Unul dintre proiectele majore anuntate pentru anul 2015 la Timisoara vizeaza amenajarea pasajului rutier din Piata Victoriei, realizarea unei parcari subterane cu 700 de locuri in zona si reorganizarea circulatiei pe Inelul I, in zona centrala a orasului - inceperea lucrarilor. Studiul de fezabilitate ar putea fi supus spre aprobare in plenul consiliului local chiar luna aceasta. De jur imprejurul centrului ar urma sa fie sens unic. Cu aceasta ocazie se intentioneaza desfiintarea sensului giratoriu din Piata Marasti si realizarea unuia nou in zona Spitalului de Copii. Pana sa se ajunga la executie mai este insa cale lunga...
Reprezentantii Primariei Timisoara au anuntat la inceputul anului trecut, in februarie, finalizarea licitatiei pentru contractarea firmei care sa realizeze studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru viitorul pasaj rutier din Piata Victoriei. Mai exact, pentru reorganizarea traficului pe Inelul I de circulatie si reproiectarea infrastructurii rutiere si de transport public in zona centrala a Timisoarei, proiect care cuprinde si amenajarea pasajului auto din Piata Victoriei.
Circulatia ar urma sa se desfasoare in sens unic de jur imprejurul centrului, pe traseul: Piata Marasti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/ strada Paris – pasaj subteran Piata Victoriei – Bd. I.C. Bratianu – strada Hector – Piata I.C. Bratianu (Punctele Cardinale) – strada Oituz – Piata Marasti.
A fost contractata firma Exe Company.ro SRL pentru elaborarea documentatiilor necesare in vederea demararii investitiei, anunta primarul Nicolae Robu in urma cu circa un an, dar acestea nu au fost inca predate. Studiul de fezabilitate urmeaza sa fie supus la vot in consiliul local.
In aceste conditii, este greu de crezut ca o astfel de lucrare va putea incepe ca si executie in 2015, dupa cum sustine Robu, avand in vedere pasii care mai sunt de parcurs, ce cuprinde acest proiect si cum s-au miscat lucrurile pana acum.
„Avem un studiu de prefezabilitate aprobat in 2013 in consiliul local. Studiul de fezabilitate se va preda in forma finala, pentru ultimele observatii, saptamana viitoare si va fi supus aprobarii consiliului local speram in plenul din aceasta luna, urmand ca apoi sa se intocmeasca proiectul tehnic. SF-ul este la nivel de detaliu, elaborarea proiectului tehnic nu va necesita mult timp, urmand ca apoi sa se pregateasca licitatia pentru executie. Executia va fi pe etape, dar licitatia va fi organizata pentru intregul proiect, pentru intregul obiectiv de investitie”, a explicat viceprimarul Dan Diaconu.
Ce va cuprinde, concret, acest proiect? „In primul rand pe tot Inelul 1 va fi sens unic de circulatie, in sens invers acelor de ceasornic. Asta inseamna reconfigurarea tramei stradale pe profile de trei-patru benzi pe tot inelul, dintre care o banda rezervata mijloacelor de transport in comun, asta inseamna pasajul subteran din Piata Victoriei, care va fi urmat de o parcare subterana sub sosea, de 700 de locuri, care va porni practic de la zona de inceput a Muzeului Banatului, pe Bratianu, pana la intersectia cu strada Traian Grozavescu, asta inseamna o pista de biciclete completa pe Inelul I, trotuare noi, iluminat public nou, mobilier urban nou si refacerea retelelor de utilitati acolo unde este cazul”, a mai declarat, pentru
www.tion.ro, Diaconu.
Sensul giratoriu din Piata Marasti dispare
Oricum, in zona centrala a Timisoarei se anunta transformari importante: dincolo de cele doua obiective mari, amenajarea pasajului rutier si parcarea subterana, sunt prevazute desfiintarea sensului giratoriu din Piata Marasti si realizarea unui nou sens giratoriu in zona Spitalului de Copii „Louis Turcanu”.
„Sensul giratoriu din Piata Marasti dispare intr-adevar, in locul sau fiind bretele de acces inspre si dinspre Calea Aradului, de pe inelul de circulatie. Proiectul presupune reconfigurarea intersectiei, inclusiv cu o zona verde mai mare ca dimensiune decat cea existenta la ora actuala, dar intr-o alta forma. Va fi o intersectie semaforizata. Totodata, apare un nou sens giratoriu in Piata Regina Maria, la intersectia dintre bulevardul Republicii, Regele Ferdinand si strada Dr. Iosif Nemoianu. Pasajul rutier subteran va deservi doar traficul usor, nu si transportul in comun, va porni de pe Republicii spre Bratianu, pana dupa intersectia cu strada Carol Telbisz. Strada Sf. Ioan va fi rezervata doar transportului in comun. Este prevazuta si extinderea liniei de troleibuz in cadrul proiectului. Un beneficiu urias va fi cresterea gradului de transbordare a transportului public. Vor exista conexiuni intre toate mijloacele de transport in comun care ajung in centru”, afirma viceprimarul.
In ceea ce priveste costurile unui asemenea proiect, acestea vor depasi suma de 10 milioane de euro, din estimarile edilului. Ramane de vazut la cat vor estima specialistii lucrarile, pentru ca nu a fost prezentata inca valoarea finala, spune Diaconu.
Primarul Nicolae Robu a anuntat demararea investitiei, in 2015, cu bani de la bugetul local. Edilul spune ca vor exista resurse, avand in vedere ca municipalitatea s-a indatorat, a contractat un credit de aproximativ 24 de milioane de euro de la Banca Mondiala pentru a putea sustine derularea proiectelor pe fonduri europene, iar acum ar urma sa fie rambursati banii alocati pentru aceste proiecte.
Comentarii (0)