News Flash:

Bine de știut!

Începând cu 29 aprilie 2024, cererile pentru autorizația de construire în Timișoara vor putea fi depuse online

17 Aprilie 2024
57 Vizualizari | 0 Comentarii


Începând cu data de 29 aprilie 2024, obțiunea de a solicita online autorizația de construire va deveni funcțională la Primăria Timișoara. Primele trei cereri depuse în acest mod vor beneficia de o prioritate specială și vor fi procesate fără a plăti taxa de urgență.

Cetățenii și companiile interesate să construiască în Timișoara vor putea să își depună documentațiile pentru autorizația de construire prin intermediul Portalului Unic al Municipiului Timișoara, după înregistrarea unui cont. Momentan, platforma permite deja solicitarea certificatului de urbanism și a altor acte emise de primărie, accesând pagina dedicată serviciilor.

Această inițiativă are ca scop reducerea timpului necesar pentru procesarea și eliberarea autorizațiilor de construire. Prin permiterea depunerii online a cererilor, atât persoanele fizice, cât și cele juridice, vor primi notificări privind stadiul cererii lor, precum și eventuale completări sau clarificări solicitate de Primăria Timișoara. Aceste aspecte vor putea fi gestionate atât prin intermediul platformei online, cât și la sediul primăriei.

„Este un nou serviciu digital pe care îl punem la dispoziția timișorenilor și firmelor. Cererile pentru documentațiile de urbanism sunt în topul solicitărilor care se înregistrează la primărie. Ne dorim ca, prin acest nou serviciu, să reducem timpul petrecut la ghișeu și să facem întreg procesul de emitere a autorizațiilor de construire mult mai transparent. Beneficiarii vor ști în orice moment care e stadiul de rezolvare a solicitării lor. Colaborăm cu Ordinul Arhitecților pentru ca noul serviciul să răspundă cerințelor legale ale profesiei și să încurajăm specialiștii să apeleze la el”, transmite primarul Dominic Fritz.


Pentru implementarea noii facilități, va fi implicată Organizația Ordinul Arhitecților, care are o colaborare frecventă cu primăria.

„Ordinul Arhitecților filiala Timiș salută intenția și eforturile de digitalizare ale administrației locale și susține activ colaborarea dintre autorități și cetățeni, stimulând implicarea civică și contribuind la crearea unei administrații mai eficiente și mai receptive la nevoile comunității. Credem că îmbunătățirea proceselor administrative reduce birocrația și oferă cetățenilor și profesioniștilor o experiență mai facilă și mai transparentă, o experiență ce necesită, pe lângă înțelegere și adaptare la nou, și o participare constructivă din partea tuturor celor implicați”, declară Daniel Tellman, președintele OAR Filiala Timiș.


Specialiștii și companiile din domeniul construcțiilor și urbanismului vor putea beneficia de serviciul de depunere online, folosind semnătura electronică calificată pe toate documentele necesare. Planșele vor trebui să fie în format strict PDF vectorial.

Persoanele interesate în a se înregistra pe Portalul Unic al Municipiului Timișoara pot face acest lucru în câțiva pași simpli. Pot completa formularul disponibil pe site-ul web sau pot folosi ROeID, sistemul de identitate digitală din România, echivalent cu prezentarea actului de identitate la un ghișeu fizic.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1250 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004946 (s)