News Flash:

Neregulile constatate se plătesc scump

Protecția Consumatorilor a amendat compania Orange cu 150.000 de lei

3 Noiembrie 2023
200 Vizualizari | 0 Comentarii


Echipele de control ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au sancționat Orange România cu amenzi contravenționale în valoare de 150.000 de lei și au propus întreruperea practicilor comerciale înșelătoare, în urma investigațiilor desfășurate la acest operator economic.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu. 

În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023”, se precizează într-un comunicat al autorităţii, citat de Agerpres.

Conform sursei citate, s-au identificat următoarele nereguli în timpul acțiunii de control:

Promovarea prețurilor către public fără includerea tuturor taxelor, contrar legislației în vigoare.

Comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, unde s-au constatat diferențe între prețul promovat și cel calculat conform scadențarului de rate.

Rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date în Roaming în Spațiul Economic European, conform articolului 4 din Regulamentul nr. 2016/2286. După depășirea acestei limite, operatorul putea aplica o suprataxă, fără a informa corespunzător consumatorii cu privire la cerințele și documentele necesare pentru deblocarea acestei situații. Aceasta este o problemă, deoarece, în cazul în care un consumator nu are acces la internet sau nu poate folosi un calculator, nu știe ce documente trebuie să prezinte.

Soluționarea reclamațiilor primite de la clienți pentru serviciile Prepay într-un termen de 1.440 de ore, depășind astfel termenul legal de cercetare a reclamațiilor, care este de 30 de zile.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1156 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006102 (s)