Clauzele abuzive ale băncilor, din contractele de creditare şi de orice fel, i-au dus de multe ori la disperare pe mulţi timişoreni. Numai în 2013, la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Timiş, au fost înregistrate aproape 50 de reclamaţii întemeiate. Inspectorii au dat amenzi în valoare de peste 200 de mii de lei.
„Acestea sunt reclamaţii întemeiate pe care noi le-am cercetat efectiv, dar mai sunt o groază de alte reclamaţii pe care le-am redicţionat la Bucureşti. Ii îndemnăm pe cetăţeni să fie foarte atenţi, cand semneze un contract cu băncile, să îl citească amănunţit, pentru a evita diferite clauze abuzive şi a nu ajunge mai tarziu în instanţă, sau la noi”, a declarat Mihaela Ignat, directorul OPC Timiş.
In premieră, în 28 ianuarie 2014, prin sentinţa civilă nr. 1235, Judecătoria Timişoara a constatat caracterul abuziv al unei clauze stipulate de o bancă, care prevedea revizuirea ratei dobanzii curente în cazul apariţiei unor schimbări semnificative pe piaţa monetară. Avocatul Alin Socol, din cadrul Baroului Timiş, specialist în asemenea speţe, a explicat că instanţa a constatat caracterul abuziv al comisionului de risc. Acesta a fost transformat în comision de administrare, în mod abuziv, de aceea instanţa a dispus anularea clauzei şi a dispus restituirea sumelor cu titlul comision de risc şi administrare.
„E o premieră pentru justiţia din Timiş. E un termen de prescripţie de trei ani pentru ca banca să restituie toţi banii – peste 3 miliarde de lei vechi. Astfel, s-a constatat caracterul abuziv al comisionul de risc şi administrare şi s-a obţinut dobanda legală la comisionul de risc sau de administrare, precum şi dobanda fixă de la momentul încheierii contractactului”, a declarat Socol. Sentinţa a fost dată în primă instanţă, dar urmează recursul.
Ziuadevest.ro
Comentarii (0)