei de Asistenta Sociala si ai Directiei Politiei Locale, iar personalul contractual cu contract de munca sunt cei care conduc Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competente si Dezvoltare a Furnizorilor in Sectorul Automotive (CERC), Serviciul Public Crese, Centrul de Proiecte si Serviciul Public Asistenta Medicala Scolara.

Administratorul public al orasului si directorii de la Casa de Cultura, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”, Teatrul German de Stat, Filarmonica Banatul, Sport Club Municipal Timisoara, Spitalul de Boli Infectioase „Victor Babes”, Spitalul Clinic Municipal de Urgenta si Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii „Louis Turcanu” sunt personal contractual cu contract de management.

Desi procedurile nu au fost aprobate si nici actualizate, Primaria Timisoara a organizat pana acum mai multe concursuri de angajare. De exemplu, la Filarmonica Banatul, unde in cele din urma concursul a fost suspendat de instanta, dupa ce fostul manager a contestat inclusiv procedura prin care a fost evaluat. Instituia este condusa acum cu titlu interimar de Ovidiu Andris, numit in august de Dominic Fritz.

Primaria Timisoara a gasit un director nou, tot prin concurs, si la Casa de Cultura. Este Camelia Fetita, cea care fusese numita de Fritz cu titlu interimar inca din luna aprilie. Ea a ramas in cele din urma singura in concurs, pe care l-a trecut in octombrie.

O alta institutie din subordinea primariei, Centrul de Proiecte, are director „plin” din luna mai a acestui an. Alexandra Rigler a fost candidat unic si conduce acum o echipa de 12 angajati.

Politia Locala are director interimar de un an. In 3 noiembrie 2020, primarul Dominic Fritz ii delega atributiile directorului executiv lui Dumitru Domasnean, care il inlocuia pe vesnicul interimar Dorel Cojan. Spunea ca este „o perioada de tranzitie”, dupa care vine „un nou inceput”.

Revenind la proceduri si criterii de organizare, reprezentantii primariei spun ca proiectul care intra in dezbatere publica va avea ca rezultat „transparentizarea procesului de recrutare pentru toate categoriile de conducatori ai institutiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local”.

Dezbaterea publica pe marginea proiectului de hotarare „privind aprobarea procedurilor si criteriilor de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de conducatori ai institutiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara” are loc luni, 8 noiembrie, online, pe platforma Zoom. Cei care sunt interesati de subiect pot trimite propuneri Directiei Secretariat General – Serviciul Administratie Locala, la adresa camelia.crisan•primariatm.ro, pana in 8 noiembrie, la ora 12. Tot acolo trebuie anuntata si intentia celor care vor sa participe la dezbatere.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1137 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006376 (s)