News Flash:

„Dezastru” la STPT. Inca o societate din subordinea Consiliului Local Timisoara care acumuleaza datorii

15 Martie 2022
445 Vizualizari | 0 Comentarii
STPT

Situatia nu sta prea roz la Societatea de Transport Public Timisoara (STPT), o spune chiar primarul Dominic Fritz. STPT a fost pe pierdere in 2021 si continua sa acumuleze datorii.
Societatea de Transport Public Timisoara (STPT) s-ar afla intr-o situatie „dezastruoasa”, conform primarului Dominic Fritz.

„In 2020, incasarile au fost sub 30%, iar in 2021 au scazut la 15%. Datoriile au crescut foarte mult in ultimii ani. Sunt datorii la ANAF de peste 90 de milioane de lei. Ani de zile, compania nu a platit contributiile angajatorului si ANAF a dat STPT in judecata. Dincolo de aceste datorii, exista si datorii curente, de peste 20 de milioane de lei, la furnizori. O problema evidenta la STPT e situatia legata de personalul societatii. 65% dintre cheltuielile companiei sunt pentru salarii, si asta nu inseamna ca sunt date neaparat pentru soferi” explica Dominic Fritz.

Din 2018 pana in prezent, la STPT s-au angajat 221 de persoane, insa marea majoritate lucreaza la birouri. Acest lucru ar reprezenta, conform primarului, inca 13 milioane de lei in plus, anual, pentru cheltuielile cu personalul administrativ, ceea ce duce la o extindere a serviciilor, dar nu si la o crestere a calitatii.

„Soferii au ramas la fel, chiar daca serviciul s-a extins in zona metropolitana. Fara sa existe investitii si cresteri la nivel de soferi. Extinderea serviciilor s-a facut in detrimentul calitatii. STPT este condusa de Consiliul de Administratie si de un director interimar. Este ingrijorator ca acesti oameni nu au ajutat la reformarea sistemului, nu au cautat solutii pentru a iesi din situatia dezastruoasa. Vom face concurs pentru postul de director”, anunta Dominic Fritz.

Demiteri si demisii
Un director nou se va cauta si la Societatea Metropolitana de Transport Timisoara (SMTT). Aici se afla in functie un director interimar, de cand Ioan Goia si-a dat demisia. Societatea Metropolitana de Transport Timisoara este, de fapt, o asociatie de dezvoltare intercomunitara, care se ocupa cu managementul transportului local din zona.

La finalul anului trecut, intre STPT si SMTT a izbucnit o disputa, in urma unui protest al soferilor STPT care au refuzat sa mai iasa pe traseu. Viceprimarul Ruben Latcau spunea atunci ca SMTT nu a platit cheltuielile catre STPT, ceea ce a generat probleme financiare. SMTT a transmis ulterior ca „nu are plati restante catre operatorul de transport si nu datoreaza nicio alta suma suplimentara fundamentata afirmata in spatiul public”.

Dominic Fritz a anuntat ca maine va cere Consiliului Local Timisoara, ca actionar majoritar al STPT, sa se implice in gestionarea situatiei. Vrea demiterea intregului Consiliu de Administratie.

Majorarea tarifelor
„Tarifele au crescut de la 1 ianuarie pentru ca au scazut incasarile proprii. Cred ca este necesar ca lunga lista de gratuitati sa fie revizuita. Dar intr-un mod responsabil, pentru ca STPT depinde de primarie pentru aceste subventii. Nu vrem sa ajungem intr-o situatie ca la Colterm, care este in insolventa”, spune primarul.

Va reamintim, din 1 ianuarie 2022, timisorenii au inceput sa dea pe un bilet STPT 4 lei, spre deosebire de 2,5 lei, cat costa pana atunci. SMTT a aprobat in noiembrie ajustarea tarifelor pentru calatoriile in Timisoara si in zona metropolitana.

Planuri de viitor
Flota STPT se vrea reinnoita. Din vara ar urma sa vina cate 3-4 autobuze electrice noi, din Turcia, in fiecare luna.

„Continuam sa reinnoim flota. Avem un proiect cu 44 de noi autobuze electrice, care vin din Turcia. In urmatoarele luni vor intra in circulatie. Cam din vara speram sa vina 3-4 vehicule pe luna. Scopul nostru e ca pana in 2025 sa avem minimum 45% din calatoriile zilnice cu transportul in comun”, a transmis luni primarul.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1228 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005539 (s)