News Flash:

Primăria Timișoara vrea să obțină bani pentru un „coridor integrat de mobilitate urbană”

Municipalitatea timișoreană a decis să aplice pentru Programul Regional Vest 2021-2027

26 Aprilie 2023
275 Vizualizari | 0 Comentarii

Primăria Timișoara a decis să aplice pentru Programul Regional Vest 2021-2027 și a trimis fișele de proiecte pentru lucrările de pe Bulevardul Cetății și Calea Stan Vidrighin către ADR Vest pentru a obține finanțare. Aceste lucrări vor fi integrate într-un coridor de mobilitate urbană și sunt eligibile pentru finanțare. Consiliul Local Timișoara a aprobat acest coridor integrat de mobilitate urbană.


"În 2021 am anunțat prima dată că vom depune Cetății și Vidrighin pe noul POR, acum numit Programul Regional Vest (PRV), pentru finanțare. Am făcut investiții majore, ambele șantiere s-au mișcat chiar dacă au fost lucrări complexe în subteran și o nevoie de corelare cu constructorii contractați de Aquatim. Acum, din cauza unei noi amânări a guvernului, riscăm un blocaj. Cel puțin la Cetății. Când am pregătit bugetul anul acesta, ne-am bazat pe faptul că ADR va da startul la timp noului program. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat, iar guvernul a întârziat încă o dată procesul. Noi facem toți pașii necesari pentru a include aceste două proiecte imense de infrastructură în PRV și pentru a obține bani europeni pentru ele, astfel încât banii pe care îi economisim din bugetul local să poată fi orientați spre alte investiții necesare pentru ca Timișoara să se modernizeze”, declară viceprimarul Ruben Lațcău.

Primăria Timișoara a transmis fișele de proiecte pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale de pe Bulevardul Cetății și Calea Stan Vidrighin către ADR Vest, pentru a obține finanțare prin Programul Regional Vest 2021-2027, Prioritatea 4 - O regiune cu mobilitate urbană sustenabilă. Aceste proiecte făceau parte și din lista de rezervă a Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, care se încheie în acest an.

Pentru a face față problemelor cauzate de transformările economice și sociale din ultimele decenii, Primăria Timișoara a elaborat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara. Planul are cinci direcții majore de intervenție: accesibilitatea, siguranța și securitatea, protejarea mediului, eficiența economică și îmbunătățirea calității mediului urban.

Coridorul integrat de mobilitate urbană reprezintă un proiect important din acest plan și integrează mai multe proiecte complementare și propuneri de investiții pentru dezvoltarea mobilității urbane, prin modernizarea infrastructurii de transport public în comun, crearea unei rețele de piste de biciclete și modernizarea traseelor pietonale.

Prin acest coridor de mobilitate integrat se urmărește reducerea traficului rutier și a emisiilor de CO2, dezvoltarea unui sistem de transport public de înaltă calitate și reducerea costurilor astfel încât timișorenii să aleagă mai des transportul public în loc să se deplaseze cu mașina personală, mărirea siguranței circulației și reducerea numărului de accidente, reducerea noxelor și a poluării sonore și altele.

Coridorul integrat de mobilitate urbană propus urmează următorul traseu: Calea Buziașului - Calea Stan Vidrighin - str. O Iosif - str. A. Șaguna - str. Spitalul Nou - str. Demetriade - str. Ialomița - str. Amurgului - str. Miresei - Bd. Cetății - Calea Bogdăneștilor - Pasajul Solventul - Pod Solventul - Bd. Dâmbovița - Bd. L. Rebreanu - Calea Buziașului.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1250 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005424 (s)