News Flash:

Strazi pentru comunitate”, cu 3.500 de participanti. Festivalul pietonilor si biciclistilor a costat 39.000 de euro

27 Iulie 2021
236 Vizualizari | 0 Comentarii
strazi pentru comunitate

„Strazi pentru comunitate”, prima editie a unui eveniment organizat de Casa de Cultura Timisoara in noua administratie, desfasurat in weekend, ar fi fost un succes, considera reprezentantii Primariei Timisoara. S-au numarat 3.500 de participanti si s-au stricat 39.000 de euro, cam cu 10.000 de euro mai putin decat se estimase.
 
 
La sfarsitul saptamanii trecute, cateva strazi din centrul Timisoarei au fost inchise partial sau complet, pentru ceea ce primarul Dominic Fritz a numit „Festivalul pietonilor si biciclistilor”. Pe strazile Gheorghe Lazar, Sf. Ioan, 20 Decembrie 1989 si bd. I.C. Bratianu s-a desfasurat proiectul „Strazi pentru comunitate”, timisorenii fiind invitati la fel de fel de actiuni, de la curse de biciclete si de alergare, la proiectii de film sau spectacol de teatru. Casa de Cultura Timisoara, organizatorul, a dus in strada mai multe „food truck-uri” (camioane cu mancare – n.r.), dar si reprezentanti ai unor sali de sport care sa-i convinga pe timisoreni sa faca miscare in aer liber.

„In fiecare vara, Parisul are «Paris plages», o operatiune estivala a primariei, din anul 2002, care inchide circulatia pe 3,5 km, pe cheiurile Senei, in plin centrul orasului, si ii transforma in loc pentru activitati ludice si sportive. Cel mai mare producator mondial de ciment sponsorizeaza cu nisip. Se aduc palmieri si iarba, care raman acolo de la jumatatea lui iulie, pana la inceputul lui septembrie. Nu vrem sa dam copy-paste la ce se intampla in Europa, dar ne inspiram si adaptam”, anunta, inainte de eveniment, Casa de Cultura Timisoara.

Cam de doi ani, evenimentul din Paris s-a desfasurat putin altfel. Timisorenii au fost insa chemati sa iasa pe asfalt „intr-un oras mai verde”, „la pas sau pe doua roti, pe tronsoane circulate, in mod obisnuit, de masini”.

„Strazi pentru comunitate” nu a fost vazut cu ochi buni de la inceput. De altfel, proiectul era trecut pe Agenda culturala pe anul 2021 cu 250.000 de lei, adica peste 50.000 de euro. In weekend, tot mai multi timisoreni au criticat evenimentul Casei de Cultura Timisoara, principalele nemultumiri fiind ca organizatorii n-au reusit sa-i convinga pe oameni sa iasa pe asfalt.

Mai moale cu promovarea
Reprezentantii Primariei Timisoara sunt insa de alta parere si spun ca asa-zisul festival al pietonilor si biciclistilor, desfasurat sambata si duminica, a fost un succes. Ar fi reunit 3.500 de participanti, iar costurile au scazut fata de cele anuntate initial cu 10.000 de euro. Mai exact, s-au stricat 195.000 de lei pentru „Strazi pentru comunitate”, echivalentul a aproximativ 40.000 de euro.

Nu se stie exact pe ce s-au dus banii, dar un lucru este clar. Promovarea evenimentului a cam lipsit, mai ales pe retelele de socializare. Casa de Cultura a Municipiului Timisoara are doua pagini pe Facebook, iar pe una dintre ele s-au facut vreo trei sau patru postari inainte de eveniment. In zilele cu pricina a fost o singura postare, care a anuntat ca „Strazi pentru comunitate” e „gata de start”.

Cumparaturi pe ultima suta de metri
Chiar inainte de inceperea actiunilor, Casa de Cultura a facut cumparaturi serioase pe SEAP – Sistemul Electronic de Achizitii Publice. Un contract a fost atribuit chiar sambata, 24 iulie, in prima zi a „festivalului pietonilor si biciclistilor”, pentru „servicii de fotografie profesionala”. Practic, a fost nevoie de un fotograf care sa lucreze estimativ sase ore, pentru 1.000 de lei fara TVA.

Pentru filmuletul post-eveniment, productie „after-video” – filmare, editare video, color grading, coloana sonora, Casa de Cultura Timisoara a platit 4.348 de lei fara TVA, in 23 iulie. S-au mai cumparat si servicii de redare imagini pe ecrane led, cu 12.990 de lei fara TVA – in 21 iulie, precum si inca o serie de servicii foto, pentru o zi, cu mentiunea „editarea si predarea fotografiilor pentru social media in aceeasi zi”. Totalul estimativ in acest caz a fost de 1.000 de poze, contractul fiind semnat cu o alta firma fata de cea care a fost pusa la treaba in dimineata evenimentului, pentru ziua de 25 iulie, la valoarea de 1.000 de lei fara TVA.

Pozele ar fi fost predate in aceeasi zi pentru social media, dar ele n-au ajuns nici pana marti, la ora transmiterii acestei stiri, pe retelele de socializare. Casa de Cultura Timisoara a publicat insa, marti, aproape de ora 14, imaginile din prima zi.

Casa de Cultura a mai cumparat pentru „Strazi pentru comunitate” si 22 de steaguri de tip pana – 12.432 lei fara TVA, un mesh – 1.892 lei fara TVA, panglici, prelungitoare, benzi si a inchiriat generatoare.

Per total, asa cum ne spuneau reprezentantii primariei, pentru 3.500 de persoane care au trecut pe la „Strazi pentru comunitate” s-au cheltuit 195.000 de lei. Adica 55 de lei/persoana. Timisoara are una dintre cele mai mari zone pietonale din Romania, reabilitata si extinsa in urma cu cativa ani. Si un numar de peste 300.000 de locuitori.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1308 (s) | 22 queries | Mysql time :0.030220 (s)