Traseul de 10,5 kilometri al mocăniței Moldovița va fi extins pană la sărbătorile de iarnă cu încă 1,5 km și va ajunge pană în centrul localității Argel, potrivit monitorulsv.ro. Cea mai mare costisitoare investiție, aproximativ 30.000 de euro, este pentru reconstrucția unui pod de 30 de metri care trece peste raul Moldovița.
O mare parte din acești bani au fost asigurați de Asociația pentru Păstrarea Liniilor Ferate Inguste din Romania, dar și din donații. De asemenea, cei care vor face donații de peste 400 de lei vor primi o diplomă și un bilet gratuit pe mocăniță.
Următoarea etapă ar fi ca turiștii care vor merge în vizită în zona Moldovița să poată ajunge la mănăstirea cu același nume cu Mocănița. Micul trenuleț cu aburi circulă în prezent pe ruta Moldovița – Argel.
„Noi dorim să extindem traseul şi pană la Mănăstirea Moldoviţa, pe o distanţă de 5 kilometri, şi în amonte, după Argel, cu 3-4 kilometri spre Raşca, unde este o zonă superbă. Astfel, cei care ajung în zonă vor parcurge cu mocăniţa una dintre cele mai frumoase porţiuni din comuna Moldoviţa”, a declarat viceprimarul comunei Moldoviţa, Petru Iasinovschi, citat de monitorulsv.ro .
Linia ar urma să fie extinsă cu aproximativ 5 kilometri, pană la Vatra Moldoviței. Extinderea traseului ar urma să se facă prin montarea unei şine interioare pe ecartamentul CFR deja existent care se află în conservare din anul 2010 de cand linia ferată respectivă nu mai este funcţională.
Oamenii din Moldovița au trimisă o cerere ministrului delegat pentru turism, Maria Grapini, prin care solicită să facă demersuri la Ministerul Transporturilor și la CFR Iași să nu plătească taxe pentru folosirea liniilor pe tronsonul de 5 kilometri.
Mocănița de pe acest traseu a fost pusă în funcțiune de Georg Hocevar, un cetățean cu dublă cetățenie - austriacă și romană. Locomotiva cu abur circulă doar sambăta și duminca.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un simplu Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de Facebook.
© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1154 (s) | 32 queries | Mysql time :0.006065 (s)
Comentarii (0)