News Flash:

Transportatorii ameninta cu marirea tarifelor daca Guvernul nu le va returna o parte din supraacciza

29 Noiembrie 2017
866 Vizualizari | 0 Comentarii
tiruri vama

Intarzierea implementarii unei scheme de rambursare a unei parti din supraaaciza „duce la migrarea consumului si la nevoia iminenta de majorare a tarifelor de transport rutier cu minimum 12%”, atentioneaza Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania - UNTRR.
„In urma intarzierii total nejustificate de rambursare a unei parti din supraacciza la carburanti, volumele de motorina alimentate de transportatorii rutieri au migrat deja catre tarile vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodata, transportatorii rutieri vor fi nevoiti sa majoreze tarifele de transport cu cel putin 12% ca urmare a intarzierii implementarii unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, crestere care se va resimti direct si imediat in preturile platite de populatie”, se arata intr-un comunicat transmis miercuri de UNTRR.

La intalnirea avuta in data de 5 octombrie intre UNTRR, premierul Mihai Tudose si ministrul Finantelor, Ionut Misa, au fost analizate efectele aplicarii supraaccizei la carburanti constand intr-o crestere pe costurile de transport de minimum 9 eurocenti pentru motorina. A fost agreata, atunci, „rambursarea unei parti din supraacciza la carburanti dupa o schema imbunatatita fata de cea precedenta”, precizeaza UNTRR.

Reprezentantii transportatorilor au aratat ca in state precum Spania, Franta sau Italia, care ramburseaza supraacciza catre transportatorii rutieri, schema de rambursare a accizei este implementata de mai multi ani fara a fi incadrata ca ajutor de stat si respectandu-se prevederile Directivei 96/2003, cu rambursarea accizei fara a se cobori sub pragul minim comunitar la motorina, de 330 euro/1000 l, nivel sub care ar trebui incadrata ca ajutor de stat.
„UNTRR solicita Guvernului adoptarea cat mai urgenta a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare intr-o forma imbunatatita fata de sistemul precedent, cu o valoare rambursata de minimum 5 eurocenti/litru, pentru a mentine un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri romani cel putin la acelasi nivel cu Ungaria, in caz contrar competitivitatea fiind grav afectata, determinand migrarea acestora la furnizorii de carburant din tarile vecine, pe rutele de transport”, se mai arata in comunicat.

Potrivit UNTRR, intr-un an fiecare camion care efectueaza transport international aduce statului roman peste 35.000 de euro in taxe si impozite directe si indirecte, iar autovehiculele care opereaza la nivel national aduc peste 100.000 de lei – acciza, TVA, carburant, achizitie piese, intretinere, taxe salarii. Fiecare camion care nu mai alimenteaza in Romania aduce pierderi directe si indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decat sumele potentiale de restituit din supraacciza.

UNTRR este o organizatie profesionala si patronala, fondata in 1990, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, inregistrand de la infiintare pana in prezent peste 14.000 de membri - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si de persoane.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1301 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006662 (s)