News Flash:

Podul din zona Solventul are proiectanti. In sapte luni vom afla cat costa legatura dintre pasaj si Dambovita

21 Septembrie 2021
551 Vizualizari | 0 Comentarii
pasajul solventul

Sapte firme vor pregati studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru podul care va face legatura intre Pasajul Solventul si zona Dambovita. Au sapte luni la dispozitie, pentru ca primaria sa poata cauta si un constructor. In cateva saptamani ar putea incepe si santierul la Pasajul Solventul, se asteapta dupa autorizatia de construire.
 
Primaria Timisoara finalizeaza licitatia pornita in luna aprilie, pentru „servicii SF + PT, C9b Inelul IV Vest: str. Garii – Bd. Dambovita”. S-au pus la bataie 1,38 milioane de lei cu tot cu TVA si au fost depuse trei oferte, de la Pod Proiect (firma care a pregatit si proiectele pentru pasajele Jiul si Popa Sapca) si de la doua asocieri, una condusa de Peiesi si alta condusa de FIP Consulting, iar castigatoare a fost declarata ultima.

FIP Consulting e din Bucuresti si va lucra cu inca sase firme: Gauss, PFA Batovschi Corneliu Traian – Expert evaluator, Urban Proiect Grup, Novensa, Vireo Enviroconsult si Walhalla Invest Prodcomimpex. Liderul de asociere se ocupa si de strategia de smart city a Primariei Resita si a intocmit Planul de Mobilitate urbana din Braila. La Timisoara va pregati sa pregateasca documentatia pentru noile investitii in 210 zile de la semnarea ordinului de incepere a lucrarilor. Daca SF nu va fi aprobat in plen, atunci contractul va fi desfiintat, iar primaria nu va plati nimic.

Pasajul Solventul va lega intersectia strazii Dunarea cu Calea Bogdanestilor de strada Garii, iar de acolo este nevoie de o strada care sa faca legatura cu Bd. Dambovita, inclusiv de un nou pod peste Bega. Noua sosea va avea aproximativ 900 de metri, din care aproape 200 m largire drum existent, patru benzi, linie de tramvai pe mijloc si va merge din str. Garii spre intersectia Bd. Dambovita cu str. Ion Barac.

Documentatia va spune si cat ar putea sa coste noua sosea de la Pasajul Solventul, cu tot cu podul peste Bega, pana la Bd. Dambovita. In urma cu cinci ani, aceasta se regasea pe o lista de proiecte pregatite de primarie pentru finantare de la UE, fiind estimata la 66 de milioane de lei, cu doi ani termen de executie. Viitoarea strada este inclusa si in Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru Polul de Crestere Timisoara, care spune ca Inelul IV Vest trebuie inchis cu Pasajul Solventul (C9a, inclusiv C10 – linie noua de tramvai Solventul – Gara de Nord) si cu proiectul C9b, adica legatura cu Bd. Dambovita.

Santierul la Pasajul Solventul ar putea incepe la finalul toamnei
In ceea ce priveste Pasajul Solventul, acolo ar fi trebuit sa inceapa deja santierul. Potrivit reprezentantilor PMT, a fost finalizat in sfarsit proiectul si a fost depus pentru emiterea autorizatiei de construire.

„Au obtinut toate avizele, inclusiv de la CFR. Cel mai probabil, la sfarsitul lui septembrie, inceputul lui octombrie iese autorizatia si vor incepe executia propriu-zisa. Am avut doua intalniri cu ei in ultima saptamana. Incepe, deci, santierul. Relocarea utilitatilor incepe anul asta. Cat vor executa anul asta ramane de vazut”, a explicat viceprimarul Ruben Latcau.

Contractul de proiectare si executie pentru Solventul a fost semnat in urma cu un an, mai exact in septembrie 2020, chiar inainte de alegerile locale. Durata pentru proiectare era de doar sase luni. Reprezentantii primariei anuntau inca din aceasta primavara ca e nevoie de modificari in proiect, care s-au facut, iar din august se sta dupa autorizatia de construire. AICI vedeti principalele modificari!

De construirea Pasajului Solventul se ocupa asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iasi) – Sylc Con Trans (Arad), cu tertii Arcada Company (Galati) si Conextrust (Bacau) si subcontractantii Teoval & Co (Iasi), FDF Electric Grup SRL (Iasi), ISPCF (Bucuresti), Radaria (Galati) si SC Yda Proiect Consulting SRL (Iasi), care s-a angajat ca face lucrarea cu 111,6 milioane de lei. Totul trebuie sa fie gata in 26 luni.

Pasajul va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferata, va lega Calea Bogdanestilor de strada Garii, va avea cate doua benzi pe sens si o linie dubla de tramvai, precum si trotuare si piste de biciclete integrate in trotuare.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1248 (s) | 32 queries | Mysql time :0.006063 (s)