News Flash:

Cum îi ajută tehnologia modernă pe angajații din primării și alte instituții publice

31 Ianuarie 2022
449 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum ii ajuta tehnologia moderna pe angajatii din primarii si alte institutii publice

Nu doar organizațiile din mediul privat sunt într-o continuă transformare pentru a ține pasul cu tehnologia și digitalizarea, ci și guvernele și instituțiile publice. Și ele conștientizează importanța automatizării și a eficientizării proceselor interne de muncă, tocmai pentru a livra servicii publice de calitate care să se ridice la nivelul așteptărilor cetățenilor.

O primă soluție pe care administrațiile pot să o adopte este utilizarea platformelor digitale online ce au avantaje majore. Acestea sunt sisteme informatice unitare care permit accesul rapid la servicii publice centralizate cum ar fi: declarații, eliberare de certificate fiscale, depuneri de cereri, registratură online, generare de formulare și multe altele. În felul acesta, angajații publici sunt degrevați de sarcini mărunte ce le îngreunează activitatea, iar cetățenii nu mai sunt nevoiți să facă drumuri la ghișeul fizic.

De asemenea, stațiile de plată unde contribuabilii își pot plăti direct taxele și impozitele ajută instituțiile publice să își ușureze activitatea și să livreze transparență și acuratețe în datoriile contribuabililor. De asemenea, ele mai pot pune la dispoziția cetățenilor și aplicații software ce permit plata taxelor direct de pe telefonul mobil al utilizatorului

Primăriile și administrațiile locale sunt nevoite să caute soluții inovatoare din sfera digitală pentru a satisface nevoile cetățenilor care se așteaptă să fie serviți la fel ca atunci când interacționează cu firmele private. Folosirea tehnologiei asigură transparență, satisface cerințele exigente ale contribuabililor, oferă servicii de calitate și ajută la creșterea colaborării deschise între cei doi actori sociali.   

În plus, tehnologia asigură o fuziune mult mai bună între departamentele instituțiilor publice având ca beneficiu final satisfacția cetățeanului sau clientului.

Un alt beneficiu cu care tehnologia vine în sectorul public este acela că ea poate să culeagă foarte ușor date. Se pot crea astfel audituri anuale și analize ce ajută la dezvoltarea proiectelor pentru comunitate.

Securitatea și transparența serviciilor este un alt avantaj al utilizării tehnologiei. De pildă, în sectorul de achiziții publice, prin intermediul platformelor online, licitațiile și documentația sunt vizibile și accesibile pentru toată lumea. De asemenea, tehnologia ajută administrațiile locale să reducă o parte dintre costuri și să folosească acești bani în alte scopuri, direcționate spre problemele orașului.

Tehnologia mai ajută la gestionarea timpului, astfel că eforturile angajaților puse în taskurile de zi cu zi sunt ușurate. De asemenea, productivitatea acestora este îmbunătățită, permițându-le să realizeze sarcinile în mod eficient.

Implementarea tehnologiei în sectorul public a fost necesară și din perspectiva pandemiei. Angajații pot să aibă acces la platfomele pe care lucrează din orice altă locație, pot să vadă în timp real stadiul workflow-ului, ca apoi să reușească să ofere soluții în timp util.

Un exemplu extraordinar, unde se poate observa cât de benefică este folosirea tehnologiei, atât pentru cetățeni, cât și pentru angajații primăriilor, este comuna Ciugud. Împreună cu experți din administrație și prin atragerea de fonduri europene, primăria a reușit să investească în școala smart, stația de încărcare electrică a mașinilor prin sisteme fotovoltaice și a tehnologizat sistemul de reciclare a gunoiului.

În concluzie, comunicarea digitală și folosirea tehnologiei de către instituțiile publice contribuie la câștigarea încrederii cetățenilor.

Sursa foto: pexels.com

 

 

 

 

 

  

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1246 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006734 (s)