News Flash:

Primul tramvai turcesc al Timisoarei „s-a blocat” in teste. Abia la iarna ar putea plimba calatori

30 Septembrie 2021
409 Vizualizari | 0 Comentarii
tramvai

Primul tramvai produs de firma Bozankaya este inca in teste, desi termenul la care ar fi trebuit sa fie pus in circulatie se apropie cu pasi repezi. Garnitura mai trebuie sa treaca niste probe, dar au aparut cateva probleme, asa ca timisorenii s-ar putea plimba cu el abia in noiembrie. Daca totul merge bine.
 
Primul tramvai nou al Timisoarei, fabricat in Turcia, a ajuns in oras la sfarsitul lunii iunie. A intrat imediat in testele pentru omologare, care ar fi trebuit sa fie gata in luna septembrie.

„(…) si suntem in grafic. Noul tramvai functioneaza conform asteptarilor celor de la Autoritatea Feroviara Romana (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabila pentru omologarea tramvaiului conform legii in vigoare, performanta fiind comparata cu specificatiile tehnice. Aceasta omologare este necesara pentru orice produs feroviar nou introdus pe piata europeana, iar cel mai important aspect este siguranta pasagerilor”, explica viceprimarul Ruben Latcau la inceputul lunii august.

Edilul spunea atunci ca omologarea garniturii „va fi finalizata in septembrie si pasagerii se vor putea bucura de noua achizitie la scurt timp dupa, cand acesta va intra in circulatie cel mai probabil pe linia 1”.

Numai ca planurile de acasa nu s-au potrivit cu cele din targ, astfel ca introducerea lui in circulatie se amana.

„In mod normal, termenul pe care constructorul si AFER si l-au asumat pentru agrement era 4 octombrie. Testele sunt facute de AFER, dar nu AFER face propriu-zis testele, este o alta institutie, ONFR (Organismul Notificat Feroviar Roman), care face testele. Ei fac testele, dar nu au toata aparatura necesara (…), nu detin toate echipamentele care pot face testele de pe contractul incheiat cu Bozankaya. Cei de la Bozankaya au cautat un laborator in Germania, ai carui reprezentanti vor veni in Timisoara si vor relua testele. Cateva au fost incepute deja. Mai ramasesera patru teste de facut, unul singur nu se putea face de catre ONFR, cel de tractiune”, ne-a explicat acum viceprimarul Timisoarei.

Inca o luna de probe
Noile estimari arata ca mai e nevoie de inca o luna de probe, la modul optimist, mai explica Ruben Latcau, astfel ca ar putea fi gata omologarea abia in prima jumatate a lunii noiembrie. Apoi mai e nevoie de cateva teste si la STPT – Societatea de transport public din Timisoara.

„Estimarea este ca va lua peste o luna peste timpul pe care si l-a asumat, pana finalizeaza cu compania din Germania, trimit la AFER, care aproba. Asta e la modul optimist, undeva in prima jumatate a lui noiembrie. In momentul in care se vor termina aceste teste, tramvaiul va primi un agrement. Pe baza agrementului, el poate circula in Europa. El va fi apoi livrat catre STPT, care va face niste teste proprii si apoi il va receptiona. Daca in noiembrie se primeste agrementul, tramvaiul va circula cu calatori inainte de finalul acestui an”, ne-a declarat viceprimarul Timisoarei.

Potrivit acestuia, tramvaiul turcesc „a facut fata cu brio tuturor testelor”, iar pe unele dintre ele „chiar le-a depasit de departe”. Garnitura ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 si 9 doar, pentru ca are impusa „o limita de viraj recomandata”.

Sunt asteptate inca de 20 garnituri
Odata ce vor fi finalizate testele, la Timisoara ar trebui sa ajunga si restul de garnituri din contractul incheiat de primarie. Bozankaya „isi asuma” sa livreze doua tramvaie pe luna si sa creasca treptat ritmul. Reprezentantii primariei spuneau ca „pana la sfarsitul anului viitor, si deci inainte sa inceapa Timisoara Capitala Culturala Europeana 2023, vor fi in functiune toate cele 21 de tramvaie noi”.

Garnitura aflata acum in teste este prima dintr-o serie de 21 de tramvaie cumparate de Primaria Timisoara cu 11,58 de milioane de lei bucata. Fiecare mijloc de transport pe sine are 29,95 metri lungime, 2,40 metri latime si o capacitate pentru 200 de calatori, conform documentatiei PMT. Autonomia unui tramvai trebuie sa fie, conform caietului de sarcini de la licitatie, de 63 de kilometri, asigurata printr-o sursa de furnizare a energiei electrice, montata pe tramvai. Potrivit reprezentantilor primariei, este cea mai mare autonomie din lume.

Contractul cu turcii de la Bozankaya a fost semnat in 26 iulie 2019, de fosta administratie a orasului. Era pentru cel putin 16 tramvaie noi, dar primaria a obtinut in cele din urma fonduri europene pentru 21 de tramvaie.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1357 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005018 (s)