News Flash:

Primaria Timisoara functioneaza mai mult dupa noua organigrama, cea suspendata definitiv de instanta

10 Noiembrie 2021
388 Vizualizari | 0 Comentarii
Primaria

Haosul persista la Primaria Timisoara. Desi are noua organigrama suspendata definitiv de instanta, Primaria Timisoara functioneaza tot cu noile directii si servicii. Se observa usor acest lucru si din proiectele de hotarare intocmite de structurile noi. De altfel, potrivit celor din primarie, numai 35 de oameni sunt incadrati in prezent pe organigrama veche.
 
 
Noua organigrama a Primariei Timisoara, intocmita de administratia Fritz, a fost aprobata in luna iunie in consiliul local, la doar patru zile de cand a fost facuta publica si fara sa aiba loc dezbaterea publica ceruta de Sindicatul Liber al Angajatilor din Primaria Timisoara.

„Dezbaterile publice se organizeaza in cazul in care exista propuneri de acte normative. Mai exact, propuneri care au impact asupra intregului oras. Hotararea referitoare la organigrama nu este un act normativ, ci este o acceptare a propunerii de organizare a aparatului functional al primarului. Si are aplicabilitate doar asupra personalului din primarie”, ne spunea atunci consilier personal al primarului Dominic Fritz, Bogdan Marta.

Trebuie sa mai mentionam un aspect. De la momentul organigramei, Primaria Timisoara organizeaza mai multe dezbateri publice cerute de diverse asociatii sau chiar de sindicatul primariei. Ultima, pentru noile proceduri pentru concursurile de sefi, la care s-a dezbatut una dintre conditiile pentru organizarea concursului de director la Politia Locala, proba suplimentara sportiva, despre care mai multi timisoreni au spus ca nu ar fi necesara pentru un director. La intrebarile participantilor la dezbatere a raspuns Monica Pfeifer, cea care semneaza si raportul proiectului de hotarare din postul de director executiv al Directiei Management Intern, structura cuprinsa in noua organigrama.

Organigrama noua, suspendata definitiv
Noua organigrama, care ar fi trebuit sa reconstruiasca primaria „din temelii” si sa o faca „pregatita pentru secolul XXI” transforma cele 27 de structuri in 17 si urma sa desfiinteze 80 de posturi, dintre care zece de conducere, multe dintre ele fiind vacante.

Sindicatul primariei nu s-a lasat si a contestat organigrama, astfel ca acum se judeca cu municipalitatea. In august, Tribunalul Timis i-a dat partial dreptate si a suspendat hotararea prin care a fost aprobata noua organigrama, precum si concursurile de angajare si mai multe dispozitii ale primarului.

Ca sa castige procesul, reprezentantii Primariei Timisoara au angajat avocati externi, societatea civila Stanila si Asociatii, fondata de Sergiu Stanila, decanul Baroului Timis, pe care o plateste cu 220 lei/ora.

Fara succes insa, pentru ca, la jumatatea lunii octombrie, Curtea de Apel Timisoara a mentinut decizia luata de tribunal.

„Respinge recursul formulat de recurentii-parati CL Timisoara si primarul municipiului Timisoara impotriva Sentintei civile nr. 809 din data de 16 August 2021 pronuntata de Tribunalul Timis in Dosar nr. 3407/30/2021. (…) Definitiva”, este motivarea pe scurt a judecatorilor de la Curtea de Apel.

Primaria Timisoara, mai mult dupa noua organigrama
Magistratii au fost clari, astfel ca noua organigrama ramane suspendata. Sindicatul primariei a cerut si anularea ei. Cu toate astea, la Primaria Timisoara cei mai multi dintre angajati functioneaza… dupa noua structura aprobata in iunie. Exact, cea suspendata de instanta.

„Pe vechea organigrama au ramas pe posturi un numar de 39 angajati, dintre care, in cursul lunilor august, septembrie si octombrie, cinci si-au incetat raportul de serviciu. Astfel ca, in prezent, 34 de angajati isi desfasoara activitatea pe vechea organigrama, iar 511 pe noua organigrama”, au spus, la sfarsitul lunii octombrie, reprezentantii Primariei Timisoara.

Va reamintim, organigrama noua, prima din mandatul lui Dominic Fritz, a fost aprobata in luna iunie si a intrat in vigoare in 2 august. Suspendarea partiala s-a decis in 16 august la Tribunalul Timis. A doua zi, adica in 17 august, Serviciul Juridic trimitea o adresa Serviciului Resurse Umane.

„Prin prezenta va comunicam in vederea luarii masurilor care se impun/daca este cazul pentru punerea in executare a dispozitivului, faptul ca in dosarul 3407/30/2021 al Tribunalului Timis la care a fost conexat dosarul 3432/30/2021 al Tribunalului Timis, s-a suspendat executarea HCL 237/15.06.2021. (…) Asadar, din data de 16 august 2021, data pronuntarii, noua organigrama isi suspenda temporar efectele, pe perioada suspendarii producand efecte vechea organigrama, toti salariatii/functionarii publici fiind repusi in situatia anterioara emiterii noii organigrame”, scrie in adresa semnata de seful biroului Serviciului Juridic al primariei la acea vreme, Mihaela Dumitru.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1163 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006978 (s)