News Flash:

Panou publicitar controversat la Timisoara: „Diversitatea inseamna sa lucram cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”

19 August 2021
622 Vizualizari | 0 Comentarii
panou publicitar

Panoul publicitar a fost realizat pentru compania Vitesco Technologies, un furnizor german de automobile pentru tehnologiile de transmisie si propulsie. Compania a explicat, in urma controverselor, ca scopul reclamei a fost acela de a arata ca „diversitatea e importanta”, afirmand ca „nu a fost intentia noastra de a insulta vreo nationalitate sau cultura”, relateaza G4 Media si Ziarul de Iasi. Mesajul a fost amplasat in centrul Timisoarei. „Diversitatea inseamna sa lucram cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”, scrie mare pe un fundal galben.

Textul a fost considerat de multi unul ofensator la adresa moldovenilor, starnind un val de reactii pe retelele Facebook si Reddit. Istoricul iesean Dorin Dobrincu considera ca mesajul este „o mitocanie”, in timp ce Dan Radu, fondator al asociatiei „Miscarea pentru Dezvoltarea Moldovei”, scrie pe Facebook ca „firma ce promoveaza mobilitatea are si idei fixe. Si simple, ca si mintucile lor” si se intreaba daca managerul companiei a fost de acord cu acest slogan. Alti internauti sustin ca mesajul este unul bun, daca a creat valva. „Deja e a 3-a oara cand vad undeva imaginea asta. Daca un panou de pe strada a ajuns in online, s-a viralizat si a creat valva… Inseamna ca marketingul e genial”, considera un alt utilizator al retelelor sociale.

„Asta se intampla cand lasi promovarea pe mana unor oameni nepriceputi. Ajung sa scrie unii pentru altii, ca sa se amuze prietenii lor, in loc sa puna pe primul loc obiectivul campaniei. Ca sa nu mai zic despre decenta si cei 7 ani de-acasa. Sper sa foloseasca situatia asta ca sa invete o lectie de respect simplu”, a comentat o alta persoana. Compania: „Reclama e inspirata dintr-o campanie din Germania” In cele din urma, reprezentantii companiei au anuntat ca vor retrage reclama si au venit si cu explicatii. Ei afirma ca sunt mai multe panouri similare, insa in alte locuri in loc de „moldoveni” scrie „olteni” sau „ardeleni”.

„Reclama asta face parte dintr-o serie de sapte variante diferite, care se bazeaza mult pe ideea de diversitate. In varianta originala veti regasi «bavarians», in cea postata in Timisoara am ales moldovenii, in cea din Iasi oltenii/ardelenii, in cea din Sibiu, banatenii. Am ales sa punctam locatiile noastre din fiecare regiune si oamenii faini cu care lucram. Ideea de diversitate o veti regasi si in celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenti cu care lucram si vom lucra. Sunt moldoveanca si mandra de originea mea”, a explicat, pe Reddit, Alina Bratu, manager de comunicare si branding in cadrul Vitesco, precizand ca reclama a fost inspirata dintr-o campanie din Germania.

Nu a fost intentia noastra de a insulta vreo nationalitate sau cultura. Scopul acestei reclame a fost de a arata ca diversitatea e importanta pentru noi si compania noastra beneficiaza de aportul unei echipe globale. Regretam daca cineva s-a simtit ofensat. Afisul va fi dat jos in urmatoarele zile. Anuntul companiei Vitesco Technologies: Vitesco Technologies este o societate germana care are aproximativ 40.000 de angajati.
 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1263 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005306 (s)