News Flash:

Ne punem pofta-n cui

De la începutul anului viitor, TVA-ul pentru produsele eco, montane și tradiționale se majorează

1 Noiembrie 2023
160 Vizualizari | 0 Comentarii


Treptat, bunătățile tradiționale românești devin tot mai inaccesibile începând cu anul viitor. Guvernul a decis să majoreze taxa pe valoarea adăugată pentru produsele eco, montane și tradiționale, ca parte a eforturilor de reducere a deficitului bugetar. Pastrama, mușchiulețul, cârnații și brânzeturile bio produse în gospodăriile țărănești vor deveni produse de lux începând din 2024.

Fie că această schimbare reflectă tendințele vremurilor actuale de a consuma alimente mai sănătoase sau că românii caută gustul autentic al produselor alimentare, în mod evident, mâncarea reprezintă o plăcere pentru ei. În doar trei decenii, am trecut rapid de la creșterea animalelor în gospodăriile noastre la consumul de produse alimentare procesate și industrializate în orașe. Modernizarea în domeniul alimentației a avut și aspecte pozitive, dar a pierdut ceva important - gustul autentic. Astăzi, când mergi la hipermarket, poți cumpăra produse precum parizer, salam de Sibiu aparent, cârnați polonezi și altele, însă acestea par să fie lipsite de gust. Prețurile au crescut atât aici, cât și la producătorii locali de produse țărănești.

Pe scurt, începând cu 1 ianuarie 2024, carnea, brânza, dulceața și zacusca, printre alte câteva delicatese, vor deveni mai scumpe. În România, există în prezent aproximativ 11.000 de producători și fermieri care au investit în produse considerate mai sănătoase. Acești antreprenori se tem că majorarea TVA-ului de la 5% la 9%  le va afecta semnificativ vânzările.


În 2021, România dispunea de 93 de fabrici pentru conservarea și procesarea fructelor și legumelor organice, clasându-se pe locul 11 în Europa în acest sector. Producătorii de legume, mezeluri și dulceață bio sunt dezamăgiți de lipsa măsurilor de sprijin din partea statului, care ar fi putut contribui la consolidarea poziției României în clasamentul european. Întotdeauna s-a urmărit menținerea accesibilității produselor tradiționale, pentru a nu le permite să cadă în uitare în rândul populației. Potrivit unui studiu realizat de o companie de analiză din Cipru, românii cheltuiesc anual peste 300 de milioane de euro pe produse bio. Cu toate acestea, creșterea vânzărilor este acum amenințată de noile modificări fiscale.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1233 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005144 (s)