News Flash:

Peisaj dezolant la Gara de Nord din Timisoara. Reabilitarea tot nu a pornit

22 Martie 2022
329 Vizualizari | 0 Comentarii
gara

Desi se tot vorbeste despre reabilitarea Garii de Nord, intre timp starea ei s-a degradat. A devenit un rai al cersetorilor si migrantilor care isi fac veacul in zona. Nu pot fi uitati nici ceilalti locatari - porumbeii. Santierul tot nu a pornit, existand chiar un meci de ping-pong intre autoritati.
 
 
Gara Timisoara Nord este gara principala a orasului, fiind si cea mai mare din regiunea de vest a Romaniei. Prima cladire a garii a fost inaugurata inca din 1897. A fost construita dupa proiectul arhitectului maghiar Ferenc Pfaff.

Initial s-a numit „Josefstadter Bahnhof ” sau „Józsefvaros indóhaz”, adica „Gara din Iosefin”. A fost redenumita apoi Gara „Domnita Elena”, nume pe care l-a purtat pana la al Doilea Razboi Mondial. Insa cei mai multi timisoreni o numesc „Gara Mare”.

Despre reabilitarea Garii de Nord din Timisoara se vorbeste de foarte multi ani, dar nu se vad si rezultate. CFR a scos la licitatie in 2020 „reabilitarea fatadei, reparatii platforme, iluminat, acces intrari in cladirea de calatori statia CF Timisoara Nord si reparatii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. In noiembrie 2020, a fost semnat contractul cu o asociere Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lastun SR, la un pret de 20,9 milioane de lei, cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.


Ajungem deja in 2021, cand PMT emite autorizatia de construire pentru CFR. Lucrarile trebuiau sa inceapa, dar CFR a cerut in februarie 2022 modificarea solutiei tehnice de la Gara de Nord. Lucrarile se amana pentru ca e nevoie de o noua autorizatie de construire.

Contraziceri pe tema reabilitarii garii
La inceputul lui februarie 2022, autoritatile nationale si locale se tot contraziceau pe tema reabilitarii garii. Ministrul Transporturilor a spus ca proiectul si tot ceea ce e facut pentru CFR trebuie sa primeasca ordinul de constructie cat mai repede.

„Referitor la Gara de Nord – mi-as dori ca Timisoara Capitala Culturala Europeana 2023 sa aiba o gara moderna. Mi-as dori ca termenele sa fie unele mai scurte. Este nevoie si de o viziune locala asupra proiectelor de acest tip, dar acea viziune ar trebui sa vina mai repede”, spunea Sorin Grindeanu pe 4 februarie.

In replica vizavi de cele spuse de Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, reprezentantii Primariei Timisoara spuneau ca nu exista niciun impediment pentru inceperea acestora.

„Autorizatia de construire necesara inceperii lucrarilor de modernizare a Garii de Nord din Timisoara a fost eliberata inca din data de 6 decembrie a anului trecut. Cererea pentru eliberarea acestei autorizatii a fost depusa in 9 septembrie, aceasta fiind rezolvata, deci, in mai putin de 3 luni. CFR a cerut, insa, ieri, modificarea solutiei pentru modernizarea acestui obiectiv, fiind astfel necesara eliberarea unei alte autorizatii de construire. Acest lucru nu este un moft al Primariei Timisoara, ci o cerinta legala.

Schimbarea solutiei va fi analizata saptamana viitoare, in regim de urgenta, in cadrul sedintei Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si Urbanism.

Din punctul de vedere al Primariei Municipiului Timisoara, in acest moment nu exista niciun impediment pentru ca lucrarile de modernizare a Garii de Nord sa inceapa. Ne pare rau daca domnul ministru a fost gresit informat”, transmiteau cei de la PMT.

Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism de la PMT a discutat schimbarea solutiei tehnice in cadrul unei sedinte, dar nu au aprobat-o. CFR a trimis ca reprezentant un inginer care sa le explice arhitectilor si urbanistilor din comisie ce modificari solicita CFR.

Problema?
CFR vrea modificarea proiectului incat Gara de Nord sa fie acoperita cu alucobond (material cu doua fete din aluminiu – n.r.), dar proiectul initial prevedea piatra naturala.

Conform documentatiei, pardoseala peronului 1 va fi refacuta cu placi de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu placi de granit denivelate, pentru nevazatori. Se doreste si o instalatie de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Crime, migranti si mizerie
Problemele din zona Garii de Nord din Timisoara au fost sesizate de nenumarate ori si de cititorii Tion. Stradutele din apropiere s-au transformat in WC public, iar gunoaiele pot fi intalnite la tot pasul.

Crime au avut loc in lant… Va reamintim de evenimentul care a avut loc in primavara anului trecut, pe splaiul Tudor Vladimirescu din Timisoara, aproape de intersectia cu bulevardul Ion Dragalina. Un tanar in varsta de 26 de ani a intrat in conflict cu un individ. In timpul altercatiei, agresorul l-a injunghiat pe tanar in picior si i-a sectionat artera femurala. Victima a mai reusit sa ajunga apoi pana pe bulevardul Ion Dragalina, acolo unde s-a prabusit la pamant. Nu a mai putut fi salvata si a decedat.

Sau incaierarea din aprilie 2021, in care o persoana a murit si alta a fost ranita, dupa ce mai multi afgani s-au batut si injunghiat.

In 22 aprilie 2022, conducerea IPJ Timis a declarat zona ca fiind „zona speciala de siguranta publica”. Decizia a fost tinuta secreta, pana in 27 aprilie, atunci cand reprezentantii politistilor au anuntat ca actioneaza in zona adiacenta Garii de Nord cu efective din toate structurile.

Tot anul trecut, oamenii legii au facut nenumarate razii in zona Garii de Nord din Timisoara pentru a depista migrantii ilegali. Au fost verificate sute de persoane. Au fost depistati migranti din Afganistan, Pakistan, Iran sau Bangladesh, cei mai multi dintre ei cu documente provizorii eliberate de centrele pentru refugiati din tara.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1197 (s) | 43 queries | Mysql time :0.005711 (s)