Orice ar spune carcotasii,
primarul Nicolae Robu merge inainte cu planul sau de introduce
metroul in Timisoara odata ce ar fi duse in subteran liniile de cale ferata care traverseaza la ora actuala orasul. Edilul-sef a anuntat, marti, ca s-a dat unda verde pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Bani nu sunt pentru o asemenea investitie, dar Robu crede ca se pot gasi...
Timisoara va avea METROU! Vezi proiectul grandios al primarului Robu
Ideea introducerii metroului in Timisoara nu este una noua, a fost lansata de primarul Nicolae Robu inca din iunie 2013, ”redescoperita” de o parte a presei centrale la inceputul acestui an si prezentata ca si cum in anul 2015... s-ar pregati deja sapaturile. Lucrurile sunt insa intr-un stadiu incipient, in sensul ca nu s-a renuntat la idee, iar Robu a declarat, marti, ca s-a dat unda verde pentru realizarea unui studiu de fezabilitate.
„Intamplator nu-i lipsita de temei reabordarea subiectului, pentru ca am dat unda verde pentru contractarea studiului de fezabilitate. Nu e un subiect uitat, dar problema e aceea a asigurarii fondurilor. Evident ca nu se pune problema sa facem asa ceva nici pe bugetul local, nici pe fondurile europene obisnuite nu putem sa o facem, dar nu exclud accesarea unor fonduri speciale”, a declarat primarul Timisoarei.
Intrebat la ce fonduri face referire, edilul a explicat ca exista programe speciale si ca se pot primi bani direct de la Bruxelles.
„Comisia Europeana are si fonduri pe niste programe speciale, fonduri care se dau direct de la Bruxelles”, a afirmat Robu. Primarul a oferit si o estimare de cost – aproximativ 1,5 miliarde euro – si a prezentat si un posibil traseu al viitorului metrou care ar urma sa plece din Timisoara: Gara de Nord – Iulius Mall – Gara de Est - Gradina Zoologica - Aeroport.
„Aceste sunt repere date pentru proiectanti”, a mai explicat edilul.
Robu a anuntat de asemenea ca s-a transmis si o instiintare catre Ministerul Transporturilor, catre CFR, prin care municipalitatea si-a prezentat intentiile: autoritatile locale le-au transmis guvernantilor ca ar prefera ducerea in subteran a liniilor de cale ferata sau scoaterea lor in afara orasului, si nu modernizarea lor pe actualul amplasament sau ridicarea lor pe estacade.
Primarul crede ca estacadele arata bine in Dubai, locul unde si-a petrecut de altfel vacanta de iarna, dar nu s-ar preta intr-un oras ca Timisoara, scrie
tion.ro.
„Eu nu sunt specialist in domeniu. Eu, cand am lansat aceasta idee (n.r. - ducerea in subteran a liniilor de cale ferata), am facut-o dupa ce am stat de vorba cu arhitecti, cu urbanisti de mare notorietate din Barcelona, pentru ca au avut niste contracte imobiliare in Timisoara si au studiat (...). Dupa ce am fost a doua oara in Dubai si am revazut multimea de estacade din Dubai chiar nu mai am nicio ezitare in a spune ca estacada nu se potriveste de niciun fel in Timisoara. O estacada la etajul doi-trei al unei cladiri este acceptabila daca acea cladire are 70 de etaje”, a mai afirmat Robu.
In plus, edilul crede ca Timisoara ar avea astfel ocazia unei noi dezvoltari – un bulevard nou si ultramodern de aproximativ 8 kilometri lungime care sa fie amenajat pe locul actualelor linii de tren din oras.
„Nu suntem cu capul in nori sa nu intelegem ca un astfel de obiectiv costa mult si nu se poate face de azi pe maine”, a conchis Robu.
Comentarii (0)