News Flash:

SMTT il contrazice pe Ruben Latcau si spune ca nu exista conflicte cu STPT

23 Decembrie 2021
337 Vizualizari | 0 Comentarii
STP

Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara il contrazice pe viceprimarul Ruben Latcau. Spune ca „nu are plati restante catre operatorul de transport si nu datoreaza nicio alta suma suplimentara fundamentata afirmata in spatiul public”. Mai mult, reprezentantii asociatiei au transmis ca nu exista niciun conflict intre SMTT si STPT. Toate reactiile au venit in urma protestului soferilor STPT, care au refuzat sa mai iasa pe traseu.
 
 
Reprezentantii Societatatii Metropolitane de Transport Timisoara (SMTT) spun ca au urmarit evolutia economico-financiara a operatorului de transport Societatea de Transport Public Timisoara (STPT), fiind constatate urmatoarele:

„la exercitiul financiar contabil al anului 2017, operatorul de transport a realizat un profit de peste 2.000.000 €,
nu avea credite bancare pentru functionalitate si investitii,
nu avea datorii comerciale,
managementul operatorului de transport Societatea de Transport Public Timisoara incepand cu anul 2018 pana in anul 2021 a condus la cumularea unor datorii catre bugetul de stat si bugetele speciale de peste 80.000.000 lei in anul 2021,
datorii comerciale in medie peste 10.000.000 lei respectiv credite bancare”.
„Toate aceste datorii cumulate in perioada 2018-2021 ating in valoare absoluta cifra de afaceri anuala a operatorului de transport. Conducerea Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara a informat, incepand cu anul 2019, cele doua administratii locale (U.A.T. Timisoara) despre datele reale ale activitatii economico-financiare ale operatorului de transport, atentionand ca trimestrul IV a anului 2021 va fi unul foarte dificil daca nu se iau masuri de restructurare a cheltuielilor, de ajustare a costurilor unitare lei/km pentru fiecare mod de transport, prevazut in Contractul de Servicii Publice nr.1812/22.07.2020 cu valoarea minima a inflatiei comunicata de Institutul National de Statistica si va fi imposibil de redresat economico- financiar, urmand cu siguranta procedura insolventei daca nu se alege varianta capitalizarii operatorului (capitalul social existent este negativ la data prezentei) sau finantarea prin creditare din alte surse daca actionarul unic nu poate realiza capitalizarea acestuia”, au transmis reprezentantii SMTT.

Costurile unitare lei/km pentru fiecare mod de transport sunt cele stabilite dupa datele furnizate de operatorul de transport Societatea de Transport Public Timisoara pentru anul 2019, fara a mai fi modificate sau ajustate pana la finalul lui 2021.

SMTT a transmis si lista cu unitatile administrativ teritoriale care nu si-au achitat facturile emise de catre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara pentru prestatia de transport:
„Facturi de plata scadente la nivelul lunii decembrie 2021 nu mai exista”
Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara plateste prestatia de transport in functie de „realizarea programului de transport si a costurilor unitare lei/km a facturilor scadente la plata catre operatorul de transport (Societatea de Transport Public Timisoara S.A.)”. Reprezentantii SMTT mai spun ca „facturi de plata scadente la nivelul lunii decembrie 2021 nu mai exista, iar in luna ianuarie 2022 primele facturi scadente sunt in data de 17.01.2022, pana la acea data unitatile administrativ teritoriale care au sume restante la plata prestatiei, au timpul necesar sa achite datoriile mai sus mentionate”.

De asemenea, reprezentantii SMTT mai transmit ca asociatia respecta prevederile Contractului de Servicii Publice nr.1812/22.07.2020 avizat de Consiliul Concurentei si de A.N.R.S.C., respectiv prevederile legale in materie de contracte/acte administrative fara a face abuzuri de autoritate sau lege, dupa cum s-a afirmat in spatiul public.

„In concluzie, autoritatea locala de transport Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara nu are plati restante catre operatorul de transport si nu datoreaza nicio alta suma suplimentara fundamentata afirmata in spatiul public. Nu exista niciun conflict intre Autoritatea Locala de Transport, Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara si operatorul de transport Societatea de Transport Public Timisoara S.A. , la nivel institutional sau orgolii intre persoane fizice asa cum s-a afirmat in spatiul public.

Contractele intre parti si legile din dreptul societar nu sunt facultative si nici nu pot fi aplicate in mod discretionar in functie de interesele de moment ale unor persoane, fizice sau juridice. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara este un partener contractual de buna credinta care continua sa isi exercite drepturile si sa isi execute obligatiile financiare in temeiul relatiei contractuale in care aceasta se afla cu operatorul de transport Societatea de Transport Public Timisoara S.A”, conchide conducerea SMTT.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1200 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006426 (s)