News Flash:

Pasajul Solventul mai asteapta autorizatia de construire. Care sunt principalele modificari din proiect?

4 August 2021
442 Vizualizari | 0 Comentarii
pasaj solventul

Se asteapta doar autorizatia de construire pentru Pasajul Solventul, iar santierul va putea incepe in sfarsit. Pe langa avizele necesare, inclusiv cel de la CFR, reprezentantii primariei sustin ca au fost nevoiti sa faca si cateva modificari proiectului. Pasajul Solventul, promis inca de pe vremea administratiei Ciuhandu, ar trebui sa fie gata in doi ani si un pic.
 
 
„Pentru mine, Solventul, desi stiu toata istoria legata de acest nume, de caderea combinatului si de toate promisiunile neindeplinite, inseamna viitor. Primul pod construit dupa Revolutie, o constructie indrazneata, din punct de vedere tehnic si al solutiilor de mobilitate, cu linii de tramvai, trasee pietonale si piste de biciclete, o legatura intre cartierele Ronat-Blascovici cu cartierele Iosefin si Sagului si inchiderea completa a unui inel de circulatie care va elibera orasul de trafic greu. La Solventul sunt doua proiecte de importanta strategica pentru oras si ambele au evoluat. Podul, pentru care in prezent sunt evaluate oferte de proiectare, si pasajul, care urmeaza sa obtina zilele acestea autorizatia de construire si de incepere a lucrarilor”, a transmis primarul Dominic Fritz, care a publicat si cateva fotografii (randari – n.r.) din proiectul modificat.

Contractul de proiectare si executie pentru Solventul a fost semnat in urma cu aproximativ 11 luni, mai exact in septembrie 2020, chiar inainte de alegerile locale. Durata pentru proiectare era de doar sase luni, dar iata ca mai e putin si se implineste un an. Reprezentantii primariei anuntau inca din aceasta primavara ca e nevoie de modificari in proiect.

„Trotuarul si pista din pasaj erau foarte inguste. Am cerut sa se reduca din banda doi, se face la trei metri si atunci castigam 50 de centimetri si pe o parte si pe alta”, explica viceprimarul Ruben Latcau in luna mai.

Intre timp s-au facut si modificarile din proiect. Potrivit aceleiasi surse, pistele de bicicletele si trotuarele au acum o latime de 2,5 metri: 1 metru pentru pietoni si 1,5 metri pentru biciclisti. S-a facut asta prin micsorarea benzilor de circulatie, de la 3,5 metri fiecare la o banda de 3 metri si una de 3,5 metri, langa zidurile viitorului pasaj.

De asemenea, a fost aliniata rampa pasajului cu viitorul proiect bd. Solventul, care va fi realizat pe platforma fostului combinat, mai spun cei din PMT, iar proiectul a fost racordat cu proiectele viitoare de pe str. Garii, Calea Bogdanestilor si bd. Solventul. Potrivit celor din primarie, aceste racorduri nu erau prevazute in caietul de sarcini.

Piste de biciclete si prin pasaj
O alta modificare facuta a fost si marirea dimensiunii giratiei, pentru ca linia de tramvai sa fie amplasata in exterior. Au fost incluse in proiect si continuarea liniei de tramvai pe str. Garii si asigurarea racordarii cu bd. Solventul.

O noutate, spune Bogdan Marta, consilierul personal al primarului Dominic Fritz, este ca „in interiorul pasajului vor exista piste de biciclete de 1 metru pe ambele sensuri (proiectul initial nu prevedea piste)”.

De lucrari se ocupa asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iasi) – Sylc Con Trans (Arad), cu tertii Arcada Company (Galati) si Conextrust (Bacau) si subcontractantii Teoval & Co (Iasi), FDF Electric Grup SRL (Iasi), ISPCF (Bucuresti), Radaria (Galati) si SC Yda Proiect Consulting SRL (Iasi), care s-a angajat ca face lucrarea cu 111,6 milioane de lei.

Pasajul va trebui sa fie gata in 26 de luni. Va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferata si va lega Calea Bogdanestilor de strada Garii. Va avea cate doua benzi pe sens si o linie dubla de tramvai, precum si trotuare si piste de biciclete integrate in trotuare.

Potrivit documentatiei, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizati 726 de metri de strada, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dubla va avea 424 de metri, pistele de biciclisti se vor intinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spatiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat si un sens giratoriu, inspre Bega.

In prelungirea pasajului va fi amenajat un pod peste Bega, pentru care primaria a inceput deja sa caute proiectant.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1136 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004500 (s)