News Flash:

Dr. Virgiliu Stroescu, endocrinolog: In farfuria din fata ta se gaseste viitorul tau

1 August 2022
78 Vizualizari | 0 Comentarii
virgiliustroescu


Intrebat despre alimentatia sanatoasa, doctorul Virgiliu Stroescu a spus ca mai intai este nevoie sa vorbeasca despre adevar. Ca este necesar sa invatam sa cautam adevarul, iar apoi sa-l respectam. Pentru ca adevarul te face liber doar daca-l accepti, altfel devine si el doar o povara in plus.

Dialogul cu domnia-sa a pornit de la interogatia atat de des repetata: cum sa fac, in lumea asta complicata, sa am un stil de viata sanatos. Dansul a raspuns punctual, cu o pledoarie despre hrana vegetala. Pe care o recomanda fie exclusiv, fie in combinatie cu hrana animala, dar intr-o proportie care sa favorizeze vegetalul. Mai jos sunt extrase din dialog doar raspunsurile, grupate tematic in fraze usor de retinut.

Probleme cu greutatea

- Cand greutatea este prea mare, ea devine boala. Toti obezii sunt oameni bolnavi. Ei cara mereu cu ei o povara de 20, 40, poate 60 de kilograme. Este ca si cand ai cara in spate o camara intreaga de alimente!

- Sunt doua cai prin care putem slabi: mancare mai putina si miscare mai multa. Iar cele doua sunt ca doua vasle la aceeasi barca.

- Carnea nu da energie, ci fura energie de la noi. Cine mananca o friptura mare nu mai poate dansa, doar sta si asculta muzica! Ceea ce ne da energie sunt dulciurile si grasimile.

- Colin Mampbell, autorul celebrei carti Studiul China, a spus ca este necesar sa avem 80% glucide. Dar sa fie glucide complexe, sa fie integrale si nerafinate.

Fibrele sunt miraculoase

- Cea mai mare inovatie a Creatorului stiti care este? Fibrele. Toata hrana de origine animala este lipsita de fibre. Deci este o hrana de proasta calitate. In schimb, hrana vegetala are fibre vegetale. Asta-i tot secretul, asta este toata intelepciunea!

- Ca sa intelegeti cum lucreaza fibrele, o sa folosesc o comparatie. Imaginati-va ca iei o galeata de benzina si arunci in ea un chibrit aprins. Ce se petrece? Explodeaza. Asta este hrana de origine animala, care nu are fibre. Luam apoi un lemn si aruncam un chibrit aprins peste el. Ce se petrece? Nimic. Ca sa se aprinda este nevoie sa pui niste hartii, niste surcele, si ia foc incet-incet, pana cand in sfarsit ajunge sa arda puternic. Aceasta este hrana plina de fibre. Fibrele tempereaza arderea.

Cum apare cancerul de colon in absenta fibrelor

- Tubul nostru digestiv este, asa cum ii spune si numele, un tub. Este necesar sa fie curatat, spalat. Cine face igienizarea asta? Fibrele, ele absorb toata murdaria, apoi ies afara impreuna cu deseurile, iar noi ramanem curati.

- Si eliminarea scaunului este usurata de prezenta fibrelor. Daca nu ai fibre in colon, scaunul nu se elimina, ci ramane pe loc si putrezeste. Acolo se formeaza o rana pe colon. Apoi este impins mai departe si face o rana si acolo, apoi se formeaza in acele locuri un diverticul, apoi un polip, iar acest polip este viitorul tau cancer de colon. De unde a inceput totul? De la absenta fibrelor.

- Mancam grasimi multe si avem nevoie sa le saponificam. Cu ce? Cu bila. Dar bila are acizi biliari, care sunt foarte puternici. Acesti acizi este nevoie la randul lor sa fie temperati, iar de asta se ocupa tot fibrele. Daca avem in colon doar hrana animala si nu avem fibre, acizii aceia ataca peretii colonului, iar rezultatul este cancerul de colon. Oamenii care mananca fibre multe nu se imbolnavesc de cancer de colon. Deci oamenii isi mentin sanatatea mancand fibre.

- Cand mananci mici si mustar si paine alba si bei bere, acolo nu exista nicio fibra care sa protejeze tubul digestiv. Si atunci suntem in pericol, mai ales daca se petrece des. Pe cand, daca mancam un vas mare cu salata, atunci nu mai este niciun pericol. Neaparat, deci, sa nu existe masa fara fibre.

In ce alimente gasim fibre

- Unde gasim fibrele? Fibrele se gasesc in tot ceea ce face zgomot in gura. Cand mananci un ardei, nu poate fi liniste, se aude cum il mesteci. Cand mananci o gulie, o telina, un morcov, la fel. Dar cand mananci branzeturi, cand mananci o friptura, nu e niciun zgomot. Deci fibrele cele mai multe se gasesc in salate, in legume, in leguminoase (fasole, bob, mazare etc.), in fructe si in general in tot ce este vegetal.

- Mananci prea multa glucoza, fibra este acolo si-si spune „ce-i cu asta aici?” – si o extrage. Mananci o cantitate prea mare de alimente, ai colesterol mare, fibra spune „ce-i cu asta pe-aici?” – si-l extrage. Fibrele, deci, consumate la fiecare masa, sunt garantia unei vieti sanatoase.

Magneziul ne da relaxare, starea de pace

- Toata hrana vegetala are in interiorul ei ca element central magneziul. Magneziul este opusul calciului: calciul da contractii, magneziul da relaxare. Si atunci, daca mancam verdeturi, avem drept beneficiu colateral calm, liniste. Se creeaza in mod natural echilibrul calciu-magneziu.

- Ganditi-va: mananci frunze verzi de salata, cata sanatate este in ele! Daca iei in schimb o bucata de carne, o prajesti, eventual o si afumi, apoi o mananci, e o nenorocire pentru organism. Gustos o fi, dar nu e deloc sanatos. De aceea erbivorele n-au cancer, n-au probleme digestive, n-au osteoporoza, nici boli cardiovasculare. Cu alte cuvinte, n-au nicio boala a civilizatiei.

- Acum vreo 20 de ani s-a descoperit ceva formidabil: substantele fitochimice. Este prima mare descoperire a secolului 21. Asadar, in plante se gasesc aceste substante fitochimice, cu actiune antioxidanta. Ele ne lungesc viata, refac organismul. Cand mancam hrana cruda, nu doar ca mancam ceva care ne hraneste, dar chiar ceva care repara totul si curata totul in organism.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1030 (s) | 22 queries | Mysql time :0.028368 (s)