News Flash:

25 de troleibuze noi pentru Timisoara. Prin PNRR, cu peste 12 milioane de euro

21 Aprilie 2022
487 Vizualizari | 0 Comentarii
troleibuz

Timisoara va avea 25 de troleibuze noi, luate prin Planul National de Redresare si Rezilienta. Ultimele troleibuze au fost cumparate in 2008, de RATT, printr-un credit, durata acestora de functionare fiind depasita de mult.

 
Consilierii locali au votat marti, 19 aprilie, proiectul privind „Achizitia de mijloace de transport mai putin poluante (troleibuze) necesare imbunatatirii transportului public de calatori in Municipiul Timisoara”. Fondurile vor veni prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

Astfel, se doreste achizitionarea a 25 de troleibuze noi, cu emisii zero de gaze de esapament sau baterii. Valoarea maxima eligibila pentru achizitia unui astfel de troleibuz este de 510.200 euro bucata, fara TVA. Timisoara poate solicita prin PNRR 12,5 milioane de euro pentru proiect.

„O parte a acestor troleibuze – echipate cu baterii – va putea fi folosita si pe trasee noi, unde nu exista fire de alimentare mai ales in cartierele in care nu avem suficiente linii de transport public. Dar si in transportul metropolitan, in urma asocierii cu comunele Dumbravita si Ghiroda”, spune primarul Dominic Fritz.

In momentul de fata, reteaua de transport cu troleibuze insumeaza cca. 114 km, fiind deservita zilnic de 36 de troleibuze. Acestea parcurg zilnic peste 7.400 de km. Parcul actual de troleibuze este format din 50 de troleibuze Skoda 26Tr, cumparate de RATT (actuala STPT), in 2008, printr-un credit. Din cele 50, mai sunt disponibile doar 44. Sase troleibuze, afectate in intregime, au fost sau urmeaza sa fie casate.

Este important de mentionat ca durata normala de functionare a acestora – de 8 ani – a fost cu mult depasita. Reparatia capitala nu se justifica din cauza ca furnizorii nu mai produc piesele necesare.

Prin achizitionarea noilor troleibuze se urmareste reducerea amprentei de CO2 si a gazelor poluante, dar si reducerea consumului de energie electrica.

„Odata cu reducerea consumului specific actual al troleibuzelor existente se estimeaza o reducere a emisiilor de CO2 si gaze poluante realizate pentru producerea energiei electrice. La un consum specific redus cu 1kWh/km fata de consumul specific real inregistrat astazi de troleibuze, pentru un numar de 2.700.000 km efectuati anual, rezulta reducerea consumului de energie electrica cu aproximativ 2.700 MWh”, se arata in proiect.

In plus, dotarea transportului public cu troleibuze moderne si sigure este esentiala, in conditiile in care cele actuale sunt uzate si degradate, dincolo de mizeria pe care unii calatori o lasa in urma lor.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1099 (s) | 43 queries | Mysql time :0.005566 (s)