O noua specie de pangolin, descoperita in Romania, gratie unei fosile vechi de 2 milioane de ani

16 Ianuarie 2022
Pangolin

Fosilele descoperite in situl arheologic Graunceanu (Valcea) i-au ajutat pe cercetatori sa identifice o noua specie de pangolin, demonstrand ca arealul acestor animale a fost mult mai mare.

Pangolinii, numiti si furnicari solzosi, sunt mamifere nocturne, fara dinti, avand un bot alungit cu ajutorul caruia aduna termite si furnici. Pangolinii, foarte ravniti pe piata neagra pentru carne, dar si pentru solzii din care se prepara diferite stimulente, sunt animale pe cale de disparitie. Un kilogram de solzi de pangolin poate ajunge pana la 3.500 de dolari, traficarea acestor animale fiind foarte profitabila.

Conform Nature World News, fosilele pangolinilor sunt relativ rar intalnite. Descoperirea facuta acum in Romania, in situl arheologic Graunceanu din Valcea, confirma existenta pangolinilor in tara noastra, in Pleistocen – epoca geologica cunoscuta drept „Era Glaciara”, care a inceput acum aproximativ 2,6 milioane de ani si s-a terminat in urma cu peste 11.000 de ani.

Pana in momentul de fata, aceasta fosila a unui pangolin este cea mai veche descoperita in Europa. Dr. Claire Terhune, paleoantropologul care conduce echipa de cercetatori ai Universitatii din Arkansas care a facut descoperirea, spune ca fosila are intre 1,9 si 2,2 milioane de ani vechime. Speciei i-a fost data denumirea „Smutsia olteniensis” pentru ca care anumite caracteristici in comun cu genul Smutsia regasit la ora actuala in Africa.

Descoperirea facuta in Romania demonstreaza ca pangolinii au avut un areal mult mai mare decat se credea. Cercetatorii Universitatii din Arkansas studiaza situl arheologic din Romania de mai multi ani. In 2020, acestia vorbeau despre uimitoarele descoperiri pe care le-au facut: tigri cu dinti sabie, struti, rinoceri, maimute si girafe cu gatul scurt.