News Flash:

Tramvaiul turcesc a trecut toate testele, anunta Culita Chis. „Nimeni si nimic nu mai poate impiedica Timisoara sa aiba cele mai performante tramvaie”

17 Octombrie 2021
114 Vizualizari | 0 Comentarii
tramvai

Primul tramvai turcesc al Timisoarei, produs de firma Bozankaya, a trecut toate testele pentru omologare, anunta Culita Chis, seful Directiei de Drumuri din Primaria Timisoara. Potrivit acestuia, este doar o chestiune de timp pana cand garnitura cu cea mai mare autonomie din lume va putea fi scoasa pe traseu si „nimeni si nimic nu mai poate impiedica Timisoara sa aiba cele mai performante tramvaie”.
 
„Tramvaiul «Timisoara» merge mai departe. In data de 15.10.2021 au fost finalizate ultimele teste ale tramvaiului «Timisoara», tramvai proiectat si realizat de firma Bozankaya Otomotiv Mak.IML.ITH VE IHR.A.S. pentru Municipiul Timisoara, in baza contractului de furnizare nr. 103/2019”, transmite Chis, cel care pana anul acesta a fost in fruntea echipei de implementare a proiectului.

Potrivit sefului din primarie, conform specificatiilor tehnice avizate de Autoritatea Feroviara Romana (AFER), au fost realizate 57 de teste si incercari, „testele critice fiind efectuate de laboratoare acreditate UE: VZU Plzen, Cehia; CETEST SL, Spania; TÜV SÜD Rail GmbH, Germania si Organismul Notificat Feroviar Roman (ONFR)!”.

„Mentionez ca am avizat toate procedurile de testare, respectiv rapoartele de testare, in calitate de Director General al Directiei, Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati, desi am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului. Mai mult, persoanelor din cadrul AFER Bucuresti, care se ocupa de agrementarea tramvaiului «Timisoara», prin noua organigrama din data de 13.09.2021, le-au fost desfiintate posturile. Avand in vedere statutul de functionar public nu pot face mai multe comentarii in acest sens. Cu toate piedicile intampinate pe parcurs, tramvaiul «Timisoara» merge mai departe!”, se arata intr-un comunicat de presa transmis de Culita Chis.

Seful Directiei de Drumuri din Primaria Timisoara, cu care noua administratie se judeca acum dupa ce a vrut sa-l dea afara prin schimbarea organigramei, mai spune ca „nimeni si nimic nu mai poate impiedica Timisoara sa aiba cele mai performante tramvaie, tramvaiele cu cea mai mare autonomie din lume”.

El a tinut sa multumeasca si echipei de implementare din cadrul Primariei Timisoara care lucreaza la proiect de cinci ani, „de la ideea de proiect si pana la ultimele detalii de design”, dar si furnizorului din Ankara, precum si echipei STPT.

In 30 septembrie, viceprimarul Timisoarei Ruben Latcau ne spunea ca tramvaiul mai are o luna de probe, pentru ca au aparut probleme cu institutia Organismul Notificat Feroviar Roman care facea testele, dar nu avea toate aparatele.

„Estimarea este ca va lua peste o luna peste timpul pe care si l-a asumat, pana finalizeaza cu compania din Germania, trimit la AFER, care aproba. Asta e la modul optimist, undeva in prima jumatate a lui noiembrie. In momentul in care se vor termina aceste teste, tramvaiul va primi un agrement. Pe baza agrementului, el poate circula in Europa. El va fi apoi livrat catre STPT, care va face niste teste proprii si apoi il va receptiona. Daca in noiembrie se primeste agrementul, tramvaiul va circula cu calatori inainte de finalul acestui an”, spunea atunci edilul orasului.

Latcau mai spunea ca tramvaiul turcesc, ajuns in oras la sfarsitul lunii iunie, „a facut fata cu brio tuturor testelor”, iar pe unele dintre ele „chiar le-a depasit de departe”. Garnitura ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 si 9 doar, pentru ca are impusa „o limita de viraj recomandata”.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1378 (s) | 33 queries | Mysql time :0.040288 (s)