News Flash:

SDM incepe proiectul de largire a unei bucati din Calea Buziasului. Proiectul costa 7 milioane de lei

4 August 2021
415 Vizualizari | 0 Comentarii
sdm

Primaria Timisoara se pregateste sa dea ordinul de incepere pentru modernizarea si extinderea Calea Buziasului. Este vorba despre un prim tronson, cel mai mic, de la intersectia cu str. Magnoliei pana la limita cu drumul judetean ce duce spre Mosnita. SDM a primit contractul fara licitatie si s-a angajat sa faca lucrarea cu 6,7 milioane de lei.
 
 
Consilierii locali au fost de acord, marti, cu atribuirea directa catre Societatea de Drumuri Municipale (SDM) a contractului pentru realizarea obiectivului de investitii „Modernizare si extindere Calea Buziasului”, inclusiv actualizarea proiectului tehnic, in baza art. 31 din Legea 98/2016.

Se va lucra in etape, iar prima etapa inseamna lucrari de extindere pe tronsonul cuprins intre str. Magnoliei si limita administrativa a orasului, la patru benzi de circulatie (cate doua benzi pe sens, aproximativ 387 m), respectiv asigurarea continuitatii pistelor de biciclete si a trotuarelor de la sensul giratoriu pana la limita administrativa.

„De-a lungul anilor, in primarie a existat o rezistenta pentru incredintari directe, desi exista o exceptie clara in lege. Intr-un final, prin comunicari cu ANAP (Agentia Nationala a Achizitiilor Publice – n.r.), am reusit sa obtinem o adresa prin care se spune clar ca putem face acest lucru si suntem in punctul in care facem prima incredintare directa cu investitie, la SDM. Sper ca in alte cazuri sa mai putem face acest lucru, de exemplu avem pe buget niste podete pe care le ducem dupa noi cred ca din primul mandat al lui Robu. Nicio firma nu vrea sa le execute. In altfel de situatii, cred ca este de interes pentru noi sa putem sa le dam catre SDM. Se poate lucra mai repede, ei deja au inceput sa studieze terenul, sa se pregateasca, cred ca o sa poata sa execute foarte repede”, a explicat viceprimarul Ruben Latcau, in sedinta de consiliu local.

Etapa a II-a, mai tarziu
Primaria Timisoara avea deja un proiect de pe vremea fostei administratii, pentru sase benzi pe Calea Buziasului, de la intersectia cu str. Matei Milo pana la sensul giratoriu de la str. Magnoliei. Reprezentantii primariei de acum au decis ca nu este nevoie de sase benzi (cate trei pe sens – n.r.), pentru ca soferii sa se inghesuie apoi pe patru benzi, cate doua pe sens.

„Facem largirea la doua benzi pe sens si prelungim trotuarele si pistele de biciclete pana in Mosnita, astfel incat sa ne asiguram ca in momentul in care Consiliul Judetean va finaliza investitia in lucru, si noi, primaria, sa ne facem partea noastra si sa ne asiguram ca nu vor exista multe luni de zile in care vom avea un punct de inghesuiala. Costul total al acestei investitii, cu utilitati, cu pod peste canalul ANIF, cu extindere la patru benzi, piste, trotuare, ajunge undeva la 7 milioane de lei. Termenul de executie este de trei luni, dar cred ca vor termina mai repede. Ati vazut ca i-am lasat sa lucreze si noaptea, pana acum nu au fost lasati, acum ii las eu si lucreaza”, a mai spus Latcau.

In contract este prevazut, de fapt, un termen de opt luni, dar viceprimarul Timisoarei spune ca a cerut SDM sa termine inainte de finalizarea lucrarii desfasurata de Consiliul Judetean Timis pe drumul judetean ce trece prin Mosnita.

Santierul complet, de 30 de milioane de lei
Etapa I, de la str. Magnoliei pana la limita administrativa, costa 6,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 1,37 milioane de euro.

Etapa a II-a inseamna extinderea carosabilului de la intersectia Caii Buziasului cu strada Matei Milo pana la limita administrativa a municipiului, amenajarea zonei verzi de delimitare a sensurilor de mers, a locurile de parcare si accesele la proprietati.

In prima etapa este vorba despre o lungime a partii carosabile de 387 m, cu o latime a carosabilului de 14 m (4 x 3,5m), trotuare si piste de biciclete de cate 1,5 m latime fiecare si 2.300 mp de spatii verzi.

Etapa a II-a cuprinde o lungime a partii carosabile de 1.705 m, cu o latime a carosabilului de 21 m (6 x 3,5m) si spatii verzi pe 16.347 mp. Etapa a doua costa 23,9 milioane de lei cu tot cu TVA, iar investitia completa se ridica la 30,7 milioane de lei cu tot cu TVA. Durata contractului cu SDM este de 24 de luni, opt pentru prima etapa si 16 luni pentru a doua etapa.

Potrivit viceprimarului Timisoarei, SDM are suficienti oameni care pot porni si incheia santierul.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1320 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005234 (s)