News Flash:

Santierul Drumul Boilor: revin muncitorii, dar sensul giratoriu de la intersectia cu Centura Sud ramane in aer

9 Noiembrie 2021
366 Vizualizari | 0 Comentarii
drumul boilor

Soferii vor circula pe Drumul Boilor candva la sfarsitul acestui an. Viceprimarul Ruben Latcau spune ca muncitorii s-au intors pe santier, timid, iar de saptamana viitoare reincep serios santierul. Mai sunt de acceptat si cateva donatii de teren, dar n-au ajuns inca in consiliul local. Sunt iarasi probleme cu intersectia cu Centura Timisoara Sud, declarata „rezolvata” de USR.
 
 
Santierul pe Drumul Boilor a fost reluat cu o luna intarziere. E vesnic intarziat, inca de la pornirea lucrarilor de acum mai bine de doi ani, dupa ce au aparut nenumarate probleme, iar lucrarile au fost sistate. Cel mai mult s-a asteptat dupa exproprieri si se pare ca nici acum nu este la primarie tot terenul pe care urmeaza sa fie amenajata noua sosea care ar trebui sa lege Timisoara de Mosnita si sa le faca viata mai usoara soferilor.

Viceprimarul Ruben Latcau explica, dupa primele sapte luni in Primaria Timisoara, ca a gasit dezastru pe santierul Drumul Boilor. Inclusiv in acte. El acuza fost administratie ca a inceput santierul fara sa fie reglementata situatia juridica a terenului. Primul blocaj major a fost, insa, la intersectia cu Centura Sud, pentru ca aceasta nu a fost inclusa nici in proiectul Drumul Boilor, nici in proiectul CNAIR pentru centura.

Mai erau 40 de zile de lucru
„Problemele sunt foarte multe, iar cea mai grava e ca din contractul sistat in prezent au ramas cam 40 de zile de executie. Lucrarea a inceput fara sa fie clarificat regimul juridic al terenurilor si primul blocaj major a fost intersectia cu centura pentru care asteptam o Hotarare de Guvern”, explica viceprimarul Timisoarei in iunie 2021.

Lucrarile au ramas sistate, dar, la final de noiembrie, acelasi edil spunea ca spera sa fie reluate undeva in luna octombrie.

„Speram sa reluam undeva in octombrie Drumul Boilor, pentru ca am demolat constructia care era in drum, acum se fac actele pentru dezmembrare si s-ar putea ca la inceput de octombrie in consiliul local sa receptionam terenul de la cetatenii din zona ca sa putem sa executam drumul”, spunea Latcau in septembrie 2021.

A trecut si luna octombrie, iar muncitorii Super Construct s-ar fi intors pe santier la inceput de noiembrie.

„S-au reluat deja activitatile, au inceput partea de pregatire a terenului pentru parcelele care au fost donate sau sunt in curs de donare. Probabil la mijlocul lunii vom face HCL de acceptare a donatiei. Primul strat de asfalt, ca sa se poata circula, va fi gata anul acesta”, ne-a declarat Ruben Latcau zilele trecute.

Asadar, pe noua sosea care leaga Timisoara de Mosnita, in valoare de 16,38 milioane de lei, pe marginea careia a crescut in voie ambrozia in vara, ar trebui sa se circule pana la finalul acestui an. Daca este sa ne luam dupa spusele viceprimarului, ar mai fi 40 de zile de lucru.

Cui ramane totusi intersectia cu centura
Problema cea mare ramane insa intersectia cu Centura de Sud, lasata pe dinafara de responsabilii cu infrastructura. Dupa multe promisiuni si discutii, fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, spunea, la sfarsitul lunii iunie, ca „solutia tehnica a fost aprobata de compania de drumuri si am primit unda verde pentru includerea acesteia in contract”.

Se stia inca din aprilie ca „pentru Drumul Boilor, Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice a avizat solutia, introducerea sensului giratoriu”.

„Proiectantul a inceput sa faca modificarea (…) proiectul este in avizare. Probabil saptamana aceasta sau saptamana viitoare se va aviza la CNAIR. Dupa avizare se face act aditional si dupa actul aditional se poate efectiv implementa solutia noua. (…) Sensul giratoriu il face CNAIR, noi va trebui sa facem modificari pe proiect, in asa fel incat sa ne racordam la sens”, explica, in luna aprilie a acestui an, viceprimarul Ruben Latcau.

Totul parea ca si rezolvat, dar edilul vine acum cu vesti proaste pentru soferi.

„Centura Sud, in punctul in care se intalneste cu Drumul Boilor se afla la o cota mult mai inalta, iar intre cele 2 proiecte nu a existat nicio corelare. In momentul in care guvernul nu se afla intr-o situatie atat de volatila si ministrul transporturilor era Catalin Drula, am gasit o solutie si am deblocat situatia. Autoritatea centrala urma sa se ocupe, inclusiv financiar, de lucrarile de realizare a sensului giratoriu.

In clipa in care ministrul transporturilor a fost schimbat, interesele Timisoarei au incetat sa mai conteze. Tot progresul facut in ultimul an de negociere a fost sters. CNAIR ne-a transmis ca realizarea lucrarilor din fonduri de la bugetul local este «singura solutie posibila, in vederea conlucrarii dintre CNAIR SA si Primaria Municipiului Timisoara»”, a explicat Latcau pe Facebook.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1124 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006260 (s)