La Timișoara, primii participanți la Programul Rabla Local au deja în mână banii pentru casarea mașinii.
Procesul de eliberare a fondurilor pentru stimulentul de casare din cadrul Programului Rabla Local a început în luna decembrie 2023. Conform Primăriei Timișoara, până în prezent, 242 de beneficiari au primit deja plățile, iar pentru alți 75 se lucrează la documentația necesară. În total, au fost încheiate 600 de contracte, dintre care 503 au fost deja semnate de beneficiarii stimulentului de casare.
„Programul vizează reducerea poluării și eliberarea spațiilor ocupate de mașinile vechi. Beneficiarii au obligația să depună pe dfmt.ro, documentația necesară pentru Rabla Local PAS 1, cu următoarele documente pentru verificarea eligibilității: actul de identitate al solicitantului, semnat în copie conformă cu originalul; cartea/cărțile de identitate a mijlocului/lor de transport, semnat în copie conformă cu originalul; certificatul/e de înmatriculare, semnat în copie conformă cu originalul; certificat de atestare fiscal din care să rezulte că nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat, emis de organul fiscal central (ANAF); cerere privind eliberarea certificatului de atestare fiscal privind impozite, taxe și alte venituri la bugetul local pentru persoane fizice; certificatul de cazier judiciar; împuternicire, în original sau copie legalizată, dacă este cazul; actul de identitate al împuternicitului, semnat în copie conformă cu originalul; extras de cont; acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal”, a transmis Primăria Timișoara.
Dacă toate documentele menționate au fost depuse corect și primiți confirmarea de eligibilitate din partea Direcției Fiscale și ați semnat contractul de finanțare cu Primăria Timișoara, sunteți obligat să cascați vehiculul vechi la un centru autorizat APM Timiș pentru preluarea mașinilor uzate și să radiati vehiculul la Direcția Regim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor.
După îndeplinirea acestor cerințe, sunteți obligat să încărcați online în termen de 30 de zile, pe platforma dfmt.ro, la secțiunea "declarații online – Rabla Local PAS 2", următoarele documente: certificatul de distrugere emis de o firmă autorizată și certificatul de radiere emis de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări Timiș.
„Plata sumei de 3.000 de lei către beneficiari se va face după scoaterea definitivă din evidența fiscală a autoturismului. În lipsa documentului care atestă scoaterea din evidența fiscală, stimulentul de casare nu poate fi plătit, chiar dacă există un contract încheiat cu primăria. Este de subliniat faptul că autovehiculele trebuie predate la unități autorizate în vederea casării după semnarea contractului. În caz contrar, proprietarul nu mai este eligibil. De menționat, de asemenea, este faptul că persoanele care primesc suma de 3.000 de lei pentru casarea mașinii vechi și poluante nu au dreptul să achiziţioneze un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare”, a declarat Primăria Timișoara.
Programul Rabla Local beneficiază de finanțare din partea Ministerului Mediului, prin Administrația Fondului pentru Mediu, care suportă 80% din costuri, iar restul de 20% este asigurat de către Primăria Timișoara.
© 2025 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1581 (s) | 43 queries | Mysql time :0.007606 (s)
Comentarii (0)