News Flash:

Schimbări în orașul de pe Bega

Timișoara ar putea fi promovată ca destinație turistică urbană

24 Iulie 2023
218 Vizualizari | 0 Comentarii


Asociația pentru Promovarea Timișoarei va deveni o Organizație de Management al Destinației (OMD). Obiectivul principal al acestei organizații va fi promovarea Timișoarei ca destinație turistică urbană, un oraș atractiv pentru investiții, un sediu ideal pentru instituții și organizații diplomatice, precum și o destinație culturală.

Asociația pentru Promovarea Timișoarei a fost înființată în aprilie 2022 și are ca membri fondatori Primăria Timișoara, Attrius Developments SRL (Iulius Town), Organizația Patronală HO-RE (Hoteluri și restaurante) Timișoara și Asociația Breasla Ghizilor. „Deși a avut la dispoziție un buget limitat, asociația a desfășurat numeroase activități care se subsumează obiectivelor stabilite prin statut: realizarea de materiale de informare și promovare turistică, promovarea municipiului Timișoara la târguri de turism din țară și din străinătate, organizarea de evenimente de promovare, conceptualizarea de proiecte, colaborarea cu jurnaliști, specialiști și organizații din domeniul turismului”, se precizează în proiectul de hotărâre prin care vor fi schimbate denumirea și statutul.


Dacă transformarea asociației în OMD va fi aprobată în plenul Consiliului Local, acest lucru îi va conferi automat statutul de asociație de utilitate publică. Această recunoaștere va permite inclusiv accesul la finanțare prin transferul de fonduri din taxa specială pentru promovarea turistică.

„Organizația de Management al Destinației Timișoara se constituie în scopul de a conduce, influenţa şi coordona procesul de dezvoltare, funcţionare şi promovare a imaginii Timişoarei, de a realiza şi implementa politica de promovare şi dezvoltare smart a Timişoarei, de a contura şi consolida o imagine unică şi atractivă a municipiului şi a zonei periurbane, atât pe plan intern, cât şi internaţional (…) Organizația se constituie ca lider local strategic pentru dezvoltarea, gestionarea şi promovarea unitară a destinaţiei Timişoara şi va coordona eforturile de realizare şi implementare a conceptului de «Economie a Vizitatorilor», care presupune abordarea complexă a promovării intereselor şi imaginii municipiului şi cetăţenilor săi”, se menționează în același proiect.


Timișoara va fi promovată ca o destinație turistică urbană, atractivă pentru investiții și ca un sediu ideal pentru instituții și organizații diplomatice, guvernamentale și ONG-uri internaționale și naționale. De asemenea, orașul va fi promovat ca destinație culturală și important centru de învățământ și formare profesională. Pentru a deveni membru al acestei organizații, Primăria Timișoara trebuie să plătească o cotizație de 250.000 lei, Ho-Re Timișoara 5.000 lei, Atttrius Development 15.000 lei și Breasla Ghizilor 500 lei. Noul membri acceptați nu vor putea plăti o cotizație mai mică de 50.000 lei anual.

Pe durata anului în care Timișoara deține titlul de Capitală Culturală, se estima că vor veni cel puțin 500.000 de turiști în oraș. Cu toate acestea, este încă incert dacă această estimare se va adeveri. Cu ochiul liber se poate observa că orașul este vizitat de mulți oameni, iar uneori hotelurile nu mai au camere disponibile. Totuși, numărul limitat de camere de hotel disponibile în mod obișnuit pentru un oraș de mărimea Timișoarei poate fi o explicație pentru această situație.

În privința zborurilor aeriene, orașul nu dispune de multe curse noi, iar unele existente, cum ar fi cea spre Treviso, urmează să fie eliminate din toamnă. Cu toate acestea, din august va fi introdus zborul regulat spre/dinspre Tel Aviv. Timișoara beneficiază de curse charter către destinații de vacanță, însă zborurile regulate către alte destinații sunt încă limitate. Cu toate acestea, Timișoara rămâne un oraș atractiv pentru un city break.

Cu privire la promovarea turistică a Timișoarei, administrația locală nu a reușit să întreprindă măsuri eficiente încă din 2016, când orașul a fost numit Capitală Europeană a Culturii. Cu apariția Organizației de Management al Destinației (OMD), se speră că vor fi luate măsuri mai eficiente pentru promovarea orașului, deși deja au fost pierdute oportunități în acest sens.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1148 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005131 (s)